مشاور توسعه و شتابدهی تجارت ، برندینگ ، تبلیغات و بازاریابی

بازاریابی محتوا چیست ؟

مطالب و محتوای مفید باید در هسته بازاریابی شما باشد. امروزه مخاطبان و مصرف‌کنندگان دنیای سنتی بازاریابی را مسدود کرده و با آن خداحافظی کرده‌اند و اغلب از تبلیغات رسانه‌ای در تلویزیون، رادیو، تبلیغات محیطی، پیامک‌ها و مجلات چشم‌پوشی می‌کنند. مشتریان امروزه در گشت‌وگذار آنلاین بسیار ماهر شده‌اند، به‌گونه‌ای که آنها می‌توانند اطلاعات آنلاین را بدون توجه به بنرها یا دکمه‌ها دریافت کنند. بازاریابان هوشمند دریافته‌اند که بازاریابی سنتی هرلحظه نسبت به قبل بی‌اثرتر می‌شود و باید راه بهتری وجود داشته باشد. وقت آن است که محتوا را وارد دنیای بازاریابی سازمانتان کنید.


اما بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟

بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب مخاطبانی است که به‌روشنی تعریف‌شده‌اند. هدف بازاریابی محتوا جذب و حفظ مشتریان به‌وسیله ایجاد و نگهداری مداوم محتوای مرتبط و ارزشمند و باهدف تغییر و یا بهبود رفتار مصرف‌کننده است. این یک فرآیند مستمر است که بهترین همپوشانی را با استراتژی کلی بازاریابی شما دارد و برداشتن رسانه مؤثر تمرکز می‌کند. درواقع بازاریابی محتوا هنر برقراری ارتباط با مشتریان و چشم‌اندازتان می‌باشد بدون اینکه فروشی انجام گردد. این یک روش بازاریابی بدون وقفه است. در این روش از بازاریابی به‌جای تبادل محصولات یا خدماتتان، شما به مشتریان اطلاعات ارائه می‌کنید که باعث هوشمندتر شدن خریداران می‌شود. ماهیت این استراتژِی محتوا این باور است که اگر ما به‌عنوان یک کسب‌وکار، اطلاعات ارزشمند و سازگاری به خریداران بدهیم، آنها درنهایت با وفاداری به ما پاداش خواهند داد. این نوع بازاریابی توسط برخی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بازاریابی در جهان ازجمله P&G، مایکروسافت و سیستم‌های سیسکو استفاده می‌شود و همچنین توسط سازمان‌های کوچک و متوسط در سراسر جهان اجراشده است. چرا؟ به خاطر اینکه جواب داده است.


روش های بازاریابی محتوا


بازاریابی محتوا آینده بازاریابی است

بازاریابی محتوا متفاوت از زباله اطلاعاتی (می‌توانیم به آن‌ها اسپم بگوییم؟) است که شرکت‌ها همیشه برای ما ارسال می‌کنند . بازاریابی بدون محتوای عالی غیر ممکن است. صرف نظر از اینکه شما چه تاکتیکهای بازاریابی استفاده می‌کنید، این استراتژی باید بخشی از فرآیند شما باشد و کیفیت محتوا بخش مهم در این روش بازاریابی است.

محتوای خوب موجب می‌شود که فرد متوقف شود … بخواند … فکر کند … و متفاوت رفتار کند. رهبران تفکر و متخصصین بازاریابی از سراسر جهان و صدها متفکر پیشرو در بازاریابی به این نتیجه رسیده‌اند که بازاریابی محتوا روش بازاریابی در آینده بازاریابی جهان خواهد بود.

استراتژی محتوا :

برای اینکه در بازاریابی محتوا تأثیرگذار باشید، باید استراتژی مشخصی برای تولید محتوا داشته باشید، مخاطبان و سلایق آن‌ها در نظر بگیرید و به رفتارشناسی آنها هنگام خرید توجه کنید. بر اساس آمار منتشرشده در فوربس ۸۰% تصمیم‌گیرندگان در هنگام خرید، ترجیح می‌دهند اطلاعات شرکت را در یک سری از مقالات دریافت کنند به‌جای اینکه تبلیغات آن شرکت را دریافت کنند. ۷۰% می‌گویند، بازاریابی محتوا باعث می‌شود احساس حامی بودن و نزدیکی بیشتر نسبت به شرکت داشته باشند. در این مورد فکر کنید که چه می‌شود اگر مشتری‌ها منتظر تبلیغات شما باشند؟ چه می‌شود اگر آنها تبلیغات سازمان شما را از طریق انتشار، ایمیل، وب‌سایت و هر رسانه دیگری دریافت کنند و ۱۵، ۳۰، یا ۴۵ دقیقه از وقتشان را با آن بگذرانند؟

استراتژی‌های بازاریابی محتوا موفق مسائلی را که خوانندگان باید مراقب باشند را گوشزد می‌کند

نه کسب و کار خودشان را .

محتوا کلیدی برای هدایت و راهنمایی به سمت ایجاد ترافیک و نرخ مراجعه برای شرکت است. ترویج و تبلیغ یک شرکت از طریق وبلاگ‌ها، پادکست‌ها، ویدئوها، کتاب‌های الکترونیک، خبرنامه‌های الکترونیکی، کاغذهای سفید، SEO، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، و دیگر فرم‌های این تکنیک است که منجر می‌شوند مشتریان به نام تجاری نزدیک‌تر شوند. در مقابل دیگر روش‌های بازاریابی مرسوم قرار دارد که عبارت است از جلب‌توجه (خرید توجه)، تماس سرد، پست کاغذی مستقیم، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات فروش، اسپم، تلفن مارکتینگ، و تبلیغات سنتی. در بازاریابی توسط محتوا به‌جای اینکه بازاریابان به بیرون بروند تا توجه دیگران را جلب کنند، بازدیدکنندگان را به داخل آورند. بازاریابی به‌وسیله تهیه محتوا و مطالب جالب و جذاب، توجه مشتریان را به‌دست می‌آورد، پیدا کردن شرکت را راحت‌تر می‌سازد و مشتریان را به سمت شما هدایت می‌کند. همچنین انتشار محتوا سازگار و با کیفیت، پاداش موتورهای جستجو به کسب و کار شما خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.