بازاریابی اینترنتی

آیا تنها با داشتن یک وب سایت می توان فروش، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی داشت؟ بازاریابی اینترنتی شامل چه ابزاری است؟ پاسخ به سوالات شنوندگان رادیو اقتصاد توسط حسین طاهری در برنامه نود و هشتی ها با موضوع بازاریابی اینترنتی را در ادامه خواهید شنید:

 

بزرگترین اشتباه استراتژیکی که افراد در حوزه بازاریابی اینترنتی دارند، این است که آنها فکر می کنند که تنها با داشتن یک وب سایت که بتوان در آن محتوای اطلاعات کسب و کار و محصولات خود را معرفی کرد؛ می توانند به موفقیت در بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی دست یابند.

باید توجه کرد که بازاریابی اینترنتی دارای ۲۱ آیتم می باشد که یکی از این آیتم ها وب سایت است. نکته قابل توجه این است که اگر این آیتم ها به درستی در کنار یگدیگر چیده شوند، آنگاه می توان یک روش صحیح بازاریابی اینترنتی داشت.

بنابراین افراد در کنار وب سایت خود، نیاز به انجام فعالیت هایی در حوزه ایجاد ترافیک و ایجاد بازدید برای سایت خود و سپس تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان و یا اصطلاحا بالابردن نرخ تبدیل (Conversion rate) خود دارند.

لازم به ذکر است که در کنار فعالیت هایی که در حوزه بازاریابی ایمیل (Imail Marketing) روی بحث سئو (Seo) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو وجود دارد، می توان تبلیغات چریکی، بحث بازاریابی محتوا و مدیریت فضای وب سایت به گونه ای که بتوان از سیستم های مدیریت محتوای آماده استفاده کرد، را نیز در نظر گرفت.

رمز موفقیت افراد در حوزه بازاریابی اینترنتی و تبلیغات را، می توان سرمایه گذاری بزرگترین بودجه های شرکت ها در فضای رو به گسترش اینترنت دانست. زیرا زمانی که مخاطبان نیاز به یک کالا، محصول و یا خدمات دارند و به جستجوی آن می پردازند، در نهایت به منظور دستیابی به نیاز خود، به وب سایت ها خواهند رسید.

اگر افراد در وب سایت خود به جای تعریف ویژگی های محصول خود، به رخ کشیدن آن و یا بزرگتر و بهینه تر نشان دادن آن نسبت به محصول سایر رقبا؛ بتوانند استراتژی خود را به سمت پاسخ به سوال مشتریان تغییر دهند، آنگاه به نتیجه بهتری دست خواهند یافت. زیرا زمانی که مخاطبان به وب سایت یک شرکت مراجعه می کنند، به دنبال پاسخ سوال های خود می باشند. در واقع در درجه اول مهم نیست که در این شرکت چه کسانی هستند، چه کارهایی انجام می دهند، و قبلا چه سابقه ای داشته اند. بلکه آنچه که بسیار حایز اهمیت است، این است که افراد در لحظه ای که به وب سایت یک شرکت مراجعه می کنند، دارای نیاز بالفعلی هستند که به دنبال برطرف کردن آن می باشند.

در بازاریابی اینترنتی، رفتارشناسی مخاطب در حوزه وب سایت بسیار حایز اهمیت است. زیرا مخاطبان در وب سایت، افراد و کسب و کار آنها را نمی بینند و در دفتر آنها نیز نمی باشند. بلکه تنها چندین صفحه را مشاهده می کنند و قصد دارند نسبت به آن صفحاتی که می بینند و صفحات سایر رقبایی که آنها را باز کرده اند، تصمیم گیری کنند. بنابراین باید توجه کرد که شناسایی رفتار مخاطبان در این حوزه بسیار مهم می باشد.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

به پاس حفظ حریم شخصی شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دانلود چک‌لیست انتخاب مشاور تبلیغات حرفه‌ای

حالا بهتر می‌توانید مشاور خود را انتخاب کنید
رقبای ما این فرم در سایت خود گذاشته‌اند؟
دانلود همین حالا
ضمانت حفظ اطلاعات حریم خصوصی شما
close-link
دانلود فیلم کمپین آموزشی

توانمندسازی سازمان در مقابل ویروس‌های محیطی در کسب و کار

صحبت‌های حسین طاهری برای بهره‌وری در سال جدید برای یک جمع خصوصی
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم بیزاریم
close-link