نقش طراحی تجربه مشتریان در بازاریابی

چرا بسیاری از خریدها در لحظه‌ای که مشتری واقعاً قصد خرید دارد از بین می‌رود و ما نمی‌توانیم فروش را قطعی کنیم؟

شرکت‌های موفق دنیا اخیراً واژه‌ای در کسب‌وکار وارد کرده‌اند تحت عنوان Customer Experience یا تجربه مشتریان. چراکه به این نتیجه رسیدند که هر فردی زمانیکه که یک کالا را می‌خرد یا از خدمتی استفاده می‌کند بعد از اتمام روند خرید حسی از تجربه خرید درون در او بوجود می‌آید.

این شرکت‌ها به سمت طراحی این حس حرکت می‌کنند. یعنی به این فکر می‌کنند که در لحظه‌ای که مشتری در حال خرید است چه احساس یا چه تجربه‌‌ای برای او طراحی کنند که تمایل داشته باشد آن را با اطرافیانش درمیان بگذارد و همچنین مجدد برای خرید مراجعه کند.

تصور کنید شما برای یک سفر سیاحتی وارد یک هتل می‌شوید، لحظه‌ی ورود به هتل کارمندان با یک شاخه گل، یک لیوان شربت محلی خیلی خنک و یک لبخند با شما برخورد کنند و از شما استقبال کنند، حتی برای پر کردن فرم حضور در هتل یک نفر کنارتان قرار بگیرد تا به شما کمک کند، شما از خدمات یک هتل استفاده می‌کنید ولی همین تجربه اولیه‌ای که آن هتل برای شما ساخته، می‌تواند تأثیر بالاتری در حس رضایت شما نسبت به انتخاب این هتل داشته باشد. آن‌ها از طراحی تجربه مشتریان استفاده کرده‌اند.

بنابراین هر کسب‌وکاری زمانی زنده است که مشتری داشته باشه و مشتریان زمانی می‌توانند کسب‌وکار ما را زنده نگه دارند که حس رضایت خوبی نسبت به ما داشته باشند، و این ارتباط قلبی و حس دوست داشتنی بودن سازمان ما را به بقیه شبکه‌‌ی دوستان و آشنایانی که دارند، انتقال بدهند. و این بر اساس طراحی یک تجربه خوب می‌تواند برای مشتری بوجود بیاید.

ارسال یک پاسخ

به پاس حفظ حریم شخصی شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.