۵ دیدگاه اشتباه در مورد عدم تبلیغات در بازاریابی B2B
این تبلیغات است که نگرشی برای مخاطب ایجاد میکند که مخاطب تلاش در راستای رسیدن به آن نگرش داشته باشد. چه مخاطب شما فرد باشد، چه شرکت!
در ادامه ۵ نگرش اشتباه در مورد عدم تبلیغات در صنایع B2B صحبت میکنیم
اولین نگرش اشتباه: بازاریاب داریم
اول این نکته را بگویم شما بازاریاب ندارید، شما ویزیتور دارید. افرادی که بهواسطه تجربه بابیانشان اشخاص دیگری را ممکن است بتوانند جذب کنند، بدون آنکه بدانند آیا طرف مقابل واقعاً به کالا نیاز دارد یا خیر!
دومین نگرش اشتباه: مشتریان ما از قبل تعیینشدهاند
لطفاً این سؤال را پاسخ دهید: مشتریان قبلی شما تا کی مشتری شما خواهند بود؟ در این بازار رقابتی و رشد روزافزون فنّاوری و تغییرات شدید اقتصادی شما تا کی میتوانید یک مشتری را نگهدارید؟
سومین نگرش اشتباه: ما در نمایشگاهها هستیم
البته که نمایشگاه هم یکی از راههای تبلیغات است ولی اینکه فقط شما در کنار فنّاوری و محصولاتتان در نمایشگاه هستید، بهجز نمایش قدرت چه چیزی برای شما دارد؟ آنهم اگر در بهترین حالت در نمایشگاه بینالمللی باشید. عملاً نمایشگاهها همان دفتر فروش شرکتهاست ولی این بار همه رقبا و شرکا در کنار یکدیگر جمع شدهاند. عملاً سودی ندارد و اگر مشتری بالقوهای هم داشته باشید، هر آن ممکن است به خاطر اینکه شما درست در ذهن مشتری جا نیفتادهاید مشتری به سمت رقبای شما رود.
چهارمین نگرش اشتباه: شرکای قراردادی داریم
اگر شما شرکای تجاری دارید که برای آنها تولید میکنید، آماده ورشکستگی باشید، البته شریک تجاری خوب است، ولی یک مدیر باهوش هیچگاه “همه تخممرغهایش را در یک سبد نمیگذارد!”
شرکای تجاری دائم مثل این است که، شما دیواری دور صنعت خود بکشید و بگویید “این دیوار ماست هرکس خواست سنگی بزند به همین دیوار بزند” و خودتان به داخل کارخانه بروید! و دقیقاً در لحظهای که تصورش را نمیکنید، دیوار خرابشده و سنگ به خودتان میخورد!
پنجمین نگرش اشتباه: جایی برای نمایش تبلیغاتمان نیست
یکی از مشکلات صاحبان صنایع این است که، بهجز کاتالوگ یا کارت ویزیتشان، تبلیغاتشان کجا نمایش داده شود؟ چقدر به محیط خشک و بیروح شهرک صنعتی که در آن فعالیت میکنید توجه کردهاید؟ چقدر به این نکته فکر کردهاید که روزانه چند مشتری کلیدی وارد شهرک صنعتی شما میشوند یا از حوالی شما میگذرند و نیاز است فقط با تلنگری خودتان را به آنها نشان دهید؟ چقدر به این توجه کردهاید که هرچند وقت یکبار همایشها و سمینارهایی با حضور تمام مشتریان و افراد کلیدی که شما میخواهید برگزار میشود ولی آنها روحشان هم از شما خبر ندارد؟
دیدگاهتان را بنویسید