طراحی هویت بصری برند

طراحی هویت بصری برند



شما به یک چکش بصری نیاز دارید

به نظر شما چه ارتباطی بین کلمه های ایرانسل، چای احمد، مادر، برنج طبیعت، بانک ملت، میدان نقش جهان، برج میلاد، نوروز، گاندی و لیونل مسی وجود دارد.درست است هیچ ارتباطی ! اما کلمه های فوق یک وجه مشترک دارند! هنگامی کلمه های فوق را می شنوید در ازای هر کلمه، تصویری کامل براساس مشاهدات و اطلاعاتی که قبلا کسب کرده اید در مغز شما در مورد هر کلمه شکل می گیرد. این همان هویت بصری برند است. تقریبا تمام برندها یک نشان تجاری (لوگو یا مارک تجاری) دارند، اما تعداد کمی از آنها از چکش بصری برخوردارند هویت بصری برند چهره و تیپ یک برند است، این هویت شامل تمامی عناصر بصری می گردد که مشتری در برخورد با یک سازمان با آن مواجه می شود و یک برند با آنها به مشتری یادآوری می گردد. اگر برند را یک خانه فرض کنیم ، هویت بصری آن نما و دکوراسیون داخلی و چیدمان آن خانه خواهد بود.


بهترین راه رخنه در ذهن افراد به هیچ عنوان کلامی نیست، بلکه تصویری است

یکپارچگی و هماهنگی

هویت بصری برند به لحاظ فرم، رنگ، شکل و المان بصری به مرور تصویر مشترکی برای مخاطبان ایجاد می کند.

چکش بصری

یک تصویر متمایز، می تواند بدون نیاز به هر ترجمه ای مرزهای بین المللی را بشکند، تصاویر بیش از صدا هایی که بگوش می رسند، حرف می زنند.

به تصویر کشیدن نادیدنی ها

حس برند می بایست از طریق موثرترین احساس آدمی که بینایی است انقال یابد

کاهش هزینه های تبلیغات و برندسازی

وقتی که دارای یک جایگاه ذهنی مشخص در مغز مخاطبانتان باشید، بودجه های بازاریابی و تبلیغات آینده کاهش می باید


تصاویر بیش از صداهایی که به گوش می رسند، حرف می زنند.



همانطور که در قسمت مشاوره برندینگ به آن اشاره شد فاز چهارم در یک پروژه برندسازی ایجاد نقاط تماس برند در جهت انتشار و رونمایی و افزایش آگاهی از برند است.هویت بصری برند در ایین مرحله نقش یک تمام کننده در تیم فوتبال را دارد. هویت بصری برند شامل یکپارچگی بصری کلیه عناصر برند در نقاط تماس برند می شود.عناصر برند عبارتند از :لوگو ، لوگو تایپ ، رنگهای سازمانی اصلی و فرع،ست اداری،فاکتورهای فروش،اینترفیس وب سایت،بسته بندی،فروش افزارها،لیست قیمت،دفترچه های محصول،ضمانت نامه ها،تابلوهای سر در فروشگاه ه،الوح های اعلام نمایندگی ، بیل بوردها و ویدئو گرافیک ها و…


نمونه هویت بصری برند

طراحی هویت بصری برند سازمانی

یکپارچگی و هماهنگی گرافیکی در تمام عناصر و ابزار بصری می تواند جایگاه و نصویر برند را ذهن مخاطبان تقویت کند، بدین شکل که آنها پس از مدتی، حتی با شندیدن نام برند ما ، تصویر، رنگها، المان های گرافیکی به صورت ناخودآگاه در ذهن مخاطبان تداعی می شود.

طراحی لوگو، لوگو تایپ، اوراق اداری و سازمانی، فولدرها و پوشه ها، تم گرافیکی وب سایت و آپلیکشن ها، ساختار گرافیک آگهی های تبلیغاتی، بسته بندی، تابلوها، نماد ها و هر آنچه که مظهر بصری یک برند است که با نظارت حسین طاهری، در این بخش ارائه خدمت می گردد.


نمونه کارهای هویت بصری

تدوین اساسنامه هویت بصری برند

پس از شکل گیری و تولد هویت بصری برند، لازم نظامنامه ای که شامل دستورالعملها، بایدها و نبایدها، توضیحات فنی، اشکال مختلف استفاده از گرافیک برند و ... شکل گیرد تا به عنوان یک راهنمای جامع همیشه در درون سازمان مورد استفاده قرار گیرد.

اساسنامه هویت بصری برند، امروزه یکی از ملزومات کلیدی در مراحل فرآیند برندینگ است و قدرت بصری برند را افزایش داده و یکپارچگی را در طرح و گرافیک حفظ می نماید.

از اینجا شروع کنید

مصاحبه حسین طاهری با رادیو اقتصاد را بشنوید:

هدف اصلی برند، رسیدن به یک هویت خاص در ذهن مخاطبان بازار هدف است و برای تعریف هویت نیاز به دوعنصر کلیدی اول محتوا و دوم خلاقیت. محتوا یعنی آن چیزی که می خواهیم بگوییم و در ادبیات برند ، قول و وعده منفعتی است که توسط مشتریان پس از استفاده محصول کسب می کنند و در داستان برند ما بر روی آن تاکید می شود اما اینکه محتوا چگونه بیان شود را خلاقیت می نامند به شکلی که بالاترین تاثیر را در ارائه پیان برند داشته باشد. محتوا و خلاقیت باید همیشه و همزمان همراه هم باشد تا انسجام در انتقال پیام برند ایجاد شود.

دریافت محتوای تخصصی

هر هفته مطالب و محتوای ارزش آفرین در ایمیل خود داشته باشید

Please wait...

Thank you for signing up!

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدهای
آموزشی برندسازی شخصی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم