برندسازی در فضای مجازی

مؤلفه‌های برندسازی در فضای مجازی چیست؟ فضای مجازی چه تفاوت‌هایی با برندسازی در فضای واقعی دارد؟ چرا کسب‌وکارهای اینترنتی در حوزه برندسازی موفق نمی‌باشند؟ این‌ها بخشی از سوالاتی است که مصاحبه حسین طاهری با موضوع برندسازی در فضای مجازی را در برنامه مرورگر ۱۳۳۲ شبکه رادیویی تهران دربرمی گیرد. در ادامه خواهید شنید:

سوال برنامه: چگونه می توان فضای اینترنت یا کسب و کارهای آنلاین خود را تبدیل به یک فضای برندینگ کرد؟ 

قبل از پاسخ به این سوال لازم است که بدانیم اصلا برند چیست و اینکه در چه شرایطی می توان گفت که افراد تبدیل به یک برند شده اند.

در واقع برند آن چیزی است که همه آن را می برند. در واقع هرگاه افراد صاحب کسب و کاری شوند که مردم برای داشتن کالا یا خدمات آنها صف بکشند، آنگاه می توان گفت که آنها برند هستند.

در دنیای امروز کسب و کارهای آنلاین زیادی وجود دارند که با ایجاد ترافیک و بازدیدهای زیاد توانسته اند فضای کسب و کار خود را به یک فضای برندینگ تبدیل کنند، به گونه ای که افراد حاضرند به منظور دستیابی به کالا یا خدمات آنها به نوعی صف ایجاد کنند. باید توجه کرد که فضای وب و فضای برندسازی در وب دارای مولفه های مختلفی می باشد اما مهم ترین مولفه ای که در این حوزه وجود دارد، این است که کسی که کاربر یک وب سایت است چه خاطره ای از آن وب سایت برای خود کسب می کند؟!

بنابراین می توان گفت که برندسازی چیزی جز خاطره سازی و ایجاد خاطره و تجربه موفق مشتری نمی باشد.

زیرا در دنیای امروز، مشتریان می توانند با اشتراک‌گذاری تجارب خود، یک شرکت یا برند را بالا برده و یا آن را تضعیف نمایند. اساسا در فضای وب، نقش برندها سخت تر و غیر قابل کنترل تر است. زیرا فضای وب تنها فضایی است که در آن، ارتباطات افراد با هم غیر قابل کنترل می باشند، به این معنی که افراد می توانند از طریق وب، از طریق صفحات محصول و از طریق شبکه های اجتماعی، به راحتی تجارب و اظهار نظرهایی را که در برخورد با برندهای مختلف داشته اند، به وسیله بازاریابی دهان به دهان یا تبلیغ دهان به دهان (Word of Mouth) به دیگران انتقال دهند، که این کار می تواند هم برای یک برند تبلیغ مثبت داشته باشد و هم بر روی آن تاثیر منفی بگذارد.

در دنیای امروز به دلیل سرعت نفوذ یا ضریب نفوذی که در ارتباطات و انتقال اطلاعات میان افراد در فضای وب وجود دارد، عمر کسب و کارها بسیار کوتاه شده است. بنابراین طراحی‌تجربه یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عناصری است که باید در بحث برندسازی در وب سایت مورد توجه قرار گیرد. زیرا این تجربه ها هستند که افراد را به سمت اهدافی که یک برند دارد، هدایت و راهنمایی می کنند. در واقع مردم دیگر دوست ندارند مجبور باشند اما می توان با ارایه راهکارهای درست، آنها را بدون اجبار و با اختیار کامل به سمت و سوی اهداف سازمانی مورد نظر خود هدایت کرد.

ارسال یک پاسخ

به پاس حفظ حریم شخصی شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.