مشاور توسعه و شتابدهی تجارت ، برندینگ ، تبلیغات و بازاریابی

گلوله‌های بازاریابی

زمانی‌که ما به جنگ می‌رویم، کلیه تجهیزات جنگی از جمله: اسلحه، نقشه جنگ، سنگر، وسایل جنگی، توپ، تانک، تفنگ، هواپیما را در اختیار داریم، اما در یک جنگ آن چیزی که ما را برنده می‌کند، گلوله‌هایی است که شلیک می‌کنیم. حتی زمانیکه ما هدف مشخص هم داشته باشیم، تا زمانیکه گلوله‌ای درست به هدف شلیک نشود، نمی‌توانیم بگوییم آن جنگی صورت گرفته است، جنگ امروزی که در بازاریابی بین شرکت‌ها وجود دارد جنگ همین گلوله‌هاست.

اما این گلوله‌ها چیست که در اسلحه‌های ما باید قرار بگیرد؟

خیلی ساده است، کلام و متن تبلیغاتی ما که در ابزار رسانه‌ای سازمان ما(همان اسلحه‌ها) از جمله: وب‌سایت، در کاتالوگ، در ویدئوها استفاده می‌شود. در ابزار‌های رسانه‌ای که حکم یک اسلحه جنگی را برای ما دارد، باید گلوله‌های خوب، متن‌های خوب و کلام‌های خوب قرار بدهیم تا بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم، این باعث بوجود آمدن یک هنر اصیل و یک علم واقعا نتیجه‌بخش در صنعت بازاریابی و تبلیغات شده به اسم کپی‌رایتینگ یا نوشتن متون تبلیغاتی.

یک متن تبلیغاتی (کپی‌رایتینگ) چه ویژگی‌هایی بایدداشته باشد؟

اولین ویژگی داشتن خلاقیت است ،ما باید از زبان مشتری متن تبلیغاتی را بنویسیم به‌جای اینکه بر روی ویژگی‌ها و مزیت‌های کالا و به صورت تبلیغی و خبری تمرکز کنیم و منافع حاصل از محصول را به مشتری ارائه کنیم. این متن تبلیغاتی می‌تواند یک شعار کوچک، بخشی از یک آگهی تبلیغاتی که در روزنامه چاپ می‌شود یا در تلویزیون نمایش داده می‌شود و یا یک متن خیلی عظیم که در قالب یک رپورتاژ آگهی در مجلات یا در قالب یک صفحه‌ی فرود در وب‌ است باشد. اصل داستان این است که هرکجا از متن تبلیغاتی استفاده می‌کنیم اولین اولویت باید حس منفعت مشتری باشد. بهترین راه برای تشخیص حس منفعت مشتریان، این است که از خود آن‌ها پرسیده شود که در هنگام خرید چه چیزی برای آنها مهم است و اولویت دارد.

متون تبلیغاتی گلوله‌هایی است که در خشاب اسلحه‌های بازاریابی شما قرار می‌گیرد، تا با در نظر گرفتن اهداف و نشانه گیری های دقیق بتوانید فروش خود را افزایش داده و رشد و توسعه بهتری برای کسب و کارتان داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.