داستان برند
فایل صوتی مصاحبه رادیویی حسین طاهری با موضوع داستان برند که در برنامه نود و هشتی ها در رادیو اقتصاد صورت گرفته است. هر کالا ، خدمات و یا رویدادی علی رغم ویژگیها و مشخصات خود میبایست دارای یک داستان برند باشد. حال سوال اساسی این است که چرا برند ما باید یک داستان داشته باشد؟
علت این مساله که لازم است افراد برای برند خود دارای یک داستان باشند، چیست؟
۱- داستانپردازی و قصهها یکی از روش های شناخت شده ایجاد ارتباط در بین افراد میباشند. درواقع در زمانهای گذشته که هیچ رسانهای در اختیار بشر وجودنداشتهاست، افراد به واسطه داستانها به ایجاد ارتباط و انتقال پیامهای خود به دیگران میپرداختند.
۲- از طرف دیگر افراد به منظور ارائه و انتقال تجربیات خود به دیگران، نیاز دارند که برند خود را در قالب یک داستان به دیگران معرفی کنند.
۳- همچنین می توان گفت که داستان ها برای افراد باورپذیرتر هستند. در واقع تصور ذهنی افراد بر این پایه شکل گرفته است که داستانها حتما اتفاق افتادهاند. زیرا داستانها قابلیت تصویری بودن دارند، به این معنی که زمانی که آنها برای افراد تعریف میشوند، افراد این داستانها را در ذهن خود تجسم کرده و در نتیجه داستانها برای آنها باورپذیرتر می شوند.
۴- لازم به ذکر است که هدف اصلی افراد از ساخت برند خود، ایجاد خاطره برای مخاطبان خود می باشد و نکته حائز اهمیت این است که آنها به منظور ساخت این خاطره نیاز به یک داستان برای برند خود می باشند.
چگونه افراد می توانند داستان برند خود را بسازند؟
در واقع پاسخ به این سوال که داستانهایی که افراد پیرامون شخصیت شرکت و یا مشتریان خود میسازند؛ که این داستان ها میتواند شامل موفقیتهای مشتریان در استفاده از کالاها یا خدمات آنها و یا موفقیتهایی که شرکت آنها در طول سابقه تاریخی خود کسب کردهاست، که این موفقیتها میتواند در زمینه شکلگیری کسب و کار آن شرکت، حقایق و شواهد آن و همچنین دلایلی که شرکت را به جایگاهی که در حال حاضر در آن قرار دارد، رساندهاست، باشد؛ چگونه خواهدبود! درواقع این همان داستان برند افراد است.
۱- افراد به دلیل وجود چه مشکل و نیازی در سازمان و یا شرکت خود، برند، محصولات و یا خدمات خود را به وجود آورده اند؟
۲- افراد یا شرکت ها به منظور برطرف کردن این مشکل و این نیاز چه تلاش ها و فعالیتهایی را صورت دادهاند؟
۳- افراد به منظور دریافت نتیجه بهتر از تلاش خود در جهت رفع مشکل بوجود آمده در شرکت یا سازمان خود، چه راهحلی را در نظر گرفتهاند؟
۴- افراد از تلاش و یا برند خود به چه نتیجه ای دست یافتهاند؟
۵- افراد، شرکت ها و برندها، بهمنظور دستیابی به ارتباط بهتر با مخاطبان و مشتریان خود، به چه رازی دست یافتهاند؟
افراد همیشه در دنیای خیالات و یا کسب وکار خود به دنبال پیروی از قهرمانها میباشند و نکته قابل توجه این است که درواقع این افراد به منظور ایجاد جلب توجه برای خود، از برندها قرض می گیرند. بنابراین هر چه قدر که این برندها قهرمانتر باشند، توسط افراد بیشتری مورد استفاده قرار میگیرند.
درواقع قهرمانها به بهترین شکل ممکن در داستانها شکل گرفته و از دل داستانها نیز خارج میشوند.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
قدم اول رقابت در بازار
چرا برندسازی شخصی؟
محصول اصلی کسبوکار
شکستن سد فروش
وبسایت با خاصیت میدان مغناطیسی!
اطلاعات محرمانه در بازاریابی دیجیتال
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
بسیار بسیار عالی
سلام. فایل صورتی باز نمیشه. لطفا بررسی کنید.
دوست عزیز مجدد بررسی بفرمایید