سیستم سازی و بهبود فرایندها در مدیریت بازاریابی

بازآفرینی کسب و کار و تجارت
بازآفرینی در کسب و کار و تجارت
آذر ۱۷, ۱۳۹۵
بازاریابی شفاهی | درس اول | مفاهیم عمومی بازاریابی شفاهی
دی ۲۶, ۱۳۹۵
سیستم سازی در بازاریابی

دربازاریابی امروز بجای تمرکز و سرمایه گذاری بر روی آدمها، بر سیستم ها و فرایندها سرمایه گذاری کنید. آنچه در ادامه می شنوید مصاحبه رادیویی حسین طاهری با موضوع سیستم سازی در بازاریابی است که در برنامه نود و هشتی ها در رادیو اقتصاد صورت گرفته است.

قبل از آنکه به بررسی مساله سیستم سازی در بازاریابی پرداخته شود، لازم است که در ابتدا به بیان تعریف جامعی از بازاریابی پرداخت، که این تعریف، تعریف شفافی برای جامعه کسب و کارها نمی باشد.

در واقع می توان گفت که بازاریابی، تمام کارهایی است که افراد انجام می دهند و کانال هایی که می سازند، تا بازار آنها را بیابد.

اما نکته قابل توجه این است که هر چیزی که منجر به قطع شدن این کانال ها در بازاریابی شود، لازم است که در مورد آن تجدید نظر شود. زیرا بازاریابی متفاوت با ویزیتوری است و اگر افراد بازار را بیابند، در واقع آنها ویزیتوری می کنند، که این یکی از شکل های فروش است و با حوزه ی بازاریابی متفاوت می باشد.

در هر کسب و کاری که در حوزه ی تولید، صنعت و یا تجارت، دارای کالا یا خدماتی می باشد، به موازات آن باید خط تولیدی نیز وجود داشته باشد و در واقع این خط تولید برای شرکت ها و سازمان ها از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود، با این تفاوت که اگر شرکت ها و یا سازمان ها تصمیم بگیرند تولید خود را افزایش دهند، می توانند با اضافه کردن شیفت کاری افراد، تولید خود را دو برابر کنند، اما با اضافه کردن حجم کار، زمان آن و تعداد افراد، نمی توانند مشتریان خود را دو برابر نمایند.

اما نکته قابل توجه دیگر این است که افراد برای هر خط تولیدی، نیاز به یک سری سیستم ها و فرآیند ها دارند که این فرآیند ها زمانی که در کنار هم قرار گیرند، می توانند به خروجی مورد نظر که همان کالا است، دست یابند.

از طرف دیگر توجه به این نکته که باید این فرآیند ها در خط تولید مشتری نیز مد نظر قرار گیرند، بسیار حایز اهمیت است. اما متاسفانه در بسیاری از شرکت ها، جایگاه این فرآیند ها با افراد جایگزین می شود. به این معنی که افراد، جایگزین سیستم ها می شوند. در واقع این شرکت ها تصور می کنند که با گرفتن نیروی بازاریابی و یا برونسپاری بخش بازاریابی سازمان خود می توانند موفق باشند.

بنابراین باید توجه کرد که هر چیزی که درون سازمان ها به صورت یک فرآیند نباشد، امکان نخواهد داشت که این مساله منجر به ایجاد یک فرآیند یا خط تولید دائمی شود.

در واقع بسیاری از فرآیند ها و سیستم ها، باید از یک طرف در جهت تولید مشتری و از طرف دیگر در جهت حفظ مشتری صورت گیرند. به گونه ای که بازاریابی اینترنی، هویت برند و استراتژی های بازاریابی باید در جهت تولید مشتری و مدیریت CRM یا برنامه وفاداری مشتری ها، باید در خدمت نگه داشت مشتری باشند.

در اکثر اوقات مشاهده می شود که اگر سازمان ها، افراد را جایگزین سیستم ها نمایند، آنگاه زمانی که نیروی فروش و یا نیروی بازاریابی از سازمان می رود، اطلاعات مشتریان و موارد دیگر را نیز با خود خواهد برد.

 

 

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدهای
آموزشی برندسازی شخصی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم