بازاریابی محتوا چیست ؟
مطالب و محتوای مفید باید در هسته بازاریابی شما باشد. امروزه مخاطبان و مصرفکنندگان دنیای سنتی بازاریابی را مسدود کرده و با آن خداحافظی کردهاند و اغلب از تبلیغات رسانهای در تلویزیون، رادیو، تبلیغات محیطی، پیامکها و مجلات چشمپوشی میکنند. مشتریان امروزه در گشتوگذار آنلاین بسیار ماهر شدهاند، بهگونهای که آنها میتوانند اطلاعات آنلاین را بدون توجه به بنرها یا دکمهها دریافت کنند. بازاریابان هوشمند دریافتهاند که بازاریابی سنتی هرلحظه نسبت به قبل بیاثرتر میشود و باید راه بهتری وجود داشته باشد. وقت آن است که محتوا را وارد دنیای بازاریابی سازمانتان کنید.
اما بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟
ماهیت این استراتژِی محتوا این باور است که اگر ما بهعنوان یک کسبوکار، اطلاعات ارزشمند و سازگاری به خریداران بدهیم، آنها درنهایت با وفاداری به ما پاداش خواهند داد.
این نوع بازاریابی توسط برخی از بزرگترین سازمانهای بازاریابی در جهان ازجمله P&G، مایکروسافت و سیستمهای سیسکو استفاده میشود و همچنین توسط سازمانهای کوچک و متوسط در سراسر جهان اجراشده است. چرا؟ به خاطر اینکه جواب داده است.
بازاریابی محتوا آینده بازاریابی است
بازاریابی محتوا متفاوت از زباله اطلاعاتی (میتوانیم به آنها اسپم بگوییم؟) است که شرکتها همیشه برای ما ارسال میکنند . بازاریابی بدون محتوای عالی غیر ممکن است. صرف نظر از اینکه شما چه تاکتیکهای بازاریابی استفاده میکنید، این استراتژی باید بخشی از فرآیند شما باشد و کیفیت محتوا بخش مهم در این روش بازاریابی است.
استراتژی محتوا :
برای اینکه در بازاریابی محتوا تأثیرگذار باشید، باید استراتژی مشخصی برای تولید محتوا داشته باشید، مخاطبان و سلایق آنها در نظر بگیرید و به رفتارشناسی آنها هنگام خرید توجه کنید. بر اساس آمار منتشرشده در فوربس ۸۰% تصمیمگیرندگان در هنگام خرید، ترجیح میدهند اطلاعات شرکت را در یک سری از مقالات دریافت کنند بهجای اینکه تبلیغات آن شرکت را دریافت کنند. ۷۰% میگویند، بازاریابی محتوا باعث میشود احساس حامی بودن و نزدیکی بیشتر نسبت به شرکت داشته باشند. در این مورد فکر کنید که چه میشود اگر مشتریها منتظر تبلیغات شما باشند؟ چه میشود اگر آنها تبلیغات سازمان شما را از طریق انتشار، ایمیل، وبسایت و هر رسانه دیگری دریافت کنند و ۱۵، ۳۰، یا ۴۵ دقیقه از وقتشان را با آن بگذرانند؟
محتوا کلیدی برای هدایت و راهنمایی به سمت ایجاد ترافیک و نرخ مراجعه برای شرکت است. ترویج و تبلیغ یک شرکت از طریق وبلاگها، پادکستها، ویدئوها، کتابهای الکترونیک، خبرنامههای الکترونیکی، کاغذهای سفید، SEO، بازاریابی رسانههای اجتماعی، و دیگر فرمهای این تکنیک است که منجر میشوند مشتریان به نام تجاری نزدیکتر شوند.
در مقابل دیگر روشهای بازاریابی مرسوم قرار دارد که عبارت است از جلبتوجه (خرید توجه)، تماس سرد، پست کاغذی مستقیم، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات فروش، اسپم، تلفن مارکتینگ، و تبلیغات سنتی. در بازاریابی توسط محتوا بهجای اینکه بازاریابان به بیرون بروند تا توجه دیگران را جلب کنند، بازدیدکنندگان را به داخل آورند.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تکنیکهای هک رشد
مبانی هک رشد
هک رشد بازاریابی
درباره بیزینس کوچینگ چه میدانید؟
چگونه بیزینس کوچ شوم؟
آموزش هک رشد
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام استاد وقت بخیر میشه وقتی یه مقاله خوبی میگین یکی دوتا رفرنس منبع هم اعلام کنید ممنونم