اشتباهات رنگارنگ!
آبان ۲۷, ۱۳۹۶
تمرکز در کارها
آبان ۲۷, ۱۳۹۶

 

۹ نکته کلیدی در مورد یک سخنرانی تاثیرگذار

وقتی به عنوان یک فرد در جمعی صحبت می‌کنید مهم‌ترین هدفی که لازم است شما دنبال کنید باید این باشد که وقتی صحبت‌های شما تمام می‌شود افراد فکر کنند یک فرد ارزشمند صحبت کرده‌است. این مهم‌ترین مسئولیتی است که یک سخنرانی خوب باید برای شما داشته باشد.

اقای ارنست همینگوی که یکی از نویسندگان مطرح تاریخ هستند در جایی گفته‌اند که (( برای هر یک کلمه‌ای که می‌نویسید حداقل باید ده کلمه آماده داشته باشید )). چرا؟ اگر این یک کلمه‌ای که نوشته می‌شود یک کلمه‌ی سطحی یا آماتور باشد افراد زمانی که نوشته شما را می‌خوانند به این پی خواهند برد که شما نوشته‌ خیلی ارزشمندی ندارید

با تجربیاتی که من در حوزه‌ی سخنرانی داشته‌ام به این نتیجه رسیدم برای هر یک کلمه‌ای که شما در سخنرانی‌ها، سخنرانی‌هایی که به صورت مجمع عمومی اجرا می‌شود، سخنرانی‌های فروش و در هر جایی که قرار است به عنوان یک مدیر، کارآفرین یا کارشناس صحبت کنید به ازاء هر یک کلمه باید صد کلمه آماده داشته باشید. چرا که مخاطب‌های تیزهوش خیلی سریع پی‌خواهند برد که لحن شما و آن محتوای سخنرانی شما آیا محنوای غنی هست یا نه. در این فایل ویدئویی به شما می گوییم ما چه ویژگی‌هایی را به لحاظ شناخت مخاطبان در سخنرانی باید داشته باشیم که آن ویژگی‌ها به ما کمک کند که کلمات دقیق‌تر و محتوای بهتری را برای تاثیر بیشتر سخنرانی‌مان آماده کنیم.

۱-جمعیت شناختی مخاطبان و مخاطب شناسی

قبل از اجرای یک سخنرانی باید آن را برنامه ریزی و طراحی کنیم .باید بدانیم دغدغه‌های خاص مخاطبان ما چه چیزهایی هستند که سخنرانی خود را با آن شروع کنیم. سن و محدوده‌ی‌ سنی مخاطبان ما در چه رنجی است؟ چرا که در یک جمع ادراک‌ها، شناخت فرهنگی ، امیال ، آرزوها و دیدگاه‌های متفاوت وجود دارد. ما در هر سنی از زندگی‌مان که به سرمی‌بریم تمرکز و دیدگاه‌ها و نگرش‌های ما فرق می‌کند. مثلا شما در دهه‌ی ۲۰ تا ۳۰ بسیار متفاوت‌تر از دهه‌ی ۳۰ تا ۴۰ خودتان فکر می کنید. بنابراین شناخت محدوده‌ی سنی مخاطبان خیلی به ما می‌تواند کمک کند.

۲-جنسیت مخاطبان

من در اغلب جاهایی که صحبت می‌کنم به طور میانگین ۵۰ درصد آقایان و ۵۰ درصد خانمها هستند. خیلی جاها برعکس می شود ۹۰ درصد آقایان هستند و ۱۰ درصد خانم‌ها. نوع شناخت جنسیت مخاطبان قبل از این که شما بخواهید یک سخنرانی انجام دهید به شما کمک می‌کند که بتوانید روان‌شناسی ذهنی مخاطبان‌تان را خیلی بهتر درک کنید. همه‌ی ما می‌دانیم تفاوت‌های زیادی بین پذیرش یک مطلب و یک نکته بین خانم‌ها و آقایان در جامعه وجود دارد.

۳-درآمد مخاطبان

دامنه‌ی درآمد مخاطبان شما چقدر است؟ چه چیزهایی روی درآمد آن‌ها تاثیر می‌گذارد؟ به این خاطر که خیلی وقت‌ها زمانی که افراد به سخنرانی شما گوش می دهند آن لحظاتی که در مورد درآمد ، رسیدن به سود، افزایش فروش  و در مورد گرفتن یک منفعت در مورد زندگی‌شان صحبت می‌کنید توجه آدم‌ها به شما خیلی بیشتر می‌شود.

۴-تحصیلات مخاطبان

شناخت تحصیلات مخاطبان‌تان به شما کمک ‌می‌کند که مثال‌ها، توضیحات، کلمات و تجربه‌های مرتبط را پیدا کنید و آن‌ها را در سخنرانی‌تان بگنجانید تا تاثیر سخنرانی شما بالاتر برود.

۵-شغل مخاطبان

رویدادهایی که در حوزه‌ی شغلی آن‌ها اتفاق می‌افتد چیست؟ در کسب وکاری که آن‌ها دارند الان چه اتفاقی در حال وقوع است ؟ چه نکاتی در بالا و پائین رفتن سطح عملکرد آن‌ها در حوزه‌ی کسب وکارشان تاثیر می‌گذارد.

۶-ششم وضعیت خانوادگی مخاطبان

نوع جایگاه خانوادگی که افراد دارند. این که در خانواده‌شان به عنوان مثال فرد اصلی ، نان‌آور خانواده، هزینه‌های خانواده را تقبل می‌کنند و یا منبع اصلی درآمد خانواده هستند. شما تصور کنید در جمعی که میخواهید سخنرانی کنید یک عده افراد آقایان هستند که منبع اصلی درآمد خانواده هستند دغدغه‌های متفاوتی دارند تا این که افرادی که صرفا مثلا برای کنکور درس می‌خوانند یا فرزندان خانواده هستند آن‌ها نیز دغدغه‌های متفاوتی دارند. یعنی جایگاه و وضعیت خانوادگی در محتوای سخنرانی شما خیلی تاثیر می‌گذارد.

۷-مخاطبان شما چقدر به موضوعی که شما در مورد آن صحبت می‌کنید آشنا هستند

خیلی وقت‌ها لازم است قبل از اینکه وارد یک سخنرانی شویم، قبل از ارائه‌ی موضوعات مرتبط و محتوای مرتبط، محتوای سخنرانی‌مان را در اختیار مخاطبان قرار دهیم. چرا که با یک آمادگی ذهنی بهتری می‌توانند در فضای سخنرانی و جلسه قرار بگیرند و اینگونه تاثیر کار ما خیلی بهتر می‌شود به خصوص زمانی که شما یک سخنرانی فروش دارید و برای فروختن یک طرح، پروپوزال، کالا یا خدمت وارد یک جمع حتی کوچک می شوید و بخواهید با یک سخنرانی افراد را متقاعد کنید که از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

۸-مخاطبان شما چگونه فکر می‌کنند؟

اهداف و آرزوهایی که دارند چیست؟ امیدها و ترس‌هایی که دارند چیست؟ نیازهایی که در زندگی شخصی و شغلی‌شان دارند چیست که با نگرش‌ها و عقایدهای شما می‌تواند آن نیازها برطرف شود؟ و چه چیزهایی ارزش‌ها و باورهای آن‌ها اپست؟ نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که آن‌ها نسبت به مشکلات‌شان دارند چیست که در آن زمانی که شما سخنرانی ‌می‌کنید بتوانند آن نیازها و نگرانی‌ها را رفع کنید؟

۹-امیال مشترک مخاطبان

چه چیزی مخاطبان ما را با هم متحد می‌کند؟ اگر شما بتوانید یک نقطه‌ی مشترک در سخنرانی‌تان با امیال و آرزوهای مشترکی که مخاطبان شما دارند پیدا کنید می‌توانید یک رابطه عمیق سخنرانی‌تان با مخاطب‌تان برقرار کنید.

 

 

 


 


اگر عضو کانال تلگرام حسین طاهری نیستید بر روی آیکون زیر کلیک کنید تا هر روز از مطالب ویژه و کاربردی استفاده نمایید.

 

 

 

حسین طاهری
حسین طاهری

من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است.

پاسخ دهید

You have to agree to the comment policy.

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدها
و کلید راهنمای چرخ زندگی
همایش 11 بهمن ماه تالار ادب اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش همایش بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش جادوی بازاریابی اینترنتی و کارآفرینی آنلاین
فقط یک کلیک تا دانلود فایل اسلایدهای حسین طاهری
همایش مدیریت عالی تجارت و کسب و کار
دانلود اسلایدهای همایش
فرصت‌های تجارت ساز
تجارت‌های فرصت ساز
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم
دانلود اسلایدهای همایش
فروش حرفه ای
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم
سلام سلام ای بچه ها
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
Your Information will never be shared with any third party.
دانلود اسلایدهای همایش
همایش مدیران الماسی اصفهان
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم
دانلود اسلایدهای همایش
همایش مدیران الماسی اصفهان
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم