چگونه یک نمونه متن تبلیغاتی برای آگهی مؤثر بنویسیم

حسین طاهری میهمان قسمت سیزدهم برنامه کلید
مرداد ۹, ۱۳۹۵
سه همایش ویژه در تهران ، اصفهان و شیراز
مرداد ۹, ۱۳۹۵

چگونه یک نمونه متن تبلیغاتی برای آگهی مؤثر بنویسیم

متون تبلیغاتی

برای نوشتن نمونه متن تبلیغاتی یک آگهی تبلیغاتی تأثیرگذار چند عامل وجود دارد. اولین عامل تمرکز بر یک کالا و خدمت و یا یک مزیت وبرتری هست. همیشه چنین تصور کنید که قرار است تبلیغات را یک کودک بخواند و سپس به کودکی دیگر بگویید که دیگران چه چیز و چرا باید از شما بخرند.

تبلیغ خود را ساده، صریح و مستقیم بسازید. تنها روی یک دلیل تمرکز کنید. چرا مردم به‌جای عکس‌العمل نشان دادن به صدها تبلیغی که هر روز می‌بینند و یا می‌شنوند، باید در مقابل تبلیغ شما واکنش دهند.

 

روی عملکرد کالا و یا خدمات خود متمرکز شوید

رازی کوچک و ناخوشایند در مورد تجارت وجود دارد. من نمی‌توانم به‌اندازه کافی آن را تکرار کنم هیچ‌کس دوست ندارد آن را بپذیرد ولی چنین است: هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد که خدمت یا کالای شما چیست. هیچ‌کس توجهی به کالا و خدمت شما ندارد. تنها مسئله حائز اهمیت برای مشتریان این است که محصول شما چگونه باعث بهبود زندگی آن‌ها می‌شود. مردم به دلایل و انگیزه‌های متعددی دست به خرید می‌زنند. ولی می‌توانید همه این دلایل را در یک انگیزه برای خرید خلاصه کنید:  بهبود و ارتقا».

درواقع مشتریان تمام اوقات روز- یعنی صبح و ظهر و شب- در حال خرید بهبود هستند. آن‌ها فقط به این موضوع اهمیت می‌دهند که آیا کالا یا خدمت شما، زندگی یا کارشان را بهبود خواهد بخشید. وقتی هر نوع تبلیغی می‌نویسید، نکته اصلی مورداشاره باید بهبود و ارتقایی باشد که عرضه می‌کنید؛ و باید این بهبود را شفاف سازید.

 

ضرورت اقدام فوری در یک متن تبلیغاتی

دومین عامل کلیدی در نوشتن متن تبلیغاتی مؤثر این است که به مشتری بالقوه خود بگویید دقیقا چه‌کاری را باید فوراً به انجام برساند. برای مثال: امروز قبل از ساعت 9 شب و تمام شدن کالاها به اینجا بیایید!»

یک قانون مهم: کاری کنید تا خرید از شما برای مشتریانتان راحت شود. مطمئن شوید که درک فراخوان شما ساده و آسان است، به‌خصوص هنگامی‌ که از رادیو پخش می‌شود و شنوندگان نمی‌توانند یادداشت‌برداری نمایند. تعداد اعداد را به حداقل کاهش دهید زیرا باعث سردرگمی مشتریان احتمالی می‌گردد.

قانون دیگری نیز وجود دارد: سعی نکنید تا در تبلیغتان نیاز آفرینی کنید. تنها به نیاز کنونی مشتری بپردازید. به دردی بپردازید که مشتری هم‌اکنون آن را حس می‌کند و به دنبال رهایی از آن است. به کمبودی بپردازید که مشتری در حال حاضر آنرا احساس می‌کند. هدف شما استفاده از تبلیغات این است تا مشتری را وادار به خرید از شما کند و در این راه اقدامی صورت دهد.

 

فرمول سه‌قسمتی برای تبلیغ مؤثر

به‌منظور نوشتن متن تبلیغاتی مؤثر به‌خصوص در رادیو و تلویزیون فرمول وجود دارد. ابتدا، مشکلی را که مشتری خواهان حل شدنش است، نیازی که خواهان مرتفع شدنش و یا دردی که خواهان تسکینش هست، مطرح نمایید. این کار بلافاصله توجه مشتری احتمالی را به خود جلب کنید

دوم، راه‌حل را تشریح می‌کنید. شما بهترین شیوه برای حل مشکل، رفع نیاز و تسکین درد را توضیح می‌دهید. این کار انگیزه خرید را در ذهن مشتری فعال می‌کند.

سوم، محصول خود را به‌عنوان بهترین راه‌حل موجود ارائه می‌دهید و در آخر نیز فراخوان می‌دهید. شما به مشتری احتمالی خود می‌گویید که از وب‌سایت شما بازدید به عمل آورد و یا فوراً محصول را تحویل بگیرد. به‌این‌ترتیب نزدیک‌ترین راه برای حل مشکل و یا رفع نیاز به مشتری خود ارائه می‌دهید.

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است.

2 دیدگاه ها

  1. عالی بود و حتما در ادامه فعالیت های کاری خودم ازش استفاده خواهم کرد

  2. Ali گفت:

    سلام خدمت شما
    بسیار عالی بود. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *