استراتژی بازاریابی محتوا

محتوا در خدمت برندسازی و بازاریابی شفاهی

مردم امروزه از تبلیغات خسته شده‌اند و به تبلیغاتی که ما ارائه می دهیم توجهی نمی کنند. اگر به تبلیغات شرکت‌ها نگاه کنید یک پیام ساده و مشترک را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند و آن پیام این است که ما بهترین هستیم ولی چه کسی باور می‌کند؛ بنابراین در این دنیایی که بمباران تبلیغات و رسانه‌ها است چه استراتژی می‌تواند عامل ارتباط ما با مخاطبانمان باشد. چه چیزی می‌تواند باعث شود که مشتریان را نزدیک‌تر به خودمان نگه‌داریم و اعتماد آن‌ها را جلب کنیم ؟

چند سالی است از ابزار محتوا یا اصطلاحاً content به‌عنوان یک روش بازاریابی اصولی استفاده می‌کنیم. علمی به اسم بازاریابی محتوا که به مردم یاد می‌دهد به‌جای اینکه چه چیزی را بخرند به آن‌ها آموزش می‌دهد چه طور و چگونه به آن کالا دست پیدا کنند و آموزش خرید آن کالا را می‌دهد.

چرا مردم ترجیح می‌دهند از دیجی کالا خرید کنند؟

شما به دیجی کالا نگاه کنید ببینید مزیت رقابتی آن چیست؟ محصولاتی که در دیجی کالا است آیا در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و یا هرجایی دیگر نزدیک ما وجود ندارد؛ اما چرا مردم از دیجی کالا خرید می‌کنند؟ به این دلیل که دیجی کالا محتوای متناسب با خرید را برای مردم در سایت خودش جمع‌آوری کرده و این‌یک عامل رقابتی شده است.

بازاریابی محتوا آینده بازاریابی جهان است؛ و نکته مهم این است که ما با چه محتوایی می‌توانیم مردم را تحت تأثیر قرار دهیم و از چه ابزاری برای انتقال محتوای خود استفاده کنیم.

اگر قرار شد یک محتوا را در شبکه‌های اجتماعی نشر دهیم. ابزار انتقال آن چه چیزی باید باشد آیا محتوا باید در قالب یک فایل صوتی، فایل ویدئویی یا یک متن باشد؟ چه چیزی بیشترین ارتباط را با مردم برقرار می‌کند. یک شرکت موفق امروز در حیطه بازاریابی سعی می‌کند محتوای آنچه خریداران و  اطلاعات بیشتر درباره یک محصول را فراهم کند و قضاوت را بر عهده مشتریان خود بگذارد.

ارسال یک پاسخ

به پاس حفظ حریم شخصی شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.