بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاریابی محتوا، چگونه تجارت و مشتریانتان را به سمت بهبودی تغییر می دهد؟

مطالب و محتوای مفید باید در هسته بازاریابی شما باشد .مصرف کنندگان دنیای سنتی بازاریابی را مسدود کرده و با آن خداحافظی کرده‌اند و اغلب از تبلیغات رسانه ای در تلویزیون، رادیو، تبلیغات محیطی، پیامک ها و مجلات چشم پوشی می‌کنند. مشتریان امروزه در گشت و گذار آنلاین بسیار ماهر شده‌اند، بگونه ای که آنها می‌توانند اطلاعات آنلاین را بدون توجه به بنرها یا دکمه‌ها دریافت کنند . بازاریابان هوشمند دریافته‌اند که بازاریابی سنتی هر لحظه نسبت به قبل بی اثرتر می‌شود و باید راه بهتری وجود داشته باشد. وقت ان است که بازاریابی محتوا را وارد دنیای یازاریابی سازمانتان کنید.

 

اما بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟

بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب مخاطبانی است که به روشنی تعریف شده‌اند . هدف بازاریابی محتوا جذب و حفظ مشتریان بوسیله ایجاد و نگهداری مداوم محتوای مرتبط و ارزشمند و با هدف تغییر و یا بهبود رفتار مصرف‌کننده است . این یک فرآیند مستمر است که بهترین همپوشانی را با استراتژی کلی بازاریابی شما دارد و بر داشتن رسانه موثر، نه اجاره آن تمرکز می‌کند .

در واقع بازاریابی محتوا هنر برقراری ارتباط با مشتریان و چشم‌اندازتان می‌باشد بدون اینکه فروشی انجام گردد. این یک بازاریابی بدون وقفه است . در این روش از بازاریابی به جای تبادل محصولات یا خدماتتان ، شما به مشتریان اطلاعات ارائه می‌کنید که باعث هوشمندتر شدن خریداران می‌شود . ماهیت این استراتژِی محتوا این باور است که اگر ما به عنوان یک کسب و کار ، اطلاعات ارزشمند و سازگاری به خریداران بدهیم، آنها در نهایت با وفاداری به ما پاداش خواهند داد .

بازاریابی محتوا توسط برخی از بزرگترین سازمان‌های بازاریابی در جهان از جمله P&G، مایکروسافت و سیستم‌های سیسکو استفاده می‌شود . این نوع بازاریابی همچنین توسط سازمان‌های کوچک و متوسط در سراسر جهان اجرا شده است. چرا؟ به خاطر اینکه جواب داده است .

بازاریابی محتوا آینده بازاریابی

بازاریابی محتوا آینده بازاریابی است :

به عقب بازگردید و معنای بازاریابی محتوا را یک بار دیگر بخوانید ، اما این بار لغات ارزشمند و مرتبط را حذف کنید . این تفاوت بازاریابی محتوا و دیگر زباله اطلاعاتی است که شرکت‌ها همیشه برای ما ارسال می‌کنند و بیشتر اوقات مربوط و ارزشمند نیستند (می‌توانیم به آن‌ها اسپم بگوییم؟) . این چیزی است که باعث می‌شود بازاریابی محتوا در محیط امروزه که در آن هزاران پیام بازاریابی برای هر فرد در هر روز فرستاده می‌شود، جذاب باشد . بازاریابی محتوا خوب موجب می‌شود که فرد متوقف شود … بخواند … فکر کند … و متفاوت رفتار کند. رهبران تفکر و متخصصین بازاریابی از سراسر جهان و صدها متفکر پیشرو در بازاریابی به این نتیجه رسیده‌اند که بازاریابی محتوا روش بازاریابی در آینده بازاریابی جهان خواهد بود.

 

بازاریابی بدون محتوای عالی غیر ممکن است :

صرف نظر از اینکه شما چه تاکتیکهای بازاریابی استفاده می‌کنید، بازاریابی محتوا باید بخشی از فرآیند شما باشد و کیفیت محتوا بخش مهم روشهای بازاریابی است. محتوای ارزشمند شما از طریق چهار کانال زیر می تواند در فضای وب مورد استفاده قرار گیرد.

 

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی :

در این کانال شما می بایست استراتژی بازاریابی محتوایتان را قبل از استراتژی رسانه‌های اجتماعی اتخاذ کنید .
 

SEO (بهینه‌سازی موترهای جستجو) :

انتشار محتوا سازگار و با کیفیت، پاداش موتورهای جستجو به کسب و کار شما خواهد بود.

 

PR :

استراتژی‌های روابط عمومی موفق مسائلی را که خوانندگان باید مراقب باشند را گوشزد می‌کند، نه کسب و کار خودشان را .

 

PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) :

شما نیاز به محتوای قوی به عنوان پشتوانه آن دارید. این مدل یک مدل بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ‌کنندگان هربار هزینه ای را به ازای هر کلیکی که بر تبلیغاتشان انجام گیرد، می‌پردازند. اساسا این یک راه خرید بازدیدها برای سایت شماست.

 

بازاریابی داخلی (Inbound marketing):

محتوا کلیدی برای هدایت و راهنمایی به سمت ایجاد ترافیک است . بازاریابی داخلی ترویج و تبلیغ یک شرکت از طریق وبلاگ‌ها، پادکست‌ها، ویدئوها، کتابهای الکترونیک، خبرنامه‌های الکترونیکی، کاغذهای سفید، SEO، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، و دیگر فرمهای بازاریابی محتواست که منجر می‌شوند مشتریان به نام تجاری نزدیکتر شوند . در مقابل بازاریابی داخلی، بازاریابی خارجی قرار دارد که عبارتست از جلب توجه (خرید توجه)، تماس سرد، پست کاغذی مستقیم، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات فروش، اسپم، تلفن مارکتینگ، و تبلیغات سنتی . بازاریابی داخلی به فعالیتهای بازاریابی باز می‌گردد که به جای اینکه بازاریابان به بیرون بروند تا توجه دیگران را جلب کنند، بازدید کنندگان را به داخل آورند . بازاریابی داخلی بوسیله تهیه محتوا و مطالب جالب و جذاب، توجه مشتریان را بدست می‌آورد، پیدا کردن شرکت را راحتتر می‌سازد و مشتریان را به سمت وبسایت هدایت می‌کند .

 

استراتژی محتوا :

بخش وسیعی از استراتژی‌های بازاریابی محتواست . برای اینکه در بازاریابی محتوا تاثیرگذار باشید، الزامی است که مستنداتی جهت استراتژیهای بازاریابی محتوا داشته باشید. بر اساس آمار منتشر شده در فوربس ۸۰% تصمیم گیرندگاندر هنگام خرید، ترجیح می‌دهند اطلاعات شرکت را در در یک سری از مقالات دریافت کنند به جای اینکه تبلیغات آن شرکت را دریافت کنند . ۷۰% می‌گویند، بازاریابی محتوا باعث می‌شود احساس حامی بودن و نزدیکی بیشتر نسبت به شرکت داشته باشند. در این مورد فکر کنید که چه می‌شود اگر مشتری ها منتظر تبلیغات شما باشند؟ چه می‌شود اگر آنها تبلیغات سازمان شما را از طریق انتشار، ایمیل، وبسایت و هر رسانه دیگری دریافت کنند و ۱۵، ۳۰، یا ۴۵ دقیقه از وقتشان را با آن بگذرانند؟

 

ارسال یک پاسخ

به پاس حفظ حریم شخصی شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.