مشاور بازاریابی

بازاریابی یعنی: چگونه بازار ما را بیاید نه اینکه ما بازار را بیابیم. چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم، همواره درگیر بازاریابی هستیم پس بیایید چند دقیقه به این موضوع فکر کنیم که: دقیقاً بازاریابی قرار است چه کاری برای سازمان و کسب وکار ما انجام دهد؟ بازاریابی فرآیندی زمان بر است. نخست آنکه باید زمانی را برای صرف تحقیقات، برنامه ریزی و انجام فعالیت های بازاریابی کنیم و دوم، باید زمانی سپری شود تا دستاورد فعالیت ها نمایان گردد پس بنابراین باید بدانیم که قرار است که پس از صرف ارزشمندترین منبع زندگی مان (زمان) چه چیزی قرار است نصیب ما شود. من در فرآیند مشاوره بازاریابی، روش های درگیر کردن مشتریان قدیمی را به شما نشان خواهم داد تا ضمن توسعه سهم بازار بتوانید از مشتریان خود بدون اینکه آنها را مجبور به خرید دوباره کنید، سود ببرید. همچنین بر اساس شناخت روانشناسی مشتری سیستم بازاریابی شمارا تعریف خواهم کرد. منابع و همکاران زیادی برای حل مسائل و مشکلات سازمان شما در اختیاردارم که می توان از آنها برای رشد و تعالی سازمان شما استفاده نمود.

خطِ تولیدِ مشتری

به عنوان یک مشاور بازاریابی همواره به مطالعه بروزترین روش های بازاریابی در مقالات، مجلات و کتب بازاریابی معتبر جهان مشغول بوده ام و در دوره های آموزشی و تخصصی بین المللی بسیاری شرکت نموده ام. همکاری با اساتید مطرح جهان در حوزه بازاریابی، باعثحضور باب پریتچارد (مرد سال بازاریابی جهان) و مایکل لندر (رئیس آکادمی بازاریابی تعاملی و مستقیم اروپا) به دعوت من به ایران
گردید.

نقش بازاریابی در کسب و کار

بازاریابی هنر و علمِ کشف، خلق و ارائه ارزش هاست تا بتوان با کمک آن به نیازهای بازار هدف به شکل سودده پاسخ داد. بازاریابی در خدمت تولیدنیست، در دنیای امروز تولید در خدمت بازاریابی است. نقطه تمایز شرکت ها در توان بازاریابی آنهاست.

ارائه اثرگذار

وقتی نرخ مراجعه بیشتر و تبلیغات اثرگذارتر باشد و اعتماد مشتریان هم ایجاد گردد، سیگنال های بازار را بهتر دریافت کرده و فضاهای خالی بازار را پوشش می دهید.

ایجاد تمایز

برندها مشتریان وفادار دارند، حساسیت قیمت و مقاوت خرید این نوع از مشتریان کمتر است چون به شما اعتماد دارند و از منفعتی که برای آنها ایجاد کرده اید آگاهند.

ارزش آفرینی

پیام ها و رسانه های تبلیغاتی یک برند شناخته شده، بیشتر دیده می شود و در ذهن مخاطبان نقش می بندند، اینگونه تبلیغات از برند شما حمایت می کند.

فرصت سازی

هرچه بیشتر شما را بشناسند، احتمال اینکه ابتدا سراغ شما بیایند، زیاد است، برند آهنریایی است که مشتریان خاکستری بازار را به سمت شما جذب می کند.

دیده بانی بازار و رقبا

اغلب تامین کنندگان، بهتر آفرها و شرایط پرداخت را به برند ها می دهند چون به واسطه سهم بازار با ثبات شما و شناخته شدن برندتان، یک مشتری مطمئن دارند.

بهینه سازی هزینه ها

با ایجاد توازن سفارش بین مصرف کنندگان، واسطه ها و تامین کنندگان گردش نقدینگی بالاتری دارید و این باعث بازگشت سریع تر سرمایه شما می شود.

جایگاه یابی سازمان

حرفه ای هر صنعتی جدای از مسائل مالی، علاقمند هستند تا در شرکت های پُرآوازه تر فعالیت کنند، اینگونه موضع قدرت شما در مذاکره برای جذب آنها بالا می رود.

تقسیم بندی بازارهدف

وقتی برند تقاضا دارد، واسطه ها و عرضه کنندگان برای افزایش سود، سرمایه های اعتباری خود را برای آن برند خرج می کنند و آن را در سبد خود قرار می دهند.

راهنمای پیاده سازی اصول بازاریابی در سازمان های پیشرو

بازاریابی در درون یک سازمان باید درست تعریف شود، راهنمای فوق می توتند به شما کمک کند تا درک صحیح تری نسبت به وضعیت فرآیند بازاریابی باشید

وظیفه مشاور بازاریابی

راه حل گرا و بازارمحور

وظیفه یک مشاور بازاریابی تعریف اهداف دقیق برنامه بازاریابی بر اساس شناخت دقیق نیازهای مشتریان و بازار و قرار دادن سازمان شما در مسیر صحیح برنامه ریزی هایتان برای بازار است و سپس تعیین استراتژی های مؤثر و تاکتیک ها و ابزارهای دارای بازخورد برای رسیدن به آن اهداف. او کمک می کند که تا بر روی نقاط مهم متمرکز باشید چراکه: چالش کنونی شرکت ها،

هدف بازاریابی

به کجا می خواهیم برسیم

هدف بازاریابی ایجاد روابط بلندمدت سودآور متقابل با مشتریان می باشد و مشاور بازاریابی باید با طراحی برنامه های خود این فرهنگ را در سازمان شما نهادینه کرده و در سازمان شما یک سیستم بازاریابی بسازد.

فرآیند بازاریابی در سه مرحله زیر صورت می گیرد

تحقیق و پژوهش

تدوین استراتژی و برنامه

پیاده سازی و اجرا