بیزنس کمپ تابستانه حسین طاهری
3 روز، بزرگتر از 300 روز
بیزنس کمپ تابستانه حسین طاهری از تاریخ 31 مرداد تا 3 شهریور ماه در شمالِ ایران برگزار شد. استراتژی این کمپِ کسبوکار که بر اساس طراحی قدرت تدوین شده بود در سه روز به اجرا درآمد.
روز صفر (31 مردادماه 1402) : روز آمادهسازی ذهن
روزی که تمامی افرادِ شرکتکننده در بیزنسکمپ خودشان و کسبوکارشان را معرفی کردند. با یکدیگر آشنا شدند. ذهنشان را “خالی” کردند تا برای “پُر” شدن آماده شوند.
روز یک (1 شهریورماه 1402) : تحت عنوان “روزِ خودمان”
روزی بود که محتوایِ منحصربهفردِ حسینِ طاهری، هر فرد را در مورد خودش عمیقتر کرد. در این روز، مدرسِ بیزنسکمپ با ترسیم و تعبیر چرخهی قدرتِ شخصی، از بزرگترین ترسِ آدمی حرف زد. همچنین با استفاده از قانون تبدیل، چگونگی تبدیل آن به بزرگترین قدرت را آموخت.
روز دو (2 شهریورماه 1402) : مختص سازمان
روزی که به سازمانهایِ شرکتکنندگان اختصاص یافت. و افراد را بر آن داشت در شرایطی که به دور از سازمانشان هستند به تماشای آن بنشینند. پتانسیلهای پنهان آن را کشف کنند و در 4 مرحلهی رشدِ سازمانی، سازمانی متکی به خود و به دور از ابهام ترسیم کنند.
روز سه (3شهریورماه 1402) : روزِ امپراطوری بازار
حسین طاهری در این روز با تعریف مدل منحصربهفرد مدرن، از طرح مسئله شروع کروع کرد. و با آموزش ترسیم وجههای یک کسبوکار در بازار از آفریدن آینده به جای پیشبینی آن سخن گفت. سپس اظهار داشت برای چنین آفرینشی به راهبردی مبتنی بر منافع، ظرفیتها و موقعیتها نیاز است. حسین طاهری در پایان تمام آنچه گفته شده بود را به مقولهی “نوسازی” وصل کرد. و از چگونگی نو شدن برای یک هدف معین صحبت کرد.
حالا اصلا بیزنس کمپ چیست؟
طراحی بَــــرندگی بر اساس بُــــرندگی
و ماجراجویی در دل بیزنسهایمان …
سبکِ مرسوم از دورههای اکشن پلن (طراحی اقدام) است، که به شما کمک میکند به صورت فشرده، ظرف مدت زمان کوتاهی،با قرارگیری در یک اتمسفرِ متمرکز، برنامهریزی شده و به دور از هرگونه عواملی که برای ما حواسپرتی ایجاد میکنند، به تماشای خود،سازمان و بازاری بنشینیم که هر روز برای در صدرِ آن بودن تلاش کردهایم.
با قرارگیری در اتمسفری مبتنی بر رشد و توسعه و همچنین شبکهسازی و انتقال تجربه با کارآفرینان و مدیران حوزههای مختلف، میتوان اقدامهایی را در راستای بهبود و تغییر لایف استایل و بیزنس استایل خود داشت و با ذهنیت، تفکر، بار تجربه و علمی و همچنین اهرمهایی که در شبکهسازی ایجاد شده اند، پرقدرتتر و هدفمندتر به سمت وضعیتمطلوبی که برای خود، سازمان و بازارمان در نظر داشتهایم حرکت کرد.
بیزنس کمپ، اتفاقی است که به صورت هدفمند، با برنامهریزیهای هوشمندانه و استاندارد در راستای تحقق این اهداف، ساختاریافته است که مدیران و صاحبین کسبوکار و همچنین کارآفرینان بتوانند از فرصتهای بیشمار موجود در این فضا، نهایت استفاده را به بهینهترین شکل ممکن ببرند.
در یک کلمه یک “تمرین” بود. تمرینی همراه با پرسشها و پاسخها، آموزشهای عمیق و کارگاهی و تجربههایی که در زمانهای مختلف این کمپ، بین شرکتکنندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
سوالات پاسخ داده شده در بیزنس کمپ
- چطور میتوانم برای خود، سازمان و بازارم، هدف تعریف کنم؟
- چطور میتوانم تعاملاتم را با خودم، تیمم و رقبایم طراحی کنم؟
- در بحرانهای زندگیِ تجاری، چه واکنشهایی را باید انتخاب کنم؟
- در چه تلههایی گرفتار هستم و چطور از آنها اجتناب کنم؟
- چطور میتوانم کار کنم برای اینکه زندگی کنم؟
- چگونه باید ظرفیتهای تیمم را بشناسم و آنها را تقویت کنم؟
- چگونه باید شکاف نسلی موجود در سازمانم را مدیریت کنم؟
- کاریزمایِ رهبریِ سازمانی ذاتیست یا اکتسابی؟
- برند کارفرمایی چطور ایجاد میشود و در گروِ چه چیزهاییست؟
- چه بخشی از سازمان را باید کوچ و چه بخشی را باید مدیریت کرد؟
- چطور میتوانم در بازارم، جاذبههای رقابتی خلق کنم؟
- در چه مدت زمانی میتوان امپراطور بازار شد و امپراطور بازار ماند؟
- مشتریان چگونه طرفداران و وفاداران همیشگی ما خواهند شد؟
- ترندهای اجتماعی چیست و چگونه بر مبنای آن بازاریابی کرد؟
دیدگاهتان را بنویسید