مشاور توسعه و شتابدهی تجارت ، برندینگ ، تبلیغات و بازاریابی

قسمت بیست و دوم رکاب : بازاریابی محتوا

 

بازاریابی محتوا ۷ مرحله دارد. به جرأت می‌توانم بگویم تنها استراتژی که بالاترین نرخ بازگشت سرمایه و سودآوری و جذب مخاطب را داشته، بازاریابی محتوا است. محتوا حاکم است و دقیقاً مانند یک حاکم حکم می‌کند و رأی می‌دهد که بقیه استراتژی‌های بازاریابی چطور بتوانند حرکت کنند. بازاریابی محتوا به تعدد موقعیت فروش و اصطلاحاً تولید lead یا سرنخ کمک می‌کند.

 ۱۸ سال است که در عرصه تبلیغات و بازاریابی کار می‌کنم. اغلب رسانه‌های مختلف را هم بررسی کرده‌ام. بودجه‌های زیادی در اختیار داشته‌ام. با برندهای زیادی همکاری داشته‌ام و از نزدیک شاهد رشد یا سقوطشان بوده‌ام. به جرأت می‌توانم بگویم تنها استراتژی که بالاترین نرخ بازگشت سرمایه و سودآوری و جذب مخاطب را داشته، بازاریابی محتوا است. در مورد آن خیلی صحبت شده است ولی من اعتقاد دارم هنوز درک نشده چون خیلی‌ها فکر می‌کنند که اگر یک مطلب شیک یا مطلب خوب در وبسایت یا در جلسات فروش یا در سخنرانی‌ها و یا در جلسات مذاکره با مخاطبم داشته باشم، این محتوای شیک به پیشبرد فروش من کمک می‌کند در حالی که اصلاً اینگونه نیست و هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتد.

یک جمله معروف منتسب به بیل گیتس است که می‌گوید: «محتوا پادشاه است.» البته من در کتابی این جمله را نخوانده‌ام و جایی نشنیدم شاید این هم یک روش بازاریابی محتوا است که جملات ساده را به آدم‌های مهم نسبت می‌دهند تا ارزش آن را نشان دهند ولی من بیل گیتس یا استیو جابز نیستم و به اندازه تجربه شخصی که دارم می‌توانم بگویم محتواها کم است. محتوا آن بخش از بازاریابی است که دقیقاً مثل یک حاکم حکم می‌کند. رأی می‌دهد که بقیه استراتژی‌های بازاریابی چطور حرکت کنند. محتوا آن چیزی است که از کسب و کار ما با آدم‌هایی که به خدمات ما نیازمند هستند ارتباط برقرار می‌کند. امروز نقش روابط عمومی هم عوض شده است. زمانی روابط عمومی به صورت یک ارتباط یک سویه بود. مونولوگ بود. فقط پیام می‌داد بدون آنکه میزان تأثیرگذاری آن پیام را اندازه گیری کند یا بداند چه تعداد آدم درگیر این پیام شده‌اند اما همین حاکمیت جدید بر فضای بازاریابی یعنی محتوا این معادله را عوض کرده است.

زمانی روزنامه می‌خریدید و مجبور بودید هر چیزی که در روزنامه است را ببینید و انتخابی نسبت به این که چه محتوایی را ببینید و تحت تأثیر چه چیزی قرار بگیرید را نداشتید. امروز این معادله کاملاً برعکس شده است یعنی خود محتوا می‌تواند قفل‌هایی که در ارتباطات عمومی بازاریابی انبوه و  تبلیغات برای مشتریان داریم را باز کند. اما آن محتوایی که بر مبنای بازاریابی صورت نگیرد، دقیقاً مثل آن پادشاه یا حاکم است که تاج ندارد و هیچ کس به حرف او توجهی نمی‌کند.

“محتوا باید بر مبنای بازاریابی صورت بگیرد.”

شما دسترسی به ویدئو و محتوای کامل را ندارید چون هنوز اشتراک سریال رکاب را تهیه نکرده‌اید !

سریال رکاب اولین سریال آموزشی موفقیت در ایران میباشد. این سریال دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌های هر هفته منتشر شده و هر قسمت از آن به یک موضوع خاص در زندگی و کسب‌و‌کار میپردازد.

کسب‌وکار وزندگی مثل سوار دوچرخه شدن است ما برای اینکه بتوانیم تعادلمان را حفظ کنیم باید به حرکت کردن، رکاب زدن و روبه‌جلو رفتن ادامه بدهیم. موفقیت و یا دستاوردهای گذشته نمی‌تواند برای ما موفقیت‌های امروز یا فردا را به همراه داشته باشد. اینکه چه چیزی دارید؟ یا چه چیزی ندارید؟ از چه امکاناتی استفاده می‌کنید؟ و یا استفاده نمی‌کنید؟ اینها همه دوچرخه‌های شما هستند. برای استفاده از آنها و برای رسیدن به‌جایی که می‌خواهید باید رکاب بزنید. رکاب زدن باید بخشی از زندگی روزانه یک کارآفرین و یا یک فردی که در زندگی هدفی دارد باشد.

در سریال رکاب حسین طاهری درست مانند یک مربی در کنار شما رکاب میزند تا به شما در مسیر زندگی و کسب و کارتان یاری رساند.او مشاور کسب و کارها و برندهای برتر ایران ، کارشناس رادیو اقتصاد و مدرس مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان است و در سریال رکاب نه تنها دانسته‌ها بلکه توانسته‌ها و حاصل سالها تجربیات خود را به شما انتقال میدهد .

  • ما تضمین میکنیم :
  • تحول در زندگی و کسب و کار شما
  • دسترسی همیشگی و دانلود فوری تمامی قسمتها
  • در آینده مشمول افزایش قیمت نمیشوید

اشتراک سریال رکاب

۱۹۹ هزار تومان


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.