مشاور توسعه و شتابدهی تجارت ، برندینگ ، تبلیغات و بازاریابی

راهنمای جامع کپی رایتینگ و نگارش متن تبلیغاتی موفق و جذاب

کپی رایتینگ و نگارش متن تبلیغاتی یکی از مهترین مواردی است که هر کسب و کاری باید برای آن برنامه مشخصی داشته باشد و استراتژی‌های آن را یاد بگیرد.

نگارش متن تبلیغاتی جذاب پایه بازاریابی شما است و روش تولید این نوع محتوا بر اساس یک علم نوین و قدرتمند به نام کپی رایتینگ است. در واقع جوهره کپی رایتینگ این است: کسی که در حال خواندن متن شما است را به انجام کاری که در ذهن شما است (خرید محصول/خدمات خود) ترغیب کنید، همین و بس!

اما برای این که مخاطب یک متن تبلیغاتی یا همان کپی رایتینگ را وادار به اقدام کنید، باید توجه او را جلب کنید و حواس مخاطب را تا خواندن آخرین کلمه جمع نگه دارید. باید روی نقاط احساسی آنها دست بگذارید و آنها را به نقطه‌ی نهایی تصمیم‌گیری و انتخاب برند یا محصول خود برسانید. شما به عنوان یک متخصص کپی رایتینگ باید بار ریسک را از شانه‌های آنها بردارید، به سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ دهید، به آنها پیشنهاد فروش بدهید و قیمت خدمات یا محصولات خود را برایشان توجیه کنید.

انجام این کارها در شرایطی که متن شما نباید شبیه یک نوشته خشک یا روباتیک با با یک دکمه‌ی همین حالا خرید کنید باشد، کار سختی به نظر می‌رسد. اینطور نیست؟

نگران نباشید، من در این مقاله هوای شما را دارم و سعی می‌کنم تا به شما کمک کنم تا بعد از خواندن این مطلب بتوانید:

  • عناوین درستی بنویسید که توجه همه را به خود جلب می‌کنند.
  • بهترین مقدمه را برای متن خود بنویسید.
  • یک پیام فروش هدفمند طراحی کنید که خواننده را به ادامه خواندن و خرید از شما ترغیب می‌کند.
  • متنی بنویسید که خواننده را با پای خود میخ کوب می‌کند.
  • سوالات و ابهامات خوانندگان را پاسخ دهید.
  • اطمینان مخاطبین را به برند خود جلب کنید.
  • یاد بگیرید که چطور با ترفند‌های روانشناسی مشتریان را جذب کنید.
  • استراتژی‌های ترغیب خوانندگان یک متن تبلیغاتی را یاد بگیرید.
وقتش رسیده است که با به دست گرفتن قدرت کلمات، روح تازه‌ای به کسب و کار خود ببخشید. پس بیایید شروع کنیم.

با مشتری خود به رختخواب بروید

شما ممکن است یک کپی رایتر خوب باشید و در کپی رایتینگ با تجربه باشید. ممکن است یک سایت فوق العاده زیبا داشته باشید یا محصولاتی داشته باشید که از نظر قیمت و کیفیت عالی هستند. اما اگر درک درست و کاملی از کابوس‌های دردناک و رویاهای شیرین مشتریان خود نداشته باشید، تنها می‌توانید به اندازه‌ی یک حلزون برای جلب نظر مشتریان به سمت جلو حرکت کنید.

بیشتر فکر کنید. اگر از ترس‌هایی که گلوی مشتریان را خشک می‌کنند و بار سنگینی روی دوش آن‌ها می‌گذارند آگاهی نداشته باشید و ندانید که وقتی کسی تنها هستند، چه جملات و نیازهایی را به طور مداوم در ذهن خود "تکرار" می‌کنند، چطور می‌خواهید آن‌ها را قانع کنید که محصول یا خدمات شما می‌تواند کمک حالشان باشد؟ قطعا نمی‌توانید.

یک مثال خوب از این طرز تفکر، استارت‌آپ طراح اپلیکیشن موبایل مای فیتنس پال (Myfitnesspal) است:

آنها می‌دانند که مخاطبانشان به طور جدی قصد کاهش وزن دارند، آن قدر جدی که می‌خواهند آمار کالری‌های دریافتی خود را داشته باشند. همینطور می‌دانند که مردم با شمردن کالری مصرفی روزانه خود مشکل دارند و اضافه وزن مشکل خیلی از مردم در عصر حاضر است. آن‌ها این نیازها و مشکلات را در نظر گرفته‌اند و در تبلیغات اپلیکیشن خود، سادگی محاسبات و آسان بودن کار با اپلیکیشن خود را برجسته می‌کنند. یعنی دست بر روی نیاز مشتریان می‌گذارند.

برای کشف خواسته‌هایی که مشتریان را به حرکت وا می‌دارد، باید کلاه بازاریابی را از سر خود برداشته و کلاه "کارآگاه فروش" را بر سر خود بگذارید.

یک کارآگاه فروش شوید

این جاست که باید آستین‌های خود را بالا بزنید و شروع به تجسس در پشت صحنه زندگی مشتریان کنید. یک نویسنده متون تبلیغاتی یا کپی رایتینگ معروف به نام جان کارلتون این کار را تبدیل‌شدن به یک کارآگاه فروش و "یک کارآگاه هوشمند می‌داند. او می‌گوید که شما باید:

شما دسترسی کامل به این محتوا را ندارید چون هنوز عضو کلیدی سایت نشده‌اید !

  • دسترسی به مقالات ویژه در زمینه بازاریابی ، برندینگ، تبلیغات
  • دسترسی به ویدیوهای ویژه فقط مخصوص اعضای کلیدی
  • دسترسی به محصولات ویژه به صورت رایگان
  • بهره‌مندی از کوپن‌های تخفیف ویژه اعضای کلیدی

عضویت کلیدی سایت

۲۹ هزار تومان۱۹۹ هزار تومان

صاف
Product price
Additional options total:
Order total:
شناسه محصول: VIP دسته:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.