مشاور توسعه و شتابدهی تجارت ، برندینگ ، تبلیغات و بازاریابی

منفعت بدبینی

همیشه باید همراه با تفکر مثبت روی یک موضوع، تفکر منفی گرا را نیز روی نقشه پیاده‌سازی کرد. ممکن است با خود بگویید که همیشه خوش‌بین بودن بهتر است از بدبین و منفی باف بودن! اما شما در گاهی از اوقات بیشتر به بدبینی نیاز دارید تا خوش‌بینی! ارمغان بدبینی در ابتدای یک کار یا پروژه اینست که به این فکر کنید، بدترین اتفاقِ ممکن که در مسیر شما ممکن است بوقوع بپیوندد، چیست؟ حالا تمام‌تلاش خود را به‌کارگیرید، تا آن اتفاق نیافتد.

بدبینی باعث می‌شود که در حین فکر کردن، خطرات و ریسک‌های مسیر آینده خود را بشناسید. درواقع در حین پروسه فکری خطرهای موجود در مسیر را به شما آلارم می‌دهد. به‌طور‌مثال زمانی که برای سپردن کاری به کارمندمان و تحویل به‌موقع آن تردید داریم یا در هنگام خریداتومبیل برای انتقال‌سند توسط مالک قبلی دچار تردید می‌شویم، کلاه‌سیاه (بدبینی) را به‌سر‌ می‌گذاریم. مهم‌ترین سؤالی که کلاه‌سیاه از ما می‌پرسد این است که آیا این طرح ارزش پیاده‌سازی در سازمان را دارد یا خیر؟ درواقع به ازای پول، وقت و انرژی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم به‌صرفه هست یا خیر؟ این‌یک “دیدگاه منطقی” برای به وجود آمدن راه‌حل‌ها می‌باشد که کلاه‌سیاه برای ما به وجود می‌آورد.

“ما برای زندگی هم به آدم‌های خوش‌بین و هم به آدم‌های بدبین احتیاج داریم”

آدم‌های خوش‌بین پرواز را و آدم‌های بدبین چتر نجات را اختراع می‌کنند.من بیشترین زمان برای تصمیم‌گیری را با کلاه‌مشکی می‌گذرانم زیرا مردم همیشه به این فکر می‌کنند .

این مطالب را از دست ندهید!

مشتاقِ خواندن نظرات شما هستم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مینی‌بوک راهکارهای تفویض اختیار

رسیدن به نتایج از طریق سازمان دادن کار دیگران
هیچ ارتش یک‌نفره‌ای در طول تاریخ به پیروزی نرسیده‌ است
دانلود فایل
تهیه‌شده در گروه پژوهش و توسعه حسین طاهری
close-link