تدوین برنامه بازاریابی

گاهی صاحبان کالا بیهوده به دنبال صاحبان پول می‌گردند و بالعکس. در اینجا به معجزه‌ای نیاز است تا آنها به یکدیگر برساند. این معجزه یک برنامه بازاریابی مدون و شفاف است. آیا شما این معجزه را دارید؟ بازاریابی فرآیندی مدیریتی است برای شناخت بازارها، تعیین ارزش مورد انتظار مشتریان در این بازارها، برای مطلع نمودن تمام افراد سازمان از این ارزش و برای سنجش اثربخشی ارزش واقعی ایجاد به مشتریان. کلمه کلیدی در این تعریف ارزش است. ارزش یعنی دریافتن آنچه مشتریان می‌خواهند و فراهم کردن آن به همین سادگی. این ماهیت یک برنامه بازاریابی است.

نقشه راه بازار

برنامه بازاریابی را به‌عنوان راهنما تصور کنید. نتیجه برنامه بازاریابی تعیین اقدامات خاصی است که شما باید انجام دهید تا محصول یا خدمتتان را در بازار هدف به مشتری بالقوه معرفی کنید. برنامه‌ریزی بازاریابی برای توصیف روش‌های کاربرد منابع و ابزار بازاریابی موجود در یک سازمان به‌منظور بخش‌بندی بازارها، تشخیص موقعیت بازار، پیش‌بینی اندازه بازار و برنامه‌ریزی سهم بازار بکار می‌رود.

ساده‌سازی فرآیند بازاریابی با یک برنامه هدفمند

تدوین یک برنامه بازاریابی نیازمند زمان است. این‌زمانی است که اگر به خوبی صرف شود، درنهایت از اتلاف زمان کلی، پول و منابع سازمان شما جلوگیری می‌کند.
این برنامه نه تنها نشان می‌دهد که می‌توانید مقصد نهایی را ببینید، بلکه همچنین نشان می‌دهد در هر نقطه از مسیر چه‌کاری باید انجام دهید، که این دربرگیرنده اقدام‌ها، هزینه‌ها و جایگزین‌ها می‌باشد.
brand06

سازماندهی منابع

برندها مشتریان وفادار دارند، حساسیت قیمت و مقاوت خرید این نوع از مشتریان بسیار کمتر از دیگران است چون به شما اعتماد دارند و از منفعتی که برای آنها ایجاد کرده‌اید آگاهند.

brand04

افزایش سهم بازار

وقتی نرخ مراجعه بیشتر شود، تبلیغات اثرگذارتر باشد و اعتماد مشتریان هم ایجاد گردد، سیگنال‌های بازار را بهتر دریافت می‌کنید و فضاهای خالی بازار را پوشش می‌دهید.

brand02

فروش هوشمندانه

پیام‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی یک برند شناخته شده، بیشتر دیده می‌شود و در ذهن مخاطبان نقش می‌بندند، اینگونه تبلیغات از برند شما حمایت می‌کند

brand03

رشد و توسعه بازار

هرچه بیشتر شما را بشناسند، احتمال اینکه ابتدا به سراغ شما بیایند، بسیار زیاد است، برند همان آهنریایی است که مشتریان خاکستری بازار را به سمت شما جذب می‌کند.

brand07

نظم فعالیت‌های بازاریابی

اغلب تامین‌کنندگان، بهتر آفرها و شرایط پرداخت را به برند‌ها می‌دهند چون به واسطه سهم بازار با ثبات شما و شناخته‌شدن برندتان، یک مشتری مطمئن دارند.

brand05

هماهنگی تیم فروش

حرفه‌ای هر صنعتی جدای از مسائل مالی، علاقمند هستند تا در شرکت‌های پُرآوازه‌تر فعالیت کنند، اینگونه موضع قدرت شما در مذاکره برای جذب آنها بالا می‌رود.

brand08

بازگشت سرمایه سریع‌تر

با ایجاد یک توازن سفارش بین مصرف‌کنندگان، واسطه‌ها و تامین‌کنندگان می‌توانید گردش نقدینگی بالاتری داشته باشید و این باعث بازگشت سریع‌تر سرمایه‌ شما خواهد شد.

brand01

بهینه‌سازی هزینه‌ها

وقتی یک برند تقاضا دارد، واسطه‌ها و عرضه‌کنندگان برای افزایش سود، سرمایه‌های اعتباری خود را برای آن برند خرج می کنند و آن را در سبد ارائه خود قرار می‌دهند.

نمونه برنامه بازاریابی

برای نگارش یک برنامه بازاریابی، شما به یک نمونه از پیش‌تعیین‌شده و قالب آماده دارید. ما این نمونه را برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی شما آماده کرده‌ایم.

