مشاور توسعه و شتابدهی تجارت ، برندینگ ، تبلیغات و بازاریابی

برندسازی مجدد

چک‌لیست برندسازی مجدد(نوسازی برند) با 29 آیتم اختصاصی

تغییر نگرش در طراحی خدمات و محصولات جدید ، اساسنامه هویت بصری برند، نحوه تعامل با مشتریان و ارتباطات با آنان و بسیاری از موارد دیگر از پایه‌های بنیادین بازسازی برند می‌باشد. بازسازی برند (Rebranding) متفاوت از بازسازی لوگو (Logo Redesigning) است. برخی از مدیران گمان می‌کنند اگر رنگ‌سازمانی یا لوگوی‌شان را عوض کنند برندسازی مجدد انجام‌شده است.

 
اساساً برندسازی مجدد، از بازنگری در استراتژی شروع می‌شود، یعنی اول باید چارچوب‌های استراتژی برند بازتعریف شود. چارچوب استراتژی، به طراحان کمک می‌کند تا نسبت به بازنگری روی هویت بصری اقدام کنند. در حقیقت هویت بصری سازمان باید بیان‌کننده جوهره و ارزش‌های برند باشد.
اگر برندینگ را به‌صورت چرخه نبینیم، سازمان دیر یا زود از گردونه رقابت حذف خواهد شد. بازسازی برند یک چرخه است که از تحقیقات، الگوبرداری و بررسی روند صنعت شروع می‌شود و پس از تدوین استراتژی، به ایجاد و توسعه هویت بصری و پیاده‌سازی استراتژی می‌رسد و پس از معرفی به بازار باید مدیریت شود و سپس دوباره به تحقیقات بازمی‌گردد تا مالکان و مدیران برند مطمئن شوند که می‌توانند در بازار بمانند.
اگر می‌خواهید برندسازی مجدد داشته‌باشید و یا برند سازمان را نوسازی دهید می‌توانید از چک‌لیست زیر استفاده‌کنید:

سازمانی که سال‌هاست کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده ، برای اینکه تصویرسازمانی و محصولاتش به نظر مردم مدرن بیایند و مشتریان مدرن را نیز جذب کند به برندسازی مجدد روی می‌آورد. همچنین سازمانی که به خاطر محصولات یا اعضائش تصویری منفی پیداکرده، خوب است که برندسازی مجدد انجام دهد. برخی شرکت‌ها نیز جهت ایجاد تمایز نسبت به رقبا یا پس از ادغام شرکت با سایرین یا پس از اتمام ورشکستگی این کار را انجام می‌دهند. این وظیفه واحد بازاریابی است که تغییراتی را که شما در حین برندسازی مجدد ایجاد کرده‌اید را آزمایش کند و بازخورد مشتریان، کارکنان و گروه‌های متمرکز به آنها را بگیرد. این گام به سازمان شما اجازه می‌دهد تا لوگو و خط محصول جدید را قبل از راه‌اندازی با برند جدید، تنظیم کنید.

ما برای جهت‌دهی ذهنی شما برای شروع برند سازی مجدد چک‌لیست ریبرندینگ(برندسازی مجدد) را طراحی نموده‌ایم، پیشنهاد من این‌است که همزمان با تکمیل آن حتما مقاله تقویت برند شخصی معتبر را در قسمت مقالات برندینگ مطالعه کنید تا بتوانید همراه با برندسازی مجدد در جهت تقویت برند خود نیز، اقدام کنید.

   

   

اگر مسئله‌ای داشتید در قسمت دیدگاه‌ها سوال خود را مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم.

این مطالب را از دست ندهید!

مشتاقِ خواندن نظرات شما هستم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مینی‌بوک راهکارهای تفویض اختیار

رسیدن به نتایج از طریق سازمان دادن کار دیگران
هیچ ارتش یک‌نفره‌ای در طول تاریخ به پیروزی نرسیده‌ است
دانلود فایل
تهیه‌شده در گروه پژوهش و توسعه حسین طاهری
close-link

دانلود قسمت اول سریال ساعت صفر

پیشگیری کردن بهتر از پیش‌بینی کردن است
برای دانلود این ویدئو لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
دانلود فایل
تهیه‌شده در گروه پژوهش و توسعه حسین طاهری
close-link
  • ثبت‌نام
رمز خود را فراموش کرده‌اید ؟ لطفا ایمیل خود را وارد کنید تا لینک نوسازی رمز برای شما ارسال شود.