مشاور توسعه و شتابدهی تجارت ، برندینگ ، تبلیغات و بازاریابی

قسمت هفتم رکاب: شبکه‌سازی ارتباطات

چگونه در فضای تجاری، ارتباطات موثر و شبکه‌ای کارآمد برای توسعه کسب‌وکار و تجارت خود ایجاد کنیم؟

 

شبکه سازی با بازاریابی شبکه‌ای فرق دارد. برای ایجاد این شبکه کارهای زیادی می‌توان انجام داد. هر رابطه‌ای باید بر مبنای تحقیقات کاملی شکل گیرد. یعنی باید بدانم وقت، عمر، هزینه و انرژی خود را در ارتباط با چه کسی صرف می‌کنم. خود آن فرد باید بتواند برای من شبکه ایجاد کند. در کسب و کار باید مبنای رابطه‌ای را که با یک شخص دیگر یا شبکه‌های دیگر برقرار می‌کنیم را بدانیم. آیا مبنا فقط منفعت ما است؟

شبکه سازی با بازاریابی شبکه‌ای فرق می‌کند. من خودم به بازاریابی شبکه‌ای اصلاً اعتقادی ندارم حداقل در ایران. این که جنس‌های بنجل را از طریق ارتباطات دوستی و فامیلی به یک شخص معصوم  بفروشیم و آن هم نه به قیمت واقعی، اصلاً کسب و کار وبیزینس محسوب نمی‌شود تا چه برسد به این که کسب و کاری با بازاریابی شبکه‌ای باشد. شبکه سازی به نحوه استفاده از روابط عمومی، رسانه‌ها و ارتباطات یک سری انسان‌های مشخص برای ارائه و شناساندن بهتر کسب و کارها گفته می‌شود. شبکه سازی روشهای مختلفی دارد. اگر بتوانیم روش‌های درست شبکه سازی یا networking را در محیط های مختلف بازار یاد بگیریم، از خیلی هزینه‌های نامتعارف و ایده‌هایی که نتیجه بخش نیستند، جلوگیری خواهد شد که مانع بازاریابی و تبلیغات ما هستند.

برای مثال اگر وکیلی فقط در حوزه‌ی صنعت کار می‌کند و فقط پرونده‌های مربوط به صنعت، کارخانه، کارآفرینی و... را می‌پذیرد که سنگین‌تر و پرهزینه‌تر هم هستند، چگونه می‌تواند برای خود شبکه سازی کند؟ او می‌تواند در ایونت هایی مانند ایونت های مرتبط با کارآفرینان حضور پیدا کند. شاید موضوع آن ایونت ها یا همایش‌ها خیلی برایش جذاب و یا در تخصص او نباشد، ولی به واسطه حضور در آن جا و آشنایی با آن افراد می‌تواند شبکه‌ای برای خود بسازد.

 این که در نمایشگاهی شرکت کنید و برای مثال بخواهید با 500 کارت ویزیت با آدم‌های دیگر ارتباط ایجاد کنید یا به آنها محصول بفروشید و خدمات معرفی کنید، شبکه سازی نیست.جمع کردن کارت ویزیت هم وقت تلف کردن است. در بین این آدم‌ها باید به دنبال کسی باشید که می‌تواند شما را زودتر به مقصد برساند و اصطلاحاً افرادی را پیدا کنید که کاتالیزور شما باشند. به نظر من هر رابطه‌ای چه در زندگی شخصی و چه در حیطه  کار به خصوص کسب و کار باید برمبنای تحقیقات کاملی بنا شود. باید بدانیم که این وقت، عمر، هزینه و انرژی را صرف کسی می‌کنیم که خودش می‌تواند برای ما شبکه ایجاد کند.

شما دسترسی به ویدئو و محتوای کامل را ندارید چون هنوز اشتراک سریال رکاب را تهیه نکرده‌اید !

سریال رکاب اولین سریال آموزشی موفقیت در ایران میباشد. این سریال دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌های هر هفته منتشر شده و هر قسمت از آن به یک موضوع خاص در زندگی و کسب‌و‌کار میپردازد.

کسب‌وکار وزندگی مثل سوار دوچرخه شدن است ما برای اینکه بتوانیم تعادلمان را حفظ کنیم باید به حرکت کردن، رکاب زدن و روبه‌جلو رفتن ادامه بدهیم. موفقیت و یا دستاوردهای گذشته نمی‌تواند برای ما موفقیت‌های امروز یا فردا را به همراه داشته باشد. اینکه چه چیزی دارید؟ یا چه چیزی ندارید؟ از چه امکاناتی استفاده می‌کنید؟ و یا استفاده نمی‌کنید؟ اینها همه دوچرخه‌های شما هستند. برای استفاده از آنها و برای رسیدن به‌جایی که می‌خواهید باید رکاب بزنید. رکاب زدن باید بخشی از زندگی روزانه یک کارآفرین و یا یک فردی که در زندگی هدفی دارد باشد.

در سریال رکاب حسین طاهری درست مانند یک مربی در کنار شما رکاب میزند تا به شما در مسیر زندگی و کسب و کارتان یاری رساند.او مشاور کسب و کارها و برندهای برتر ایران ، کارشناس رادیو اقتصاد و مدرس مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان است و در سریال رکاب نه تنها دانسته‌ها بلکه توانسته‌ها و حاصل سالها تجربیات خود را به شما انتقال میدهد .

  • ما تضمین میکنیم :
  • تحول در زندگی و کسب و کار شما
  • دسترسی همیشگی و دانلود فوری تمامی قسمتها
  • در آینده مشمول افزایش قیمت نمیشوید

اشتراک سریال رکاب

۱۹۹ هزار تومان

Product price
Additional options total:
Order total:
1 نظر
  1. حسین رحمانی می‌گوید

    نتیجه گیری من برای شبکه سازی نیاز داریم به
    ۱.توصیه به تولید محتوا
    ۲.برند سازی شخصی
    ۳.ایجاد کانال هزینه فرصت برای شبکه سازی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.