چک لیست برندسازی مجدد (نوسازی برند)
چک لیست برندسازی مجدد در زمینه بازسازی برند به شما قدم به قدم کمک میکند. تغییر نگرش در طراحی خدمات و محصولات جدید ، اساسنامه هویت بصری برند، نحوه تعامل با مشتریان و ارتباطات با آنان و بسیاری از موارد دیگر از پایههای بنیادین بازسازی برند میباشد. بازسازی برند (Rebranding) متفاوت از بازسازی لوگو (Logo Redesigning) است. برخی از مدیران گمان میکنند اگر رنگسازمانی یا لوگویشان را عوض کنند برندسازی مجدد انجامشده است.
اساساً برندسازی مجدد، از بازنگری در استراتژی شروع میشود، یعنی اول باید چارچوبهای استراتژی برند بازتعریف شود. چارچوب استراتژی، به طراحان کمک میکند تا نسبت به بازنگری روی هویت بصری اقدام کنند. در حقیقت هویت بصری سازمان باید بیانکننده جوهره و ارزشهای برند باشد.
چک لیست برندسازی مجدد
سازمانی که سالهاست کسبوکار خود را راهاندازی کرده ، برای اینکه تصویرسازمانی و محصولاتش به نظر مردم مدرن بیایند و مشتریان مدرن را نیز جذب کند به برندسازی مجدد روی میآورد. همچنین سازمانی که به خاطر محصولات یا اعضائش تصویری منفی پیداکرده، خوب است که برندسازی مجدد انجام دهد.
برخی شرکتها نیز جهت ایجاد تمایز نسبت به رقبا یا پس از ادغام شرکت با سایرین یا پس از اتمام ورشکستگی این کار را انجام میدهند. این وظیفه واحد بازاریابی است که تغییراتی را که شما در حین برندسازی مجدد ایجاد کردهاید را آزمایش کند و بازخورد مشتریان، کارکنان و گروههای متمرکز به آنها را بگیرد. این گام به سازمان شما اجازه میدهد تا لوگو و خط محصول جدید را قبل از راهاندازی با برند جدید، تنظیم کنید.
ما برای جهتدهی ذهنی شما برای شروع برند سازی مجدد چکلیست ریبرندینگ(برندسازی مجدد) را طراحی نمودهایم، پیشنهاد من ایناست که همزمان با تکمیل آن حتما مقاله تقویت برند شخصی معتبر را در قسمت مقالات برندینگ مطالعه کنید تا بتوانید همراه با برندسازی مجدد در جهت تقویت برند خود نیز، اقدام کنید.
اگر مسئلهای در ابطه با چک لیست برندسازی مجدد داشتید در قسمت دیدگاهها سوال خود را مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم.
دیدگاهتان را بنویسید