نقش رسانه های چاپی و برند سازی

آیا تبلیغات در رسانه های مکتوب از ساخت یک برند حمایت می کنند؟ چگونه با ارائه انتشار مطالب مکتوب در فضای رسانه های چاپی به جریان برند سازی کمک کنیم؟ حسین طاهری در برنامه زنگ اقتصاد در رادیو اقتصاد با موضوع نقش رسانه های چاپی در برند سازی ، تبلیغات در رسانه های چاپی و کتاب های راهنما را به چالش می کشد در ادامه بشنوید:

زمانی که صحبت از نقش رسانه های چاپی در حوزه برند می شود، عمده افکارها به این سمت کشیده می شود که اگر افراد یا شرکت ها دارای تبلیغی در یک نشریه، روزنامه و یا حتی در کتاب های راهنما باشند، این مساله می تواند برای برندسازی آنها مفید واقع شود. در صورتی که باید توجه کرد که تنها از طریق یک تبلیغ یا یک آگهی در روزنامه نمی توان برند خود را توسعه بخشید.

در دنیای امروز نقش جریان سازی ها و رویدادسازی ها در بحث برند می تواند بسیار جدی تر، به روزتر و مفیدتر باشد. زیرا رسانه های خبری می توانند به این جریان سازی ها کمک کنند.

نکته قابل توجه این است که زمانی که یک شرکت یا کمپانی تبلیغی را از محصولات یا خدمات خود ارایه می دهد، در واقع در حال تعریف کردن از خود می باشد. به این معنی که ناخودآگاه ذهن مخاطبان و مشتریان، با دیدن این تبلیغ به این سمت کشیده می شود که به طور طبیعی آن شرکت یا کمپانی به منظور تعریف از خود این تبلیغ را صورت داده است و در نتیجه مخاطبان بین این تبلیغ و تبلیغ شرکت های دیگر تفاوتی قائل نمی شوند و جذابیتی هم برای آنها نخواهد داشت. اما زمانی که همان تبلیغ یا پیام در قالب یک خبر یا یک آگهی در یک روزنامه، مجله و یا یک کتاب راهنما مطرح شود، می توان گفت که باور عمومی افراد نسبت به آن تبلیغ یا پیام، پذیرش بهتری خواهد داشت.

 اگر یک شرکت یا کمپانی بتواند به منظور ساخت اعتبار پیام خود و رسالت و ارزشی که برند او دارد، از فضای رسانه های مکتوب استفاده کند، آنگاه می توان گفت که این شرکت یا کمپانی، یک تاکتیک ویژه در جهت ایجاد ارزش برای برند خود ایجاد کرده است.

اما نکته حایز اهمیت این است که این تاکتیک توسط مخاطبان و مشتریان اداره و ارایه می شود و در نهایت انتقال می یابد. در واقع می توان گفت که ایجاد این تاکتیک توسط یک شرکت یا کمپانی، مانند ایجاد یک زمین بازی برای افراد است که آنها در این زمین دقیقا با روشی که آن شرکت یا کمپانی مشخص کرده است، فعالیت های خود را انجام می دهند.

باید توجه کرد که امروز افراد در دنیایی زندگی می کنند که بخش اعظمی از آن را رسانه های اجتماعی، شبکه های مجازی، شبکه های اینترنتی و همچنین دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) در بر گرفته است و طبق آماری که اخیرا به دست آمده است، این امکان برای هر فردی فراهم است که در روز به طور متوسط ۲۰ دقیقه از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون کرده و یا در ایمیل خود باشد و یا فعالیت های وب گردی صورت دهد. اما نکته جالب توجه این است که در کشورهای غربی هر فرد به طور میانگین ۱ ساعت و ۱۸ دقیقه از وقت خود را در شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ سپری می کند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که در دنیای امروز، تاریخ مصرف کتاب های راهنما به پایان رسیده است و هر چه قدر که افراد برای تبلیغات خود، در این کتاب ها حضور کمتری داشته باشند، آنگاه می توانند بودجه های تبلیغاتی خود را بهینه تر مصرف کرده و به نتایج بهتری دست یابند.

مهم ترین نقش برند در رسانه ها به خصوص در رسانه های مکتوب، جریان سازی است نه تبلیغات.

زمانی که شرکت ها قصد انجام یک جریان سازی و بهره برداری هایی از این جریان و موج ایجاد شده، به منظور تقویت آگاهی از برند خود و شناخت آن توسط دیگران را دارند، هرگز نمی توانند این جریان سازی را در کتاب های راهنما ایجاد کنند. زیرا این کتاب ها ذاتا تبلیغاتی می باشند و نکته جالب توجه این است که افراد نیز علاقه ای به مورد تبلیغ واقع شدن ندارند. زیرا زمانی که یک شرکت یا کمپانی در حال تبلیغ برای خود می باشد، ناخودآگاه در حال تعریف کردن از خود است.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

به پاس حفظ حریم شخصی شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دانلود چک‌لیست انتخاب مشاور تبلیغات حرفه‌ای

حالا بهتر می‌توانید مشاور خود را انتخاب کنید
رقبای ما این فرم در سایت خود گذاشته‌اند؟
دانلود همین حالا
ضمانت حفظ اطلاعات حریم خصوصی شما
close-link
دانلود فیلم کمپین آموزشی

توانمندسازی سازمان در مقابل ویروس‌های محیطی در کسب و کار

صحبت‌های حسین طاهری برای بهره‌وری در سال جدید برای یک جمع خصوصی
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم بیزاریم
close-link