مشاور تبلیغات

مشاوره تبلیغات شامل یک فرآیند علمی است که از تحقیقات و پژوهش آغاز می‌شود و پس از طی مراحل تحلیلی به ارائه راهکار منجر می‌شود. مشاوره تبلیغات مؤثر وظیفه شفاف کردن ذهن سازمان را با توجه به داده‌های آماری، تحلیل‌های علمی و مشاهدات عینی و تجربی بر عهده دارد. مشاور تبلیغات کسی است که بینش و دانش وسیعی در بازاریابی و تبلیغات داشته باشد و با توجه به تخصص‌ها و دانش‌های مرتبط با تبلیغات مانند روابط عمومی،‌ ارتباطات، اقتصاد،‌ جامعه‌شناسی، ادبیات، فلسفه، زبان‌شناسی، روانشناسی و بازاریابی بتوانند برای برنامه ارتباطات بازاریابی شرکت به‌ویژه کمپین تبلیغات آن تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کند. بر اساس آمار در کشور آلمان برای هر ۱۳ نفر یک مشاور روانشناسی و برای هر شرکت به‌طور میانگین ۳ مشاور تبلیغات وجود دارد ولی طبق برخی از آمار در کشور ما برای هر ۲۵۰۰۰ نفر یک مشاور روانشناسی و به‌طور میانگین برای هر ۶۰۰ شرکت یک مشاور تبلیغات وجود دارد. این بدان معناست که شما حداقل با انتخاب یک مشاور تبلیغات، فرصت بسیار مغتنمی را در جهت پیش‌قدم بودن از دیگر رقبا خواهید داشت.

تبلیغ خوب به یاد می‌ماند

اگر از صرف هزینه‌ای سرسام‌آور و غیراصولی در بخش تبلیغات سازمانتان به ستوه آمده‌اید و احساس می‌کنید که علیرغم وجود توانایی‌ها و پتانسیل‌های موجود، سازمان شما به مخاطبان هدف معرفی نشده است، راه‌های بسیاری برای حل این مسائل وجود دارد.

اثر مشاور تبلیغات، تصمیمات شما را بیمه می‌کند

brand04

اقدامات هوشمندانه

مشاور تبلیغات با تعیین معیارهای دقیق، در زمینه راه‌های نزدیک‌تر کردن مخاطبان به شما، امکان انحراف از مسیر برنامه‌ریزی‌شده تبلیغات را از بین خواهد برد.

brand06

کسب ایده‌های نو

یک مشاور تبلیغات زبده، به واسطه مطالعات و تحقیقات، همیشه دارای گنجینه‌ای از ایده‌ها هست. گاهی وقت‌ها فقط یک ایده‌ می‌تواند تمایز ما را در بازار آشکار کند.

brand02

ذخیره زمان و پول

برای تصمیمات مهم تبلیغاتی، همیشه زمان کم داریم، فکرکردن در مورد چگونگی تبلیغات در اغلب اوقات در شرایط فورس‌ماژور است، بنابراین با استفاده از نظرات یک مشاور تبلیغاتی می‌توان این زمان را بهینه کرد.

brand03

انتقال تجربه

کسب‌وکار آن‌قدر به ما زمان نمی‌دهد تا همه‌چیز را تجربه کنیم، شما نمی‌توانید هیچ سازمانی بسازید اگر خود را با آدم‌هایی محصور نکنید که تجربه و مجموعه مهارت‌هایی فراتر از خود شما داشته باشند.

چک‌لیست انتخاب یک مشاور تبلیغات برجسته

انتخاب یک مشاور تبلیغات باید بر چه مبنایی صورت گیرد؟ او می‌بایست چه خصوصیات فنی و تحلیلی داشته باشد؟

ما برای شما یک چک‌لیست کاربردی آمده کرده‌ایم که مدیران برتر از آن استفاده می‌کنند، قبل از هر تصمیمی آن را مطالعه کنید.

مشاوره تبلیغاتی ساعتی

در این شیوه مشاور فقط نقش یک راهنما را داشته و فقط در حد ساعات محدود مشاوره فرصت ارائه راهنمایی دارد. این شیوه ابتدایی‌ترین سطح مشاوره بوده و مشاور مجال و فرصت ورود به عمق مشکلات و تحلیل ریشه‌های آنها را ندارد. به همین دلیل این شیوه معمولاً برای کسب‌وکار و شرکت‌های بسیار کوچک یا شرکت‌هایی که در مرحله راه‌اندازی هستند یا برای بررسی مشکلات موردی و سطحی شرکت‌ها توصیه می‌شود و مدت آن معمولاً بین سه تا هشت ساعت مشاوره هست.

مشاوره تبلیغاتی پروژه‌ای

در این شیوه مشاور در ساعات مشخصی از ماه (معمولاً ۸ ساعت در ماه) به مدت شش ماه تا یک سال در دفتر شرکت مشتری حضور یافته و با مشارکت مدیران آن شرکت جلسات مشاوره را برگزار می‌نمایند. در این شیوه مشاور نقش توصیه‌کننده، برنامه‌ریز و ناظر را بر عهده دارد و بر اساس شناخت عمیقی که درون و بیرون شرکت مشتری کسب نموده است برای رفع مشکلات آن شرکت برنامه‌ریزی نموده و به مدیران آن شرکت درزمینهٔ اجرای آن برنامه توصیه‌های لازم را ارائه داده و خود بر اجرای برنامه نظارت می‌نماید. این شیوه در سطح عمیق‌تری نسبت به شیوه قبل اجراشده و برای رفع مشکلات و برنامه‌های توسعه‌ای بسیاری از شرکت‌ها مناسب و نتیجه‌بخش است و مدت آن معمولاً بین شش ماه تا یک سال برحسب حجم فعالیت‌های شرکت کارفرما هست.

باید با خود فکر کنید که چه چیزی باعث می‌شود تا مخاطب و مشتری بالقوه‌ی شما به سمت رقیبتان برود؟ آگاهی و تمرکز نسبت به این مسئله بسیار مهم است. برای گرفتن گوی رقابت از دست رقبا باید پیشنهادی بدهید که به‌هیچ‌وجه رد نمی‌شود و نشان دهید مخاطب چه چیزهایی به‌دست می‌آورد. مشتری می‌خواهد بداند که با خرید از شما چه منفعتی نصیبش می‌شود. درواقع مشتریان با پرداخت هزینه به دنبال خرید کاربرد و سودی هستند که از محصول و خدمت کسب می‌کنند بنابراین کاری کنید که مخاطب بی‌هیچ ترس و خطری به سمت‌تان بیاید. کالاها و محصولات بی‌کیفیت زیادی در بازار وجود دارد. طبیعی است که در چنین شرایطی مشتریان نسبت به خرج کردن پولشان کمی واهمه داشته باشند. و نسبت به خرج کردن درآمدی که برای آن زحمت زیادی کشیده‌اند، حساس هستند. کار تبلیغات رفع کردن این شک و شبهات است. با اطمینان دادن به مخاطبان آنها را به‌سوی خود جلب می‌کنید.

فرآیند اجرایی جلسات مشاوره تبلیغات

گام اول

دریافت فرم خلاصه وضعیت کسب و کار از سایت

گام دوم

تکمیل فرم توسط شما و ارسال آن به ایمیل
info@hosseintaheri.ir

گام سوم

بررسی اطلاعات و درخواست توسط مشاور و تعیین وقت جلسه مشاوره

گام چهارم

پرداخت هزینه حق مشاوره و تشکیل جلسه