بازاریابی شفاهی | درس سوم | پیشبرد بازاریابی شفاهی

بازاریابی شفاهی | درس دوم | قوانین بازاریابی شفاهی
دی ۲۶, ۱۳۹۵
تمایز
تمایز و ارکان کلیدی رشد تجارت
بهمن ۱, ۱۳۹۵

حال که تا به اینجا مقدمات بازاریابی شفاهی یاد گرفتید که برای اینکه بتوانید مردم را به حرف زدن در مورد شرکت، کالاها و یا خدمات خود وادارید و در واقع یک گفتگوی مثبت را به جریان بیندازید، در ابتدا لازم است که یا محصول جالبی داشته باشید و یا به شیوه ی جالبی آن را ارایه کنید. همچنین به منظور راه اندازی این نقل کلامی، با یک جمله ی ساده و آسان در مورد کالاها یا خدمات خود آغاز کرده و سپس به انتشار آن به مردم کمک نمایید و در عین حال نیز به این نکته توجه کنید که در ارایه محصولات یا خدمات خود، جلب رضایت مشتریان و ایجاد اعتماد و احترام برای آنها را، مد نظر قرار دهید.

اما در ادامه به این سوال پاسخ داده می شود که اصلا چرا مردم باید درباره ی شما، کالاها و یا خدمات شما حرف بزنند و آنها را به دیگران توصیه نمایند

به طور کلی می توان گفت که مردم به سه دلیل در مورد شما، کالاها و یا خدمات شما حرف می زنند، که در ادامه به بررسی این سه دلیل پرداخته می شود.

1- آنها شما و کالای شما را دوست دارند.

 افراد دوست دارند، حس خوشایندی را که از داشتن تجربه های موفق خود کسب می کنند، با دوستان، آشنایان و هر کسی که می شناسند، به اشتراک بگذارند. بنابراین کافی است که شما به منظور بر سر زبان انداختن کالا یا محصول خود، این تجربه خوشایند را در معامله با مشتریان خود، به آنها هدیه دهید. آنگاه آنها به رایگان برای شما بازاریابی کرده و دوستانشان را برای شما می آورند.

اما برای اینکه بتوانید این تجربه خوشایند و لذتی را که به واسطه خرید از شما به دست خواهند آورد، ایجاد نمایید، تنها کافی است که به این سوال پاسخ دهید که، "چه چیزی به کالای شما ارزش حرف زدن می بخشد؟!"

زیرا اگر کالای شما ارزش حرف زدن داشته باشد، مردم آن را بیشتر به دیگران توصیه خواهند کرد و هرچه قدر که کالای خود را جالب تر و جنجالی تر بسازید، آنگاه به طور مستقیم وارد نقل کلامی و سوژه های مردم خواهید شد. زیرا شما با اینکار احساسات آنها را برانگیخته و به آنها چیزی داده ایدکه دوست دارندو این همان احساس رضایت ویژه ای است که مردم از یک کالای خوب به دست می آورند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که برای اینکه مردم شما و کالای شما را دوست داشته باشند، از یک طرف، باید یک کار جالب انجام دهید و همچنین اعتماد و احترام و رضایت آنها را به دست آورید.

 از طرف دیگر، لازم است که شما در نحوه ی معرفی و ارایه کالاها و یا خدمات شرکت خود نوآوری داشته باشید. زیرا حتی پرشورترین هوادارن شما هم برای ادامه ی توجه و علاقه خود، مرتب به چیزهای جدید نیاز دارند. در واقع اگر شما نوآوری نداشته باشید، کسی در مورد شما و کالا یا خدمات شما حرفی نخواهد زد.

اما باید توجه کرد که لازم نیست که به منظور دادن سوژه ای به مردم برای ایجاد نقل کلامی، همیشه به دنبال تدابیر هوشمندانه باشید. در واقع شما می توانید تنها با انجام یک کار هیجان انگیز و جنجالی، آتش اشتیاق هوادارانتان را از زیر خاکستر شعله ور سازید.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که اگر هیچ اتفاق جالبی در تجارت شما رخ ندهد، مردم شما را دوست نخواهند داشت و درباره تان هیچ حرفی نخواهند زد.

در جهان تنها یک چیز بدتر از این است که درباره ی شما حرف بزنند؛ آن هم این است که درباره تان هیچ حرفی نزنند.

2- حرف زدن به آنها حس خوبی می دهد.

دنیای امروز، دنیای اقتصاد توجه است و در این دنیا، مردم به منظور زندگی کردن، موثر واقع شدن، دیده شدن در اجتماع و در نهایت ابراز وجود کردن، نیاز دارند که مورد توجه واقع شوند و دوست دارند که هوشمند جلوه کنند. بنابراین از اینکه در حوزه ی موضوع مورد علاقه ی خود، متخصص و صاحب نظر باشند، لذت می برند. این ها همان افرادی هستند که وقتی شما در فروشگاهی مشغول خرید هستید، نزد شما می آیند و به شما خرید کالاهایی را که به نظرشان بهترین کالا در دنیا است، توصیه می کنند و این امر ناشی از اشتیاق آنها برای به رخ کشیدن معلوماتشان به شما است.

در واقع باید توجه کرد که، گرایش افراد به جای این که درباره ی نحوه ی عملکرد یک تجارت یا حرفه باشد، بیشتر به سمت در میان گذاشتن احساساتی است که آنها را به عنوان یک فرد متمایز می سازد.


ضمن تشکر از حضور شما در این صفحه
محتوای این صفحه تنها برای اعضای کلیدی سایت طراحی و تولید گردیده است و فقط برای آنها قابل مشاهده می باشد
ویژگی های اعضای کلیدی

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است.

دیدگاه ها بسته شده است

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدها
و کلید راهنمای چرخ زندگی
همایش 11 بهمن ماه تالار ادب اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش همایش بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش جادوی بازاریابی اینترنتی و کارآفرینی آنلاین
فقط یک کلیک تا دانلود فایل اسلایدهای حسین طاهری
همایش مدیریت عالی تجارت و کسب و کار