مشاور توسعه و شتابدهی تجارت ، برندینگ ، تبلیغات و بازاریابی

قسمت بیست و یکم رکاب : دیجیتال مارکتینگ 2

 

به هیچ وجه بازاریابی در فضای مجازی بر بستر موبایل اگر وب­سایت نداشته باشیم جواب مؤثری به ما نمی‌دهد. حجم بالایی از اطلاعات به جیب تک­تک ما سرازیر شده است و این ثروت اطلاعات فقر توجه را به وجود آورد.

اگر وب­سایت نداشته باشیم به هیچ وجه بازاریابی در فضای مجازی بر بستر موبایل به ما جواب مؤثری  نمی‌دهد. علتش هم این است که افراد به یک پیج یا کانال تلگرام صرف این که یک کسب و کار پشتش است، خیلی اعتقادی ندارند. روش بازاریابی در موبایل با فضای وب فرق زیادی ندارد. منتها نیازمند طراحی پیام‌های مینیمال­تر یا اصطلاحاً کوچک­تر است. پیام‌هایی که حتماً پشت آنها یک دعوت به اقدام یا یک CAT یا Call to action باشد یعنی اگر پستی در اینستاگرام، تلگرام یا Linkedin یا شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات اپلیکیشنی می‌گذاریم نباید آن پست تبلیغ مستقیم آن محصول یا خدمات ما باشد. اشتباه محض این است که به شبکه‌های اجتماعی یا فضای موبایل برویم و تبلیغ مستقیم بکنیم.

" از روش تبلیغ مستقیم بپرهیزیم."

فلسفه فراگیری شبکه‌های اجتماعی از کجا به وجود آمد؟ ما در یک فضای جامعه شناسی کسب توجه قرار داشتیم یعنی آدم‌ها دنبال دیده شدن بودند، دنبال ظهور شخصیت‌های پنهان خود بودند و بعضاً دنبال شوآف یا خودنمایی یا درد خودشیفتگی بودند که یکی از تله‌های زندگی است و آقای جفری یانگ آن را به عنوان یکی از تله‌های زندگی مطرح کرده است. علت آن که شبکه‌های اجتماعی که از facebook شروع شده و قبل از آن شبکه اجتماعی Myspace  و بعد آن Facebook و به دنبال آن با آمدن Smart phone ها بقیه شبکه‌های اجتماعی که تحت موبایل بودند، عرضه شدند. مردم از pc و لپ تاپ فاصله گرفتند و به واسطه این که همیشه به اینترنت دسترسی داشتند باعث شد که در شبکه‌های اجتماعی بیشتر وقت بگذارند. بودن در این شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا شبکه‌های اجتماعی اپلیکیشنی رشد بهتری داشته باشند و از طرفی میل به اشتراک گذاری دانش، تجربه‌ها و مهارت‌هایی که بین آدم­های جامعه وجود داشت، باعث استقبال بیشتر از شبکه‌های اجتماعی شد. ایجاد ضریب نفوذ بالای اینترنت درسراسر دنیا و تبع آن ایران،حجم بالایی از اطلاعات به جیب تک­تک ما سرازیر شده است و این ثروت اطلاعات فقر توجه را به وجود آورد. بنابراین در اقتصاد که یک علم بالانس بین عرضه و تقاضا است، یعنی هر چیزی که کم شود، ارزش بالاتر می‌رود. هر چه که کمتر عرضه شود، تقاضای بیشتری برای آن وجود داشته باشد، در علم اقتصاد ارزش پیدا می‌کند. بعد از عصر اقتصاد اطلاعات چون اطلاعات زمانی کم بود، عواملی مانند تکنولوژی و فناوری‌ها دسترسی به اطلاعات را زیاد کرد و این ثروت اطلاعات فقر توجه را به وجود آورد. به همین دلیل:

 

شما دسترسی به ویدئو و محتوای کامل را ندارید چون هنوز اشتراک سریال رکاب را تهیه نکرده‌اید !

سریال رکاب اولین سریال آموزشی موفقیت در ایران میباشد. این سریال دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌های هر هفته منتشر شده و هر قسمت از آن به یک موضوع خاص در زندگی و کسب‌و‌کار میپردازد.

کسب‌وکار وزندگی مثل سوار دوچرخه شدن است ما برای اینکه بتوانیم تعادلمان را حفظ کنیم باید به حرکت کردن، رکاب زدن و روبه‌جلو رفتن ادامه بدهیم. موفقیت و یا دستاوردهای گذشته نمی‌تواند برای ما موفقیت‌های امروز یا فردا را به همراه داشته باشد. اینکه چه چیزی دارید؟ یا چه چیزی ندارید؟ از چه امکاناتی استفاده می‌کنید؟ و یا استفاده نمی‌کنید؟ اینها همه دوچرخه‌های شما هستند. برای استفاده از آنها و برای رسیدن به‌جایی که می‌خواهید باید رکاب بزنید. رکاب زدن باید بخشی از زندگی روزانه یک کارآفرین و یا یک فردی که در زندگی هدفی دارد باشد.

در سریال رکاب حسین طاهری درست مانند یک مربی در کنار شما رکاب میزند تا به شما در مسیر زندگی و کسب و کارتان یاری رساند.او مشاور کسب و کارها و برندهای برتر ایران ، کارشناس رادیو اقتصاد و مدرس مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان است و در سریال رکاب نه تنها دانسته‌ها بلکه توانسته‌ها و حاصل سالها تجربیات خود را به شما انتقال میدهد .

  • ما تضمین میکنیم :
  • تحول در زندگی و کسب و کار شما
  • دسترسی همیشگی و دانلود فوری تمامی قسمتها
  • در آینده مشمول افزایش قیمت نمیشوید

اشتراک سریال رکاب

۱۹۹ هزار تومان

Product price
Additional options total:
Order total:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.