مشاور توسعه و شتابدهی تجارت ، برندینگ ، تبلیغات و بازاریابی

قسمت هفدهم رکاب : راهکارهای تصمیم‌گیری

 

تصمیم گیری (Decision) بزرگ‌ترین ترسی است که طبق آمار یونسکو همه آدم‌ها آن را دارند. آدم‌ها با تصمیماتی که در زندگی شخصی و کاری خود گرفته‌اند، شناخته شده‌اند. دیر تصمیم گرفتن به مراتب از یک تصمیم بد گرفتن خطرناک­تر است. در تصمیم­گیری‌ها باید به این فکر کنیم که به ازای یک تصمیم چه چیزهایی را از دست می‌دهیم و چه چیزهایی را به‌دست می‌آوریم.

اگر به اغلب کتاب‌های بیوگرافی یا خاطرات سیاستمداران بزرگ دنیا نگاه کنید، عمده محتویات این کتاب‌ها حول محور تصمیماتی است که این اشخاص گرفته‌اند. تصمیماتی که می‌گیریم، تصمیمات ما هستند اما نتایج آن‌ها در اختیار ما نیستند. نتیجه آن تصمیمات می‌تواند در آینده، در روند کاری، در روحیه ما و اطرافیان، خانواده ما و یا حتی خانواده کارمندان ما تأثیر بگذارد. همان طور که تصمیم یک رئیس جمهور یا یک دولت می‌تواند بر اقتصاد یک کشور تأثیر بگذارد. همه منابعی که در زندگی و کسب و کار در اختیار داریم مانند زمان، دانش، نگرش، مشورت‌ها، ارتباط‌ها و... باید در اختیار تصمیمات ما باشد.

علیرغم این که دوره‌ها و کتاب‌های زیادی در این زمینه تهیه شده است، چند موضوع مهم در تصمیم‌گیری وجود دارد. مهم‌ترین موضوع در تصمیم­گیری از دست دادن یا به دست آوردن است. اساساً ترس از تصمیم­گیری در هر سنی که باشیم وجود دارد.  برای مثال تصمیم می‌گیریم به مهاجرت، ازدواج، عوض کردن موقعیت شغلی، استخدام یک نیرو و.... در واقع ترس تصمیم­گیری به علت ندانستن نتیجه تصمیم به وجود می‌آید. با یکسری از معیارها و شاخص‌ها در حین تصمیم­گیری می‌توانیم ترس از تصمیم­گیری را کم کنیم و این باعث می‌شود که به تصمیمی که می‌گیریم اعتماد بیشتری داشته باشیم. ماهیت تصمیم­گیری در جایی استرس زا است که از نظر خودمان تصمیم خوبی بوده و بعد از مدتی که اطلاعات ما نیز نسبت به آن تصمیم بیشتر شد، متوجه شدیم که اشتباه کردیم و یا تصمیم بدی گرفتیم. مثل استخدام کردن یک نیرو یا استخدام شدن در جایی. عکس این موضوع نیز وجود دارد. یعنی فکر کردیم تصمیم اشتباهی گرفتیم اما بعد از مدتی گذشت زمان به ما نشان داد که تصمیم، تصمیم درستی بوده است.

این عدم آگاهی نسبت به آینده است که تصمیم­گیری را برای ما سخت می‌کند. چرا این اتفاق می‌افتد؟

 

شما دسترسی به ویدئو و محتوای کامل را ندارید چون هنوز اشتراک سریال رکاب را تهیه نکرده‌اید !

سریال رکاب اولین سریال آموزشی موفقیت در ایران میباشد. این سریال دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌های هر هفته منتشر شده و هر قسمت از آن به یک موضوع خاص در زندگی و کسب‌و‌کار میپردازد.

کسب‌وکار وزندگی مثل سوار دوچرخه شدن است ما برای اینکه بتوانیم تعادلمان را حفظ کنیم باید به حرکت کردن، رکاب زدن و روبه‌جلو رفتن ادامه بدهیم. موفقیت و یا دستاوردهای گذشته نمی‌تواند برای ما موفقیت‌های امروز یا فردا را به همراه داشته باشد. اینکه چه چیزی دارید؟ یا چه چیزی ندارید؟ از چه امکاناتی استفاده می‌کنید؟ و یا استفاده نمی‌کنید؟ اینها همه دوچرخه‌های شما هستند. برای استفاده از آنها و برای رسیدن به‌جایی که می‌خواهید باید رکاب بزنید. رکاب زدن باید بخشی از زندگی روزانه یک کارآفرین و یا یک فردی که در زندگی هدفی دارد باشد.

در سریال رکاب حسین طاهری درست مانند یک مربی در کنار شما رکاب میزند تا به شما در مسیر زندگی و کسب و کارتان یاری رساند.او مشاور کسب و کارها و برندهای برتر ایران ، کارشناس رادیو اقتصاد و مدرس مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان است و در سریال رکاب نه تنها دانسته‌ها بلکه توانسته‌ها و حاصل سالها تجربیات خود را به شما انتقال میدهد .

  • ما تضمین میکنیم :
  • تحول در زندگی و کسب و کار شما
  • دسترسی همیشگی و دانلود فوری تمامی قسمتها
  • در آینده مشمول افزایش قیمت نمیشوید

اشتراک سریال رکاب

۱۹۹ هزار تومان

Product price
Additional options total:
Order total:
1 نظر
  1. hosseinrahmani220 می‌گوید

    سلام
    واقعا تصمیم گیری بر اساس منطق خیلی بهتره تا تصمیم گیری بر اساس احساس
    ممنون بابت مطالب مفیدتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.