همایش بزرگ راهکارهای بازاریابی نوین و افزایش فروش برگزار شد
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵
بازاریابی توجه
اقتصاد و بازاریابی توجه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵
برند ماندگار

امروزه جنگ کشورها و اقتصادها، مساله تولید و کالا نیست، بلکه جنگ برندهاست، جنگ سهم بازارهاست و جنگ تسخیر ذهن مشتریان می باشد. آنچه در ادامه می شنوید، مصاحبه رادیویی حسین طاهری با موضوع چگونگی ایجاد برند ماندگار می باشد که در برنامه نود و هشتی ها در رادیو اقتصاد صورت گرفته است.

چگونه می توان یک برند ماندگار ایجاد کرد؟

در دنیای امروز، توجه به این نکته که برند متفاوت از تولید و کیفیت می باشد، باعث شده است که بازی تجارت در دنیا تغییر کند. زیرا از یک طرف، کیفیت یک مساله کاملا بدیهی برای مخاطبان است، به گونه ای که افراد هیچ گاه به دنبال کالای بی کیفیت نمی باشند و وجود یک کالای با کیفیت برای آنها یک امر کاملا بدیهی محسوب می شود. از طرف دیگر اگر امروز به صنایع مختلف در کشورهای اروپایی و غربی نگاه شود، آنگاه مشاهده می شود که بازی تولید، دیگر بازی مهمی برای این صنایع به حساب نمی آید. زیرا در شرق آسیا، کارخانه های بزرگی وجود دارند که به این نتیجه رسیده اند که باید به جای فروش کالا، برند خود را بفروشند.

به طور مثال زمانی که افراد قصد خرید کالایی همچون یخچال را دارند، اگر تمام یخچال های فروشگاه را به لحاظ کاربری محصول و کیفیت آن مورد بررسی قرار دهند، مشاهده خواهند کرد که یخچال ها به لحاظ کیفی، دارای یک تمایز نهایتا ۱۰ درصدی با یگدیگر می باشند، اما در واقع می توان گفت که افراد کالا یا برندی را خریداری می کنند که دارای جایگاه بهتری در ذهن آنها باشد.

نکته قابل توجه این است که در کشورهای خارجی ۷۵% کسب و کارها، کسب و کارهای خدماتی، ۲۳% کسب و کارهای صنعتی و ۳-۲ % به طور میانگین کسب و کارهای کشاورزی می باشند. علت این نکته را می توان اینگونه بیان کرد که در دنیای امروز، افراد دیگر دغدغه تولید را ندارند. زیرا آنها در دنیایی زندگی می کنند که همه چیز به طور سریع و به مقدار قابل توجهی در اختیار آنها قرار می گیرد و در نتیجه افزایش  تعداد انتخاب های افراد در بازار، منجر به کاهش عمر یک نام تجاری خواهد شد، که این یک چالش اصلی در دنیای تجارت محسوب می شود و به منظور از بین رفتن این چالش لازم است که افراد دغدغه تولید را رها کرده و به جای تفکر بر روی اینکه تولیدکننده های خوبی باشند؛ که اینطور نیز باید باشد؛ به این مساله فکر کنند که برندسازهای خوبی باشند. اما متاسفانه افراد با تمرکز بر روی تولیدی، که در هر حال باید یک تولید خوب و با کیفیت بدیهی باشد، از تفکر بر روی برند و برندسازی غافل می شوند و اصل داستان نیز این است که افراد به جای تفکر بر روی این نکته که برند خود را بسازند، لازم است آن را ببافند.

باید توجه کرد که چالش اصلی برندها، ماندگار نبودن آنها می باشد که علت این نکته را می توان اینگونه بیان کرد که افراد تصور می کنند که می توانند به واسطه تبلیغات، برند خود را بسازند. در حالیکه تبلیغات از برند حمایت می کند، اما نمی تواند آن را بسازد. در واقع تبلیغات با ایجاد یک موج، منجر به افزایش درصد آگاهی برند (Brand Awareness) در بین افراد جامعه خواهد شد.

در واقع اصل داستان این است که افراد در عین حال که باید دارای تولید خوبی باشند، لازم است که از آن گذر کرده و به بررسی جایگاه اصلی خود در دنیای رقابت بپردازند. در دنیای امروز رقابت دیگر در بازارها، R&D ها و خط تولیدها نمی باشد، بلکه آن در ذهن مشتریان است و در واقع آنها برند را می سازند.

لازم به ذکر است که افراد تنها برند خود را ایجاد می کنند؛ اما نمی توانند آن را در درون سازمان خود مدیریت کنند. بنابراین لازم است که تولیدکنندگان این واقعیت را درک کرده و به جای کار بر روی ارزش های کاربری محصولات خود، فعالیت های خود را بر روی ارزش های ذهنی این محصولات متمرکز نمایند. به این معنی که این افراد به تقویت محصولات خود به لحاظ ذهنی و مدل بصری آنها پرداخته و در نهایت بتوانند ارزش های قابل توجهی برای این محصولات بوجود آورند. زیرا در دنیای امروز، تولیدکنندگان ایرانی در حال رقابت با بزرگترین محصولات و برند های دنیا، در داخل خاک خود می باشند؛ بدون آنکه خود بدانند.

به طور مثال یکی از برند های مطرح شرق آسیا که در حوزه لوازم خانگی فعالیت می کند، از ۱۵ سال گذشته به رصد جمعیتی کشور ایران پرداخت و متوجه شد که سن ازدواج در ایران در دهه ۸۰ دارای یک چگالی پر حجمی خواهد بود و در نتیجه از آن زمان این کمپانی خود را برای ورود به بازار ایران، برندسازی و پاسخ به نیاز های این بازار آماده کرد و در نهایت به موقع هم توانست وارد بازار شده و سهم زیادی از بازار ایران در حوزه لوازم خانگی را به خود اختصاص دهد.

باید توجه کرد که هدف یک کسب و کار در دهه اخیر، دیگر جنگ کشورها، اقتصادها و تولید و کالا نمی باشد، بلکه جنگ برند ها و سهم بازارها و هچنین جنگ سهم ذهنی است که افراد در ذهن مخاطبان خود دارند.

 

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدها
و کلید راهنمای چرخ زندگی
همایش 11 بهمن ماه تالار ادب اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش همایش بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش جادوی بازاریابی اینترنتی و کارآفرینی آنلاین
فقط یک کلیک تا دانلود فایل اسلایدهای حسین طاهری
همایش مدیریت عالی تجارت و کسب و کار
دانلود اسلایدهای همایش
فرصت‌های تجارت ساز
تجارت‌های فرصت ساز
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم