مشاور توسعه و شتابدهی تجارت ، برندینگ ، تبلیغات و بازاریابی

قصه گویی در تبلیغات

یکی بود یکی نبود،یکی از جذاب ترین عباراتی است که همه ما دوست داریم بشنویم و قصه گویی در تبلیغات نقش مهمی در رساندن پیام به مخاطب را دارد و تا می توانیم باید بار تصویری پیام را بیشتر کنیم و این کار باعث میشود بخش های بیشتری از مغز را فعال کند و باعث بخاطر سپاری بهتر می شود .در ادامه می شنوید گفتگوی رادیویی حسین طاهری با رادیو اقتصاد صورت گرفته است

یکی بود یکی نبود؛ یکی از جذاب ترین عبارت هایی است که همه افراد دوست دارند آن را بشنوند. زیرا در دنیای امروز، ساخت یک تبلیغ اثربخش مشکل شده است و افراد حوصله و فرصت بسیار کمی دارند. بنابراین باید پذیرفت که یک تبلیغ موثر، در کوتاه مدت منجر به افزایش فروش و در بلند مدت باعث اعتبار برند خواهد شد.

در تبلیغات سه عنصر اصلی پیام، رسانه و مخاطب وجود دارد و پیام اولین و مهم ترین عنصر تبلیغات است. زمانی که یک پیام شکل می گیرد، انتخاب رسانه برای افراد راحت تر می شود.

نکته حایز اهمیت این است که می توان به منظور ایجاد پیام اثر بخش برای تبلیغات، بار تصویری پیام را افزایش داد. زیرا تصویر قسمت های بیشتری از مغز را فعال کرده و منجر به خاطرسپاری بهتری می شود و علت اینکه همیشه قصه ها و داستان ها ماندگارتر هستند، قرار گیری آنها در حافظه بلندمدت مغز می باشد و نکته جالب توجه این است که همه افراد آرزو دارند علارغم اینکه تبلیغات آنها هزینه بالاتری دارد، اما تبلیغات ماندگارتری باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که از قصه ها و داستان های تصویری به عنوان ابزارهای ساخت پیام های تبلیغاتی استفاده کرد. به این معنی که قصه ها به صورت کلامی برای مخاطب بیان می شوند، اما مخاطب آنها را به صورت تصویری در ذهن خود می بیند و نکته قابل توجه این است که اکثر داستان های خوب دارای بار تصویری بالایی می باشند و به همین علت است که از داستان های خوب فیلم های خوب ساخته می شود.

نتیجه گیری کلی:

  1. داستان ها و قصه ها به این علت که تصویری هستند، راحت تر پذیرفته می شوند. در واقع قدرت تصویر باعث می شود که افراد حس کنند این داستان ها واقعی هستند، وجود دارند و قبلا اتفاق افتاده اند. زیرا آنها را در مغز خود می بینند.
  2. پیام تبلیغاتی لازم است که دارای بار احساسی و هیجانی قوی باشد که این مساله در ذات قصه گویی وجود دارد. در واقع قصه ها عواطف و احساسات افراد تکان می دهند و به همین علت، افراد با اغلب شخصیت هایی که در قصه ها وجود دارند، احساس همزاد پنداری می کنند و این منجر به جذاب بودن قصه ها خواهد شد.
  3. در دنیای پیچیده برندها و پر تلاطم تبلیغات، افراد نیاز به یک سری قصه ها دارند تا بتوانند شرکت ها، خدمات و محصولات خود را به یاد مشتریان و مخاطبان خود آورند.
  4. در دنیای امروز، مطرح ترین شرکت ها و برندهای موفق دنیا دارای داستان هایی برای خود می باشند که در این داستان ها از خود و تجربه های مشتریان خود و این مساله که چرا باید محصول آنها در برابر محصول رقبا، انتخاب و خریداری شود؟! صحبت می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.