مشاور بازاریابی

بازاریابی یعنی: چگونه بازار ما را بیاید نه اینکه ما بازار را بیابیم. چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم، همواره درگیر بازاریابی هستیم پس بیایید چند دقیقه به این موضوع فکر کنیم که: دقیقاً بازاریابی قرار است چه‌کاری برای سازمان و کسب‌وکار ما انجام دهد؟ بازاریاب فرآیندی زمان‌بر است. نخست آنکه باید زمانی را برای صرف تحقیقات، برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های بازاریابی کنیم و دوم، باید زمانی سپری شود تا دستاورد فعالیت‌ها نمایان گردد پس بنابراین باید بدانیم که قرار است که پس از صرف ارزشمندترین منبع زندگی‌مان (زمان) چه چیزی قرار است نصیب ما شود.
من در فرآیند مشاوره بازاریابی، روش‌های درگیر کردن مشتریان قدیمی را به شما نشان خواهم داد تا ضمن توسعه سهم بازار بتوانید از مشتریان خود بدون اینکه آنها را مجبور به خرید دوباره کنید، سود ببرید. همچنین بر اساس شناخت روانشناسی مشتری سیستم بازاریابی شمارا تعریف خواهم کرد. منابع و همکاران زیادی برای حل مسائل و مشکلات سازمان شما در اختیاردارم که می‌توان از آنها برای رشد و تعالی سازمان شما استفاده نمود.

خطِ تولیدِ مشتری

به‌عنوان یک مشاور بازاریابی همواره به مطالعه بروزترین روش‌های بازاریابی در مقالات، مجلات و کتب بازاریابی معتبر جهان مشغول بوده‌ام و در دوره‌های آموزشی و تخصصی بین‌المللی بسیاری شرکت نموده‌ام. همکاری با اساتید مطرح جهان در حوزه بازاریابی، باعث حضور باب پریتچارد (مرد سال بازاریابی جهان) و مایکل لندر (رئیس آکادمی بازاریابی تعاملی و مستقیم اروپا) به دعوت من به ایران گردید.

نقش بازاریابی در کسب‌و‌کار

بازاریابی هنر و علمِ کشف، خلق و ارائه ارزش‌هاست تا بتوان با کمک آن به نیازهای بازار هدف به شکل سودده پاسخ داد. بازاریابی در خدمت تولید نیست، در دنیای امروز تولید در خدمت بازاریابی است. نقطه تمایز شرکت‌ها در توان بازاریابی آنهاست.

brand04

ارائه اثرگذار

وقتی نرخ مراجعه بیشتر شود، تبلیغات اثرگذارتر باشد و اعتماد مشتریان هم ایجاد گردد، سیگنال‌های بازار را بهتر دریافت می‌کنید و فضاهای خالی بازار را پوشش می‌دهید.

brand06

ایجاد تمایز

برندها مشتریان وفادار دارند، حساسیت قیمت و مقاوت خرید این نوع از مشتریان بسیار کمتر از دیگران است چون به شما اعتماد دارند و از منفعتی که برای آنها ایجاد کرده‌اید آگاهند.

brand02

ارزش‌آفرینی

پیام‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی یک برند شناخته شده، بیشتر دیده می‌شود و در ذهن مخاطبان نقش می‌بندند، اینگونه تبلیغات از برند شما حمایت می‌کند

brand03

فرصت‌سازی

هرچه بیشتر شما را بشناسند، احتمال اینکه ابتدا به سراغ شما بیایند، بسیار زیاد است، برند همان آهنریایی است که مشتریان خاکستری بازار را به سمت شما جذب می‌کند.

brand08

بهینه‌سازی هزینه‌ها

با ایجاد یک توازن سفارش بین مصرف‌کنندگان، واسطه‌ها و تامین‌کنندگان می‌توانید گردش نقدینگی بالاتری داشته باشید و این باعث بازگشت سریع‌تر سرمایه‌ شما خواهد شد.

brand07

دیده‌بانی بازار و رقبا

اغلب تامین‌کنندگان، بهتر آفرها و شرایط پرداخت را به برند‌ها می‌دهند چون به واسطه سهم بازار با ثبات شما و شناخته‌شدن برندتان، یک مشتری مطمئن دارند.

brand05

جایگاه‌یابی سازمان

حرفه‌ای هر صنعتی جدای از مسائل مالی، علاقمند هستند تا در شرکت‌های پُرآوازه‌تر فعالیت کنند، اینگونه موضع قدرت شما در مذاکره برای جذب آنها بالا می‌رود.

brand01

تقسیم‌بندی بازارهدف

وقتی یک برند تقاضا دارد، واسطه‌ها و عرضه‌کنندگان برای افزایش سود، سرمایه‌های اعتباری خود را برای آن برند خرج می کنند و آن را در سبد ارائه خود قرار می‌دهند.

