چگونه یک نمونه متن تبلیغاتی برای آگهی مؤثر بنویسیم

حسین طاهری میهمان قسمت سیزدهم برنامه کلید
مرداد ۹, ۱۳۹۵
سه همایش ویژه در تهران ، اصفهان و شیراز
مرداد ۹, ۱۳۹۵

متون تبلیغاتی

برای نوشتن نمونه متن تبلیغاتی یک آگهی تبلیغاتی تأثیرگذار چند عامل وجود دارد. اولین عامل تمرکز بر یک کالا و خدمت و یا یک مزیت وبرتری هست. همیشه چنین تصور کنید که قرار است تبلیغات را یک کودک بخواند و سپس به کودکی دیگر بگویید که دیگران چه چیز و چرا باید از شما بخرند.

تبلیغ خود را ساده، صریح و مستقیم بسازید. تنها روی یک دلیل تمرکز کنید. چرا مردم به‌جای عکس‌العمل نشان دادن به صدها تبلیغی که هر روز می‌بینند و یا می‌شنوند، باید در مقابل تبلیغ شما واکنش دهند.

 

روی عملکرد کالا و یا خدمات خود متمرکز شوید

رازی کوچک و ناخوشایند در مورد تجارت وجود دارد. من نمی‌توانم به‌اندازه کافی آن را تکرار کنم هیچ‌کس دوست ندارد آن را بپذیرد ولی چنین است: هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد که خدمت یا کالای شما چیست. هیچ‌کس توجهی به کالا و خدمت شما ندارد. تنها مسئله حائز اهمیت برای مشتریان این است که محصول شما چگونه باعث بهبود زندگی آن‌ها می‌شود. مردم به دلایل و انگیزه‌های متعددی دست به خرید می‌زنند. ولی می‌توانید همه این دلایل را در یک انگیزه برای خرید خلاصه کنید:  بهبود و ارتقا».

درواقع مشتریان تمام اوقات روز- یعنی صبح و ظهر و شب- در حال خرید بهبود هستند. آن‌ها فقط به این موضوع اهمیت می‌دهند که آیا کالا یا خدمت شما، زندگی یا کارشان را بهبود خواهد بخشید. وقتی هر نوع تبلیغی می‌نویسید، نکته اصلی مورداشاره باید بهبود و ارتقایی باشد که عرضه می‌کنید؛ و باید این بهبود را شفاف سازید.

 

ضرورت اقدام فوری در یک متن تبلیغاتی

دومین عامل کلیدی در نوشتن متن تبلیغاتی مؤثر این است که به مشتری بالقوه خود بگویید دقیقا چه‌کاری را باید فوراً به انجام برساند. برای مثال: امروز قبل از ساعت ۹ شب و تمام شدن کالاها به اینجا بیایید!»

یک قانون مهم: کاری کنید تا خرید از شما برای مشتریانتان راحت شود. مطمئن شوید که درک فراخوان شما ساده و آسان است، به‌خصوص هنگامی‌ که از رادیو پخش می‌شود و شنوندگان نمی‌توانند یادداشت‌برداری نمایند. تعداد اعداد را به حداقل کاهش دهید زیرا باعث سردرگمی مشتریان احتمالی می‌گردد.

قانون دیگری نیز وجود دارد: سعی نکنید تا در تبلیغتان نیاز آفرینی کنید. تنها به نیاز کنونی مشتری بپردازید. به دردی بپردازید که مشتری هم‌اکنون آن را حس می‌کند و به دنبال رهایی از آن است. به کمبودی بپردازید که مشتری در حال حاضر آنرا احساس می‌کند. هدف شما استفاده از تبلیغات این است تا مشتری را وادار به خرید از شما کند و در این راه اقدامی صورت دهد.

 

فرمول سه‌قسمتی برای تبلیغ مؤثر

به‌منظور نوشتن متن تبلیغاتی مؤثر به‌خصوص در رادیو و تلویزیون فرمول وجود دارد. ابتدا، مشکلی را که مشتری خواهان حل شدنش است، نیازی که خواهان مرتفع شدنش و یا دردی که خواهان تسکینش هست، مطرح نمایید. این کار بلافاصله توجه مشتری احتمالی را به خود جلب کنید

دوم، راه‌حل را تشریح می‌کنید. شما بهترین شیوه برای حل مشکل، رفع نیاز و تسکین درد را توضیح می‌دهید. این کار انگیزه خرید را در ذهن مشتری فعال می‌کند.

سوم، محصول خود را به‌عنوان بهترین راه‌حل موجود ارائه می‌دهید و در آخر نیز فراخوان می‌دهید. شما به مشتری احتمالی خود می‌گویید که از وب‌سایت شما بازدید به عمل آورد و یا فوراً محصول را تحویل به پیرید. به‌این‌ترتیب نزدیک‌ترین راه برای حل مشکل و یا رفع نیاز به مشتری خود ارائه می‌دهید.

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدها
و کلید راهنمای چرخ زندگی
همایش 11 بهمن ماه تالار ادب اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش همایش بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش جادوی بازاریابی اینترنتی و کارآفرینی آنلاین
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 29 بهمن ماه
اتاق بازرگانی و آژانس تبلیغاتی هورنو