هویت برند
۲۱ سوال مقدماتی برای طراحی هویت برند
تیر ۷, ۱۳۹۵
هویت برند | ۱۸ سوال کلیدی برای ارزیابی
تیر ۱۷, ۱۳۹۵
استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، چگونه تجارت و مشتریانتان را به سمت بهبودی تغییر می دهد؟

مطالب و محتوای مفید باید در هسته بازاریابی شما باشد .مصرف کنندگان دنیای سنتی بازاریابی را مسدود کرده و با آن خداحافظی کرده‌اند و اغلب از تبلیغات رسانه ای در تلویزیون، رادیو، تبلیغات محیطی، پیامک ها و مجلات چشم پوشی می‌کنند. مشتریان امروزه در گشت و گذار آنلاین بسیار ماهر شده‌اند، بگونه ای که آنها می‌توانند اطلاعات آنلاین را بدون توجه به بنرها یا دکمه‌ها دریافت کنند . بازاریابان هوشمند دریافته‌اند که بازاریابی سنتی هر لحظه نسبت به قبل بی اثرتر می‌شود و باید راه بهتری وجود داشته باشد. وقت ان است که بازاریابی محتوا را وارد دنیای یازاریابی سازمانتان کنید.

 

اما بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟

بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب مخاطبانی است که به روشنی تعریف شده‌اند . هدف بازاریابی محتوا جذب و حفظ مشتریان بوسیله ایجاد و نگهداری مداوم محتوای مرتبط و ارزشمند و با هدف تغییر و یا بهبود رفتار مصرف‌کننده است . این یک فرآیند مستمر است که بهترین همپوشانی را با استراتژی کلی بازاریابی شما دارد و بر داشتن رسانه موثر، نه اجاره آن تمرکز می‌کند .

در واقع بازاریابی محتوا هنر برقراری ارتباط با مشتریان و چشم‌اندازتان می‌باشد بدون اینکه فروشی انجام گردد. این یک بازاریابی بدون وقفه است . در این روش از بازاریابی به جای تبادل محصولات یا خدماتتان ، شما به مشتریان اطلاعات ارائه می‌کنید که باعث هوشمندتر شدن خریداران می‌شود . ماهیت این استراتژِی محتوا این باور است که اگر ما به عنوان یک کسب و کار ، اطلاعات ارزشمند و سازگاری به خریداران بدهیم، آنها در نهایت با وفاداری به ما پاداش خواهند داد .

بازاریابی محتوا توسط برخی از بزرگترین سازمان‌های بازاریابی در جهان از جمله P&G، مایکروسافت و سیستم‌های سیسکو استفاده می‌شود . این نوع بازاریابی همچنین توسط سازمان‌های کوچک و متوسط در سراسر جهان اجرا شده است. چرا؟ به خاطر اینکه جواب داده است .

بازاریابی محتوا آینده بازاریابی

بازاریابی محتوا آینده بازاریابی است :

به عقب بازگردید و معنای بازاریابی محتوا را یک بار دیگر بخوانید ، اما این بار لغات ارزشمند و مرتبط را حذف کنید . این تفاوت بازاریابی محتوا و دیگر زباله اطلاعاتی است که شرکت‌ها همیشه برای ما ارسال می‌کنند و بیشتر اوقات مربوط و ارزشمند نیستند (می‌توانیم به آن‌ها اسپم بگوییم؟) . این چیزی است که باعث می‌شود بازاریابی محتوا در محیط امروزه که در آن هزاران پیام بازاریابی برای هر فرد در هر روز فرستاده می‌شود، جذاب باشد . بازاریابی محتوا خوب موجب می‌شود که فرد متوقف شود … بخواند … فکر کند … و متفاوت رفتار کند. رهبران تفکر و متخصصین بازاریابی از سراسر جهان و صدها متفکر پیشرو در بازاریابی به این نتیجه رسیده‌اند که بازاریابی محتوا روش بازاریابی در آینده بازاریابی جهان خواهد بود.

 

بازاریابی بدون محتوای عالی غیر ممکن است :

صرف نظر از اینکه شما چه تاکتیکهای بازاریابی استفاده می‌کنید، بازاریابی محتوا باید بخشی از فرآیند شما باشد و کیفیت محتوا بخش مهم روشهای بازاریابی است. محتوای ارزشمند شما از طریق چهار کانال زیر می تواند در فضای وب مورد استفاده قرار گیرد.

 

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی :

در این کانال شما می بایست استراتژی بازاریابی محتوایتان را قبل از استراتژی رسانه‌های اجتماعی اتخاذ کنید .
 

SEO (بهینه‌سازی موترهای جستجو) :

انتشار محتوا سازگار و با کیفیت، پاداش موتورهای جستجو به کسب و کار شما خواهد بود.

 

PR :

استراتژی‌های روابط عمومی موفق مسائلی را که خوانندگان باید مراقب باشند را گوشزد می‌کند، نه کسب و کار خودشان را .

 

PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) :

شما نیاز به محتوای قوی به عنوان پشتوانه آن دارید. این مدل یک مدل بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ‌کنندگان هربار هزینه ای را به ازای هر کلیکی که بر تبلیغاتشان انجام گیرد، می‌پردازند. اساسا این یک راه خرید بازدیدها برای سایت شماست.

 

بازاریابی داخلی (Inbound marketing):

محتوا کلیدی برای هدایت و راهنمایی به سمت ایجاد ترافیک است . بازاریابی داخلی ترویج و تبلیغ یک شرکت از طریق وبلاگ‌ها، پادکست‌ها، ویدئوها، کتابهای الکترونیک، خبرنامه‌های الکترونیکی، کاغذهای سفید، SEO، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، و دیگر فرمهای بازاریابی محتواست که منجر می‌شوند مشتریان به نام تجاری نزدیکتر شوند . در مقابل بازاریابی داخلی، بازاریابی خارجی قرار دارد که عبارتست از جلب توجه (خرید توجه)، تماس سرد، پست کاغذی مستقیم، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات فروش، اسپم، تلفن مارکتینگ، و تبلیغات سنتی . بازاریابی داخلی به فعالیتهای بازاریابی باز می‌گردد که به جای اینکه بازاریابان به بیرون بروند تا توجه دیگران را جلب کنند، بازدید کنندگان را به داخل آورند . بازاریابی داخلی بوسیله تهیه محتوا و مطالب جالب و جذاب، توجه مشتریان را بدست می‌آورد، پیدا کردن شرکت را راحتتر می‌سازد و مشتریان را به سمت وبسایت هدایت می‌کند .

 

استراتژی محتوا :

بخش وسیعی از استراتژی‌های بازاریابی محتواست . برای اینکه در بازاریابی محتوا تاثیرگذار باشید، الزامی است که مستنداتی جهت استراتژیهای بازاریابی محتوا داشته باشید. بر اساس آمار منتشر شده در فوربس ۸۰% تصمیم گیرندگاندر هنگام خرید، ترجیح می‌دهند اطلاعات شرکت را در در یک سری از مقالات دریافت کنند به جای اینکه تبلیغات آن شرکت را دریافت کنند . ۷۰% می‌گویند، بازاریابی محتوا باعث می‌شود احساس حامی بودن و نزدیکی بیشتر نسبت به شرکت داشته باشند. در این مورد فکر کنید که چه می‌شود اگر مشتری ها منتظر تبلیغات شما باشند؟ چه می‌شود اگر آنها تبلیغات سازمان شما را از طریق انتشار، ایمیل، وبسایت و هر رسانه دیگری دریافت کنند و ۱۵، ۳۰، یا ۴۵ دقیقه از وقتشان را با آن بگذرانند؟

 

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدهای
آموزشی برندسازی شخصی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم