مشاور توسعه و شتابدهی تجارت ، برندینگ ، تبلیغات و بازاریابی

تحقیقات بازاریابی کم‌هزینه برای رشد سازمان شما

در این مقاله در زمینه تحقیقات بازاریابی به شما کمک می‌کنیم که مشتریان و رقبایتان را بهتر بشناسید و از رهگذر آن در مورد سازمان خودتان نیز به شناخت بهتری دست بیابید. چه چیز محصولات شما را بهتر یا بدتر از محصولات رقبا می‌کند؟ این سؤال و سؤالات مشابه آن کمک می‌کنند که شما استراتژی خود را شفاف‌تر کنید، برآوردهای صحیح‌تری انجام دهید و تصمیم بگیرید که در برنامه‌ی بازاریابی خود (به‌طور بصری یا کلامی) می‌خواهید بر چه چیزهایی (تبلیغات، نحوه‌ی فروش، گفت‌وگو با رسانه‌ها، وب‌سایت و...) تأکید کنید. در مصاحبه‌ای با رادیو اقتصاد با عنوان چالش‌های معرفی محصولات جدید در بازار بهاین نکته اشاره کردم که شناخت فضای ذهنی و نوع تفکر مشتری، راز موفقیت یک کسب‌و‌کار در نفوذ به به بازار است و تحقیقات بازاریابی شروع این روند است. ۹۰ درصد تحقیقات بازاریابی مربوط به بازار را ۱۰ درصد از شرکت‌ها انجام می‌دهند. صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ، شرکت‌های تحقیقاتی را استخدام می‌کنند و این شرکت‌ها به‌منظور نظرسنجی‌های گسترده گروه‌هایی برای مباحثه با مشتریان تشکیل می‌دهند. سپس بازاریاب‌ها پیش از اخذ هر تصمیمی این گزارش‌های ۵۰ صفحه‌ای پر از جدول و نمودار را مطالعه می‌کنند. من این رویکرد سنتی را توصیه نمی‌کنم، زیرا احتمالاً وقت، سرمایه و حوصله‌ی شما بسیار کمتر از آن است که در این رویکرد لازم است صرف کنید. در عوض به شما کمک می‌کنم، رویکردی کاوشگرانه اتخاذ کنید، بدین شکل که روش‌های نسبتاً ساده و مؤثری برای کسب اطلاعات در مورد مشتریان و رقبا به شما معرفی می‌کنم.

شما دسترسی کامل به این محتوا را ندارید چون هنوز عضو کلیدی سایت نشده‌اید !

  • دسترسی به مقالات ویژه در زمینه بازاریابی ، برندینگ، تبلیغات
  • دسترسی به ویدیوهای ویژه فقط مخصوص اعضای کلیدی
  • دسترسی به محصولات ویژه به صورت رایگان
  • بهره‌مندی از کوپن‌های تخفیف ویژه اعضای کلیدی

عضویت کلیدی سایت

۲۹ هزار تومان۱۹۹ هزار تومان

صاف
شناسه محصول: VIP دسته:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.