طراحی هویت بصری برند

طراحی هویت بصری برند



شما به یک چکش بصری نیاز دارید

به نظر شما چه ارتباطی بین کلمه های ایرانسل، چای احمد، مادر، برنج طبیعت، بانک ملت، میدان نقش جهان، برج میلاد، نوروز، گاندی و لیونل مسی وجود دارد.درست است هیچ ارتباطی ! اما کلمه های فوق یک وجه مشترک دارند! هنگامی کلمه های فوق را می شنوید در ازای هر کلمه، تصویری کامل براساس مشاهدات و اطلاعاتی که قبلا کسب کرده اید در مغز شما در مورد هر کلمه شکل می گیرد. این همان هویت بصری برند است. تقریبا تمام برندها یک نشان تجاری (لوگو یا مارک تجاری) دارند، اما تعداد کمی از آنها از چکش بصری برخوردارند هویت بصری برند چهره و تیپ یک برند است، این هویت شامل تمامی عناصر بصری می گردد که مشتری در برخورد با یک سازمان با آن مواجه می شود و یک برند با آنها به مشتری یادآوری می گردد. اگر برند را یک خانه فرض کنیم ، هویت بصری آن نما و دکوراسیون داخلی و چیدمان آن خانه خواهد بود.


بهترین راه رخنه در ذهن افراد به هیچ عنوان کلامی نیست، بلکه تصویری است

یکپارچگی و هماهنگی

هویت بصری برند به لحاظ فرم، رنگ، شکل و المان بصری به مرور تصویر مشترکی برای مخاطبان ایجاد می کند.

چکش بصری

یک تصویر متمایز، می تواند بدون نیاز به هر ترجمه ای مرزهای بین المللی را بشکند، تصاویر بیش از صدا هایی که بگوش می رسند، حرف می زنند.

به تصویر کشیدن نادیدنی ها

حس برند می بایست از طریق موثرترین احساس آدمی که بینایی است انقال یابد

کاهش هزینه های تبلیغات و برندسازی

وقتی که دارای یک جایگاه ذهنی مشخص در مغز مخاطبانتان باشید، بودجه های بازاریابی و تبلیغات آینده کاهش می باید


تصاویر بیش از صداهایی که به گوش می رسند، حرف می زنند.



همانطور که در قسمت مشاوره برندینگ به آن اشاره شد فاز چهارم در یک پروژه برندسازی ایجاد نقاط تماس برند در جهت انتشار و رونمایی و افزایش آگاهی از برند است.هویت بصری برند در ایین مرحله نقش یک تمام کننده در تیم فوتبال را دارد. هویت بصری برند شامل یکپارچگی بصری کلیه عناصر برند در نقاط تماس برند می شود.عناصر برند عبارتند از :لوگو ، لوگو تایپ ، رنگهای سازمانی اصلی و فرع،ست اداری،فاکتورهای فروش،اینترفیس وب سایت،بسته بندی،فروش افزارها،لیست قیمت،دفترچه های محصول،ضمانت نامه ها،تابلوهای سر در فروشگاه ه،الوح های اعلام نمایندگی ، بیل بوردها و ویدئو گرافیک ها و…


نمونه هویت بصری برند

طراحی هویت بصری برند سازمانی

یکپارچگی و هماهنگی گرافیکی در تمام عناصر و ابزار بصری می تواند جایگاه و نصویر برند را ذهن مخاطبان تقویت کند، بدین شکل که آنها پس از مدتی، حتی با شندیدن نام برند ما ، تصویر، رنگها، المان های گرافیکی به صورت ناخودآگاه در ذهن مخاطبان تداعی می شود.

طراحی لوگو، لوگو تایپ، اوراق اداری و سازمانی، فولدرها و پوشه ها، تم گرافیکی وب سایت و آپلیکشن ها، ساختار گرافیک آگهی های تبلیغاتی، بسته بندی، تابلوها، نماد ها و هر آنچه که مظهر بصری یک برند است که با نظارت حسین طاهری، در این بخش ارائه خدمت می گردد.


نمونه کارهای هویت بصری

تدوین اساسنامه هویت بصری برند

پس از شکل گیری و تولد هویت بصری برند، لازم نظامنامه ای که شامل دستورالعملها، بایدها و نبایدها، توضیحات فنی، اشکال مختلف استفاده از گرافیک برند و ... شکل گیرد تا به عنوان یک راهنمای جامع همیشه در درون سازمان مورد استفاده قرار گیرد.

اساسنامه هویت بصری برند، امروزه یکی از ملزومات کلیدی در مراحل فرآیند برندینگ است و قدرت بصری برند را افزایش داده و یکپارچگی را در طرح و گرافیک حفظ می نماید.

از اینجا شروع کنید

مصاحبه حسین طاهری با رادیو اقتصاد را بشنوید:

هدف اصلی برند، رسیدن به یک هویت خاص در ذهن مخاطبان بازار هدف است و برای تعریف هویت نیاز به دوعنصر کلیدی اول محتوا و دوم خلاقیت. محتوا یعنی آن چیزی که می خواهیم بگوییم و در ادبیات برند ، قول و وعده منفعتی است که توسط مشتریان پس از استفاده محصول کسب می کنند و در داستان برند ما بر روی آن تاکید می شود اما اینکه محتوا چگونه بیان شود را خلاقیت می نامند به شکلی که بالاترین تاثیر را در ارائه پیان برند داشته باشد. محتوا و خلاقیت باید همیشه و همزمان همراه هم باشد تا انسجام در انتقال پیام برند ایجاد شود.

[mailerlite_form form_id=1]