مینیبوک تفویض اختیار
تفویض اختیار اداره کردن به معنی رسیدن به نتایج از طریق سازمان دادن کار دیگران است. شما نمیتوانید به تنهایی تمام کار قسمت را انجام دهید باید با دیگران مشارکت کنید و حتی کارهایی را که بهتر از هر فرد دیگری در گروهتان انجام میدهید به افراد گروه بسپارید. اگر چنین نکنید وقت برای کارهایی که فقط خودتان قادر به انجام آنها هستید ندارید.
هیچ ارتش یکنفرهای در طول تاریخ به پیروزی نرسیده است
تفویض فقط واگذاری کار نیست. اگر به افراد نحوه انجام کار را بگویید، ولی آزادی استفاده از ابتکار را به آنها ندهید کار به درستی به آنها تفویض نکردهاید. تفویض اختیار به معنی اطمینان و قدرت دادن به فرد برای اتخاذ تصمیم درباره کارش و اجرای تصمیماتش است. تعدادی از مدیران راضی به تفویض نیستند و عدهای هم اختیار کمی به کارکنان میدهند، با این همه تفویض اختیار صحیح میتواند:
من با تجربیات این سالها، فهرست عواملی را آماده کردهام که باعث جلوگیری از شکست تفویض اختیار در یک سازمان میشود، همه ایدهها، راهکارها و سوالها را در یک مینیبوک 26 صفحهای آماده نمودهام. راهکارهای کوتاه، خلاصه و آزموده شده و چکلیستی از سوالاتی که با طرح و پاسخ آنها در سازمان خود، میتوانید بسیار موثرتر قبل مسئله تفویض اختیار را حل کنید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
کتاب بیزینس کوچینگ و منتورینگ به زبان آدمیزاد ترجمه شد
هفت قانون سخت کارآفرینی
4 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالي بود
بسیار عالی و کا رامد مثل همیشه ممنونم
سپاس آقای طاهری
بسیار عالی