سریال رکابویدئو

رکاب26: رضایت مشتریان

این که به گذشته خود نگاه کنیم و حس رضایت نسبت به گذشته خودمان داشته باشیم حالمان را خوب می‌کند. ما چطور می‌توانیم رضایت بیشتری برای مشتریان ایجاد کنیم؟  مردم دیگر مثل گذشته وقت فکر کردن به محصولات و خدمات را ندارند. بنابراین به سرعت به درونشان و به قلبشان و به تجربیات گذشته‌ای که دارند مراجعه می‌کنند. این حس مهم بودن واقعاً در قلب مشتری خیلی مهم است و خیلی به بالا بردن سطح رضایت و وفاداری در مشتری و کمک می‌کند.

حس رضایت در زندگی ما چه نسبت به رفتاری که انجام می‌دهیم و چه نسبت به نتایجی که از کارهایمان داریم همیشه خوب است و نشان می‌دهد که در زندگی راههای زیادی را درست طی کرده‌ایم و ما را به اعتماد به نفس در تصمیم گیری، شناخت بهتر اطرافمان و ایده‌هایی که تا به امروز برای خودمان ترسیم کرده‌ایم می‌رساند.  این که به گذشته خود نگاه کنیم و حس رضایت نسبت به گذشته خودمان داشته باشیم حالمان را خوب می‌کند. اگر مشتریانی داشته باشید که به گذشته شما و سازمان شما و ارتباطی که با سازمان شما داشته‌اند فکر کنند و حالشان خوب شود، عامل اصلی ایجاد حس خوب در قلب و روح مشتریان خواهد شد. چطور می‌توانیم راضی باشیم یا حس رضایت بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنیم؟ بارها و بارها اتفاق افتاده است که شما به واسطه تبلیغی یا تعریفی مشتری یک مجموعه شدید و بعد که از آن خدمات استفاده کردید یا کالایی را خرید کردید، دیدید رضایتی که از قبل لازم داشتید یا مورد انتظار شما بود را به دست نیاورده‌اید و این چرخه خرید شما از آن شرکت را تمدید نمی‌کند، تکرار نمی‌کند. مهم‌ترین عامل این است که :

  • اول این که در ایجاد حس بردن از خرید یا حس برتری و ایجاد آن در درون مشتری تلاش کنیم. منظور از ما کیست؟ یعنی مجموعه مدیران و کارمندان که در یک سازمان کار می‌کنند. اولین افرادی که ما باید این حس بردن یا این حس رضایت را در آنها ایجاد کنیم، کارمندان سازمان خودمان هستند.

«کارمندهای راضی می‌توانند مشتریهای راضی به وجود آورند.»

طبیعی است که اگر کارمند ناراضی باشند، این سطح از نارضایتی بسیار راحت به مشتریان انتقال پیدا می‌کند. چرا؟

[sc name=”htrekab”]

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 6 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن