چگونه یک نمونه متن تبلیغاتی مؤثر بنویسیم؟
برای نوشتن نمونه متن تبلیغاتی یک آگهی تبلیغاتی تأثیرگذار چند عامل وجود دارد. اولین عامل تمرکز بر یک کالا و خدمت و یا یک مزیت و برتری رقابتی است. همیشه چنین تصور کنید که قرار است تبلیغات را یک کودک بخواند و سپس به کودکی دیگر بگویید که دیگران چه چیز و چرا باید از شما بخرند. تبلیغ خود را ساده، صریح و مستقیم بسازید. تنها روی یک دلیل تمرکز کنید. این دلیلی خواهد بود که مردم بهجای عکسالعمل نشان دادن به صدها تبلیغی که هرروز میبینند و یا میشنوند، باید در مقابل تبلیغ شما واکنش دهند.
روی عملکرد کالا و یا خدمات خود متمرکز شوید
رازی کوچک و ناخوشایند در مورد تجارت وجود دارد. من نمیتوانم بهاندازه کافی آن را تکرار کنم هیچکس دوست ندارد آن را بپذیرد ولی چنین است:
درواقع مشتریان تمام اوقات روز (صبح و ظهر و شب) در حال خرید بهبود هستند. آنها فقط به این موضوع اهمیت میدهند که آیا کالا یا خدمت شما، زندگی یا کارشان را بهبود خواهد بخشید. وقتی هر نوع تبلیغی مینویسید، نکته اصلی مورداشاره باید بهبود و ارتقایی باشد که عرضه میکنید؛ و باید این بهبود را شفاف سازید.
ضرورت اقدام فوری، در یک متن تبلیغاتی
دومین عامل کلیدی در نوشتن نمونه متن تبلیغاتی مؤثر این است که به مشتری بالقوه خود بگویید دقیقا چهکاری را باید فوراً به انجام برساند. برای مثال: امروز قبل از ساعت ۹ شب و تمام شدن کالاها به اینجا بیایید!»
قانون دیگری نیز وجود دارد: سعی نکنید تا در تبلیغتان نیاز آفرینی کنید. تنها به نیاز کنونی مشتری بپردازید. به دردی بپردازید که مشتری هماکنون آن را حس میکند و به دنبال رهایی از آن است. به کمبودی بپردازید که مشتری در حال حاضر آنرا احساس میکند. هدف شما استفاده از تبلیغات این است تا مشتری را وادار به تجه به شما کند و در این راه اقدامی صورت دهد.
فرمول سهقسمتی برای تبلیغ مؤثر
اول: در یک نمونه متن تبلیغاتی مؤثر، ابتدا مشکلی را که مشتری خواهان حل شدنش است، نیازی که خواهان مرتفع شدنش و یا دردی که خواهان تسکینش هست، مطرح نمایید. این کار بلافاصله توجه مشتری احتمالی را به خود جلب کنید
دوم: راهحل را تشریح میکنید. شما بهترین شیوه برای حل مشکل، رفع نیاز و تسکین درد را توضیح میدهید. این کار انگیزه خرید را در ذهن مشتری فعال میکند.
سوم: محصول خود را بهعنوان بهترین راهحل موجود ارائه میدهید و در آخر نیز فراخوان میدهید. شما به مشتری احتمالی خود میگویید که از وبسایت شما بازدید به عمل آورد و یا فوراً محصول را تحویل بگیرد. بهاینترتیب نزدیکترین راه برای حل مشکل و یا رفع نیاز به مشتری خود ارائه میدهید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تکنیکهای هک رشد
مبانی هک رشد
هک رشد بازاریابی
درباره بیزینس کوچینگ چه میدانید؟
چگونه بیزینس کوچ شوم؟
آموزش هک رشد
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
مرسی بابت مطالب مفیدی که ارایه دادید
مخصوصا فرمول سه قسمتی که گفتید.
موفق باشید
بسیار عالی و ممنون