خلاقیت در بازاریابی در بُن‌بست فروش

توسط حسین طاهری
خلاقیت اساس بازاریابی خوب است. بازاریاب‌ها باید همیشه به دنبال رویکردهای جدید خلاقیت در بازاریابی…

خلاقیت اساس بازاریابی خوب است. بازاریاب‌ها باید همیشه به دنبال رویکردهای جدید خلاقیت در بازاریابی باشند و پیش‌فرض‌ها و محدودیت‌ها را عقب برانند. همیشه راه بهتری وجود دارد و اگر اوضاع بر وفق مرادتان نیست، فروش کُند است، رئیستان پیشنهادات شما را رد می‌کند، مشتریان از خدمات ناراضی‌اند، یا به مکاتباتتان جواب درستی داده نمی‌شود، بنابراین وقت آن است که در روش‌های بازاریابی خود خلاقیت به خرج دهید و برای این کار باید وقت بگذارید.

ایده خلاقانه‌ی مناسب، در لحظه‌ی مناسب می‌تواند جریان بازاریابی را به سمت مطلوب بکشاند.

تغییر جریان با خلاقیت

پیشرفت در بازاریابی، نتیجه‌ی مستقیم خلاقیت در بازاریابی است. خلاقیت درواقع بنیادی‌ترین و مؤثرترین مهارت بازاریابی است؛ اما آیا شما به‌قدر کافی از آن بهره می‌برید؟ آیا اخیراً روش بازاریابی خود را تغییر داده‌اید؟

همین‌الان خلاقیت بازاریابی‌تان را به‌طور مختصر ارزیابی کنید. در جدول زیر به هر یک از موقعیت‌ها صادقانه پاسخ دهید. برای پاسخ «به‌ندرت» دور عدد ۱ و برای «مکرراً» دور ۵ خط بکشید و اعداد بین ۱ و ۵ را نیز برای پاسخی مابین «به‌ندرت» و «مکرراً» انتخاب کنید.

خلاقیت در بازاریابی

پاسخ ارزیابی خلاقیت در بازاریابی: تمامی ارقامی را که دور آن خط کشیده‌اید، جمع کنید تا نمره‌ای بین ۱۰ تا ۵۰ به دست آورید. ببینید نمره‌ی شما در کدام‌یک از دامنه‌های زیر قرار دارد تا بفهمید نمره‌ی خلاقیت‌ در بازاریابی درون سازمان شما چیست. بسته به پاسخ‌هایتان می‌توانید خلاقیت بازاریابی‌تان را خیلی پایین، پایین، متوسط یا بالا بدانید. اگر بالا نباشد حداقل باید در دامنه‌ی متوسط قرار داشته باشید تا بتوان گفت که از خلاقیت بهره‌مندید.

       

شما دسترسی کامل به این محتوا را ندارید چون هنوز عضو کلیدی نشدید !

نوشته های مرتبط