مشاور توسعه و شتابدهی تجارت ، برندینگ ، تبلیغات و بازاریابی

ارتباطات بازاریابی عنصر جذب توجه

اگر ارتباط شما مؤثرتر و متقاعدکننده‌تر از ارتباط رقبایتان است، ارتباط بازاریابی به موفقیت دست‌یافته است. اما اگر چنین نیست، پس پول‌های ارزشمند بازاریابی‌تان را دور می‌ریزید؛ و احتمالا نمی‌توانید افراد زیادی را به خرید محصولاتتان متقاعد کنید.

اولویت‌هایی که بازاریاب‌ها نباید از یاد ببرند، عبارتند از:
موردتوجه واقع‌شدن، قدرت میخکوب کردن مشتری و جلب‌توجه.

مشتریان باور نمی‌کنند که شما بهترین هستید، مگر آنکه دلایل خوبی برای این باور آن‌ها ارائه شود. جلب‌توجه ممکن است شما را از شفاف‌بودن در معرفی خود منحرف کند. اغلب جالب‌ترین و خلاقانه‌ترین تبلیغات نیز نمی‌توانند به فروش منجر شوند، زیرا آن‌قدر هم ساده و شفاف نیستند. موضوع بخشیدن به ارتباط در ذهن مخاطبان اولین وظیفه‌ی بازاریاب است. خلاقیت، هیجان و اقناع‌کنندگی درواقع نسبت به‌وضوح در مرتبه‌ی دوم قرار دارند.


دستورالعمل برقراری ارتباطات بازاریابی مناسب و خوب

ارتباط به طرق مختلف و در نقاط تأثیرگذار برقرار می‌شود. شما باید پیامی متقاعدکننده تهیه کنید و آن را به تمام نقاط تأثیرگذار و هرجایی از بازار که محصولات آن را عرضه می‌کنید، بفرستید اما چگونه می‌توان پیام بازاریابی متقاعدکننده‌ای درست کرد؟

۱. جایگاه‌سازی محصول/خدمت

لازم است کارتان را بر استراتژی جایگاه‌یابی درستی بنا کنید. علاوه بر محصولاتی که بر پایه‌ی مقدمات کارتان تهیه می‌کنید، استراتژی جایگاه‌یابی خط مشخصی است ازآنچه که می‌خواهید مشتریان درباره‌ی محصول یا خدمات شما فکر و احساس کنند. به‌بیان‌دیگر، این استراتژی، چگونگی جای‌گیری شما در ذهن و قلب آن‌ها را توصیف می‌کند. شما می‌توانید جایگاه خود را با صفات و تعاریف («سریع»، «مفید») نشان دهید. همچنین می‌توانید این جایگاه را با رقبا («سریع‌تر از جت») مقایسه و با قیاس‌های استعاری («سریعتر از گلوله») آن را توصیف کنید. اگر تاکنون دیدگاه روشنی در مورد استراتژی جای‌گیری تان پیدا نکرده‌اید، برای آشنایی با جزئیات این در این خصوص به مقاله استراتژی بازاریابی رجوع کنید.

۲. کشف جاذبه و استراتژی پیام

اینجاست که شما باید کشف کنید که چه پیامی اصل مطلب را در مورد استراتژی جایگاه‌یابی شما به‌وضوح منتقل می‌کند. شما می‌بایست اصلی‌ترین عبارت را انتخاب و آن را به یک پیام تبدیل کنید، پیامی که به‌واقع آن‌ها را متقاعد کند. مثلاً اگر می‌خواهید نوعی پیتزای جدید و مفید برای سلامتی معرفی کنید که فقط از مواد کم‌چرب و ارگانیک درست‌شده، عبارت جایگاه‌یابی شما ممکن است چیزی از این قبیل باشد: «پیتزایی ساده‌تر که ازلحاظ مزه نیز چیزی کم ندارد»

خب، حالا اصلی‌ترین عنصر جذابیت‌تان که باعث می‌شود دیگران به خوردن این پیتزا ترغیب شوند، پیدا کنید. این جذابیت ممکن است چنین چیزی باشد: «به‌جای جدال با کودکانتان بر سر نخوردن پیتزاهای مضر و نامناسب که کودکان عاشق آن‌ها هستند، چرا پیتزایی سالم‌تر که مزه‌ی بهتری هم دارد، به آن‌ها نمی‌دهید؟»

ارتباطات بازاریابی‌

۳. خلق ایده متقاعدکننده

این پیام باید مقصود شما را برساند؛ و آن‌ها را قانع کنند که حداقل یک‌بار محصول یا خدمات شما را امتحان کنند و نیز باید بسیار خلاقانه باشد، چون در غیر این صورت خسته‌کننده می‌شود به‌طوری‌که هیچ‌کس به آن توجهی نخواهد کرد. چه ایده‌ی خلاقانه‌ای به ذهنتان می‌رسد تا این جاذبه را به ارتباطی متقاعدکننده تبدیل کنید؟

۴. ایده‌پردازی شفاف با صراحت کامل

به خاطر داشته باشید که رسانه انتخابی‌تان را پیام شما و نیز ایده‌ی خلاقانه‌ای که انتخاب می‌کنید، تعیین می‌کند. برای تعریف کردن یک داستان اگر بودجه زیادی داشته باشید، شاید تبلیغ تلویزیونی را انتخاب کنید. نسخه‌ای تصویری که در سایت اینترنتی‌تان اجرا شود یا یک آگهی رادیویی ممکن است هزینه‌ها را در مقایسه با تبلیغ تلویزیونی به نصف کاهش دهد.

گزینه دیگری هم هست که واقعاً کم‌هزینه است، می‌توانید از یک نقاش کارتون بخواهید مجموعه نقاشی‌ای در قالب کمیک استریپ بکشد و آن‌ها را به آگهی چاپی تبدیل کند یا آنکه در سایت اینترنتی‌تان قرار دهد. اگر این مراحل به‌خوبی انجام شوند، پیام بازاریابی تأثیرگذاری به وجود می‌آید که به شکل متقاعدکننده انتقال میابد. این کار آسان نیست، اما ضروری است زیرا تهیه‌ی پیامی تأثیرگذار برای تمام ارتباطات بازاریابی شما لازم و مفید است.

شما دسترسی کامل به این محتوا را ندارید چون هنوز عضو کلیدی سایت نشده‌اید !

  • دسترسی به مقالات ویژه در زمینه بازاریابی ، برندینگ، تبلیغات
  • دسترسی به ویدیوهای ویژه فقط مخصوص اعضای کلیدی
  • دسترسی به محصولات ویژه به صورت رایگان
  • بهره‌مندی از کوپن‌های تخفیف ویژه اعضای کلیدی

عضویت کلیدی سایت

۲۹ هزار تومان۱۹۹ هزار تومان

صاف
Product price
Additional options total:
Order total:
شناسه محصول: VIP دسته:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.