عناصر برنامه بازاریابی

برنامه بازاریابی را به‌عنوان راهنما تصور کنید. نتیجه برنامه بازاریابی تعیین اقدامات خاصی است که شما باید انجام دهید تا محصول یا خدمتتان را در بازار هدف به مشتری بالقوه معرفی کنید. برنامه‌ریزی بازاریابی برای توصیف روش‌های کاربرد منابع و ابزار بازاریابی موجود در یک سازمان به‌منظور بخش‌بندی بازارها، تشخیص موقعیت بازار، پیش‌بینی اندازه بازار ، برنامه‌ریزی سهم بازار، تعیین جایگاه تبلیغات، سیاست‌های قیمت‌گذاری، تعیین اهداف ارتباطی، تحلیل رقبا و برنامه‌های مبارزاتی، سیستم‌سازی سازمان فروش و برنامه‌های وفاداری مشتریان بکار می‌رود.

عامل نظم در بازاریابی

نگارش برنامه بازاریابی، شبیه به کسب‌وکارهای دیگر، ممکن است باعث شکست‌های بسیار سنگین شود و می‌بایست برای هر کسب‌وکار، به‌صورت جداگانه برنامه‌ریزی نمود. کلید نوشتن یک برنامه‌ی بازاریابی اثربخش، برنامه‌ریزی بازاریابی منظم است که یک فرآیند تصمیم‌گیری و اقدام جامع، متوالی و به‌هم‌پیوسته و مرحله‌به‌مرحله است.

گام‌های اجرایی و جزئیات برنامه بازاریابی

بررسی وضع موجود

اطلاعات تصمیم‌گیری برای برنامه بازاریابی در مورد بازار، سازمان، محصول و خدمات

تحقیقات بازاریابی

بررسی وضعیت درونی و بیرونی شرکت نسبت به جایگاه رقابتی محصول و خدمات

تحلیل رقابتی

تمرکز بر یافتن مزیت رقابتی و ایجاد تمایز برای رقابت بیشتر

تحلیل swot

شناخت نقاط قوت، نقاط ضعف، و شناخت محیط کسب‌وکار

تعیین اهداف بازاریابی

بدون داشتن این بخش نمی‌دانید که به اهداف فروش در بازه زمانی مشخص رسیده‌اید یا خیر

تقسیم‌بندی بازار هدف

از چه منابعی، درکجا و با چه روش‌هایی برای پیشبرد فروش استفاده می‌کنید

جایگاه‌سازی در بازار

واقع‌بینانه نیست که محصول ما همه را جذب کند، هیچ‌گاه یک محصول و یا خدمت مناسب همه بازارها نیست.

استراتژی محصول

نوآوری، نام‌گذاری، بسته‌بندی و عرضه محصول و انتخاب روش‌های خلاقانه در معرفی آن به بازار

طراحی استراتژی بازاریابی

متغیرهای بازاریابی ازجمله محصول، قیمت، مکان و پروموشن چگونه تعریف و با یکدیگر ترکیب و اجرا می‌شوند

سیاست قیمت‌گذاری

از چه منابعی، درکجا و با چه روش‌هایی برای پیشبرد فروش استفاده می‌کنید

روش‌های توزیع

واقع‌بینانه نیست که محصول ما همه را جذب کند، هیچ‌گاه یک محصول و یا خدمت مناسب همه بازارها نیست.

اهداف ترویجی و بازار پردازی

روابط‌عمومی و برنامه‌های رسانه‌ای و اهداف ارتباطی

فروش و خدمات حضوری

سیستم‌سازی هدفمند فروش، چیدمان و آموزش نیروهای فروش

استراتژی پیام

استراتژی و برنامه‌های رسانه‌های تبلیغاتی و تعیین اهداف رسانه‌ای

بودجه برنامه

تحلیل بازپرداخت و نرخ بازگشت سرمایه

زمان‌بندی اجرای برنامه

تقویم اجرایی طرح‌ها و اقدامات و فعالیت‌های بازاریابی

دانلود چک‌لیست انتخاب مشاور تبلیغات حرفه‌ای

حالا بهتر می‌توانید مشاور خود را انتخاب کنید
رقبای ما این فرم در سایت خود گذاشته‌اند؟
دانلود همین حالا
ضمانت حفظ اطلاعات حریم خصوصی شما
close-link
دانلود فیلم کمپین آموزشی

توانمندسازی سازمان در مقابل ویروس‌های محیطی در کسب و کار

صحبت‌های حسین طاهری برای بهره‌وری در سال جدید برای یک جمع خصوصی
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم بیزاریم
close-link