همایش استراتژی های رقابتی و خروج از رکود در صنعت تبلیغات
مهر ۱۲, ۱۳۹۵
توسعه برند از طریق تبلیغات
توسعه برند از طریق تبلیغات
آذر ۱۳, ۱۳۹۵
رقابت اثر بخش در توسعه کسب و کار

رقابت، رقابت است و سالم و ناسالم ندارد. معنی رقابت جنگ نیست، بیشتر یک مسابقه است. آنچه در ادامه می شنوید، مصاحبه رادیویی حسین طاهری با موضوع رقابت اثربخش در توسعه کسب و کار می باشد که در برنامه روز از نو در رادیو اقتصاد صورت گرفته است.

آیا لازم است که در فضای کسب و کار خود، رقابتی سالم ایجاد نمود؟

باید توجه کرد که در حوزه تجارت، وضعیتی تحت رقابت سالم و ناسالم وجود دارد. اما این وضعیت کاملا رد شدنی است. زیرا رقابت، رقابت است و سالم و ناسالم ندارد.

اما در زمینه ی رقابت، داستان جالب توجهی وجود دارد که این داستان به این قرار است که، دو شکارچی به منظور شکار شیری به جنگل رفته بودند. شیر با مشاهده دو شکارچی، به دنبال آنها گذاشت و آن دو شروع به دویدن کردند. در این حین، یکی از آن دو از دیگری سوال کرد که آیا تو می توانی تندتر از شیر بدوی؟، دیگری پاسخ داد که اصلا لازم نیست که من تندتر از شیر بدوم. زیرا اگر بتوانم تندتر از تو بدوم، شیر به تو می رسد و تو را شکار کرده و دیگر با من کاری نخواهد داشت.

بنابراین معنای رقابت، جنگ نیست، بلکه بیشتر به یک مسابقه شباهت دارد و در این مسابقه کسانی که تندتر می دوند، طبیعی است که زودتر به خط پایان خواهند رسید و آن کسی که همیشه اول است و تندتر از بقیه می دود، نگران این مساله نیست، که به کسی پشت پا بزند. زیرا کسی جلوی او قرار ندارد و همچنان به مسیر خود ادامه خواهد داد.

در واقع می توان علت ایجاد تفکر سالم یا ناسالم بودن رقابت در ذهن افراد را این گونه بیان کرد که افراد مرکز صقل تجارت خود را گم کرده اند.

نکته قابل توجه در حوزه رقابت این است که اگر کسی از دیگران موفق تر باشد، حتما چیزی می داند که دیگران آن را نمی دانند. به عنوان مثال، بیمارستان ها به کسانی که از خدماتشان استفاده می کنند، بیمار، دانشگاه ها به انها دانشجو و شرکت های هواپیمایی، مسافر گویند. اما در واقع این افراد، بیمار، دانشجو و مسافر نیستند. بلکه آنها مشتریانی هستند که مرکز صقل تجارت بیمارستان، دانشگاه و شرکت های هواپیمایی می باشند.

بنابراین اگر افراد در تجارت خود، به جای متمرکز شدن بر روی رقبا، تمرکز خود را بر روی مشتریان خود بیشتر نمایند، به موفقیت های بیشتری دست خواهند یافت.

در اکثر اوقات، افراد در حوزه ی بازاریابی، تبلیغات و خدمات مشتری، از شرکت هایی که فعالیت های مشابه با آنها را انجام می دهند، کپی برداری می کنند. در حالیکه کپی کردن، این افراد را نفر اول مسابقه دو نخواهد کرد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که امروز در ایران، در حوزه ی تجارت و کسب و کار، چیزی به نام رقابت وجود ندارد. زیرا هر کسی، با وجود تعداد قابل توجه از ایده ها و تفکرات نو در کشور، می تواند با برنامه ریزی درست و مناسب در حوزه ی کسب و کار خود، به راحتی سهم بازار و جامعه ی هدفی را که لازم دارد، به دست آورد.

 

 

 

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدها
و کلید راهنمای چرخ زندگی
همایش 11 بهمن ماه تالار ادب اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش همایش بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش جادوی بازاریابی اینترنتی و کارآفرینی آنلاین
فقط یک کلیک تا دانلود فایل اسلایدهای حسین طاهری
همایش مدیریت عالی تجارت و کسب و کار