راهنمای پیاده‌سازی اصول بازاریابی در سازمان‌های پیشرو

بازاریابی در درون یک سازمان باید درست تعریف شود، راهنمای فوق می‌توتند به شما کمک کند تا درک صحیح‌تری نسبت به وضعیت فرآیند بازاریابی در سازمان خود داشته باشید

وظیفه مشاور بازاریابی

راه‌حل‌گرا و بازارمحور

وظیفه یک مشاور بازاریابی تعریف اهداف دقیق برنامه بازاریابی بر اساس شناخت دقیق نیازهای مشتریان و بازار و قرار دادن سازمان شما در مسیر صحیح برنامه‌ریزی‌هایتان برای بازار است و سپس تعیین استراتژی‌های مؤثر و تاکتیک‌ها و ابزارهای دارای بازخورد برای رسیدن به آن اهداف. او کمک می‌کند که تا بر روی نقاط مهم متمرکز باشید چراکه: چالش کنونی شرکت‌ها، کمبود مشتریان و چگونگی دسترسی به مخاطبان هدف است نه تولید کالا و ارائه خدمات

هدف بازاریابی

به کجا می‌خواهیم برسیم

هدف بازاریابی ایجاد روابط بلندمدت سودآور متقابل با مشتریان می‌باشد و مشاور بازاریابی باید با طراحی برنامه‌های خود این فرهنگ را در سازمان شما نهادینه کرده و در سازمان شما یک سیستم بازاریابی بسازد.

فرآیند بازاریابی در سه مرحله زیر صورت می گیرد

تحقیق و پژوهش

تدوین استراتژی و برنامه

پیاده سازی و اجرا

  • برنامه‌های تشخیص نیازها و خواسته‌های مشتریان و مصرف‌کنندگان
  • طراحی و نظارت بر مدل‌های تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی
  • بررسی محیط‌های توسعه بازار و ارائه پیشنهادهای کسب سهم بازار
  • روش‌های تهیه بانک‌های اطلاعاتی مفید و تولید نرخ مراجعه
  • تحلیل رفتار مصرف‌کننده و پایش رقبا
  • تنظیم استراتژی بازاریابی (بخش‌بندی، انتخاب بازار هدف، جایگاه‌یابی)
  • طراحی و تدوین استراتژی‌های بازاریابی
  • تدوین و اجرای برنامه بازاریابی
  • تدوین استراتژی‌های رقابتی در برنامه بازاریابی
  • طراحی فرم‌های کاربردی در اجرای برنامه بازاریابی
  • کشف قیمت و تنظیم استراتژی قیمت‌گذاری
  • برنامه‌ریزی انواع کانال‌های توزیع
  • تحلیل و آسیب‌شناسی شبکه توزیع
  • شناسایی فرصت‌های افزایش دسترسی مشتری به محصول
  • تعیین کانال‌های ارتباطاتی
  • تدوین برنامه‌های پیشبرد فروش، تبلیغاتی و برند سازی
  • آموزش بازاریابی به پرسنل سازمان هدایت گروه بازاریابی و نظارت بر عملکرد آنان

دانلود چک‌لیست انتخاب مشاور تبلیغات حرفه‌ای

حالا بهتر می‌توانید مشاور خود را انتخاب کنید
رقبای ما این فرم در سایت خود گذاشته‌اند؟
دانلود همین حالا
ضمانت حفظ اطلاعات حریم خصوصی شما
close-link
دانلود فیلم کمپین آموزشی

توانمندسازی سازمان در مقابل ویروس‌های محیطی در کسب و کار

صحبت‌های حسین طاهری برای بهره‌وری در سال جدید برای یک جمع خصوصی
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم بیزاریم
close-link