۲۱ سوال مقدماتی برای طراحی هویت برند

مرحله اول برای ایجاد طراحی هویت برند، طراحی لوگو، لوگوتایپ و طراحی و راه اندازی وب سایت برندتان است. برای این کار لازم است که دقیقا مدل کسب و کار ، داستان برند خود و مشتریانتان بازار هدف خود را بشناسید.این پرسش های درست است که در زندگی و تجارت ما را به پاسخ های درست می رساند.

 

با پاسخ دادن به پرسش های زیر گام اولیه برای طراحی هویت برند خود را بردارید:

۱. کسب و کارتان در چه زمینه ای است و چه ارزش پیشنهادی به مشتریان اراه می دهد؟

۲. چه مشکلی را برای مشتریانتان حل می کنید؟

۳. سه رقیب اصلی (مستقیم یا غیرمستقیم) شما چه کسانی هستند؟ کدام خصوصیت آنها را می پسندید؟ کدام هویت بصری آنها را نمی پسندید؟

۴. کدام خصوصیت (پیشینه) / محصول و یا خدمتی که ارائه می دهید، شما را از دیگران متمایز می کند؟ به چه دلیل فکر می کنید مشتریان باید از شما خرید کنند؟

۵. آیا داستان خاصی در مورد کسب و کار شما ، یا در مورد مشتریان شما وجود دارد؟

۶. پنج صفت و یا کلمه ای که می تواند بهترین توصیف از شرکت شما باشد چیست؟

 

و حالا به سوالاتی در مورد پروژه هویت بصری برند خود پاسخ دهید:

۷. هویت بصری شما چه چیزی را منتقل می کند؟

۸. آیا کالایی از کالاهای کنونی شما نیاز به بروز شدن جهت هماهنگی با هویت بصری جدید شما دارد؟

۹. تصمیم گیرنده های این پروژه چه کسانی هستند؟ چرخه ی زمانی یک تصمیم چقدر است؟

۱۰. جدول زمانی شما برای این پروژه چیست؟

۱۱. بودجه شما به چه میزان است؟

 

سپس به سوالاتی در مورد مشتریان شما

۱۲. مشتری ایده آل خود را توصیف کنید؟

۱۳. پیام اصلی شما (جهت انتقال) به مشتریانتان چیست؟

۱۴. پنج صفت و یا کلمه برای توصیف مشتری ایده آل را نام ببرید.

۱۵. آیا تحقیقی از بازار درمورد مشتری (متقاضی) ایده آل و یا محصول و کسب و کار شما وجود دارد؟

 

و در آخر سوالاتی درمورد هویت برند

۱۶. با چه هدفی را با این کار دنبال می کنید؟ و چرا؟

۱۷. هویت برند فعلی شما، چه دستاوردی برای حساب بانکی سازمانتان دارد؟آیا فقط از ارائه خدمات و کالا پول در می آورید یا اینکه نام و اعتبار شما هم در جذب مشتریان اثر دارد؟

۱۸. آیا ایده خاصی برای رنگ و یا دیگر اجزای هویت بصری دارید؟

۱۹. چه خصوصیتی را از سه برندی که هویت الهام بخشی برای شما دارند را می پسندید؟

۲۰. لطفا ۳ برند را که بنظرتان ضعیف می آید با ذکر دلایل نام ببرید.

۲۱. پنج جمله ی کوتاهی که انتظار دارید برند شما را توصیف کند، بسازید.

خوب تبریک می گوییم، خلاصه وضعیت مقدماتی شما برای طراحی هویت برند متمایز آماده است .

 

ارسال یک پاسخ

به پاس حفظ حریم شخصی شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.