چشم انداز مبهم تبلیغات گفتگوی روزنامه ی دنیای اقتصاد با حسین طاهری

توسعه برند از طریق تبلیغات
توسعه برند از طریق تبلیغات
آذر ۱۳, ۱۳۹۵
بازآفرینی کسب و کار و تجارت
بازآفرینی در کسب و کار و تجارت
آذر ۱۷, ۱۳۹۵

تبلیغات در دنیای شلوغ امروز، مدیریت فرآیند خرید مشتری است. بنگاه هایی در این زمینه موفق هستند که از تبلیغات به عنوان یکی از ابزارهای ترویج ارتباط به درستی استفاده کنند؛ یعنی آنها پیشبرد فروش، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم را مدنظر قرار دهند. شرکت ها امروز از طریق تولید محتوای تبلیغاتی سعی دارند در کانال های هوشمند تبلیغاتی افکار و رفتار مشتریان را تغییردهند و در آنها نفوذ کنند و از این راه به اهداف خود دست یابند. از این رو ، مشاوران تبلیغاتی اهمیت بیشتر و جایگاه بالاتری در این بازار پیدا کرده اند . به گفته حسین طاهری – مشاور برندینگ، بازاریابی و تبلیغات امروز دیگر مشک آن نیست که خود ببوید بلکه در میان این همه مشک باید عطار نیز چیزی بگوید و حرفی برای گفتن داشته باشد. او باید تعریف مخاطب به خصوص مخاطب اصفهانی را بداند و نیازهایش را به درست بشناسد. مشکل آنجاست که اغلب مدیران اصفهان تصور می کنند که تبلیغات باید به چشم همه بیاید در حالی که تبلیغات هر کالا ، باید مشتریان خودش را بشناسد تا بداند که “چگونه باید بازار ما را بیابد نه اینکه ما بازار را بیابیم.”

بازاریابی یعنی اینکه چگونه بازار ما را بیابد نه اینکه ما بازار را بیابیم!

هرچند تبلیغات نوین جایی در اصفهان بازکرده اند و بنچ مارکینگ در تبلیغات اصفهان چند سالی است ورود کرده است اما مدیران و مخاطبانی که این نوع تبلیغات را بشناسند هنوز کم است، و کسانی که به سوی آن حرکت کرده اند شاید مشتری کمتری داشته باشند، اما سودشان سرشار است! البته در اصفهان رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی هنوز پا نگرفته اند و کانال های قوی تلگرام که بتوانند در حوزه ملی فعالیت حرفه ای و تبلیغ کنند انگشت شمارند. در اینستاگرام هم هنوز سکوتی حاکم است و زمینه به دست فعالان اقتصادی و بازرگانی نیست و به همین منظور رقبتی اندک برای تبلیغات در این حوزه در اصفهان وجود دارد. تابلوهای شهری هم که سال هاست فقط یک چیز را ارائه و تکرار می کنند و از رونق افتادن آن نشان از همین موضوع دارد و همین نشان می دهد که به گفته مشاوران ارشد تبلیغاتی چشم انداز تبلیغات در اصفهان روشن نیست.

در همین راستا حسین طاهری در گفت و گو با دنیای اقتصاد اعتقاد دارد ضرب المثل مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید پیش فرضی است که نشان می دهد در گذشته کالای با کیفیت بدون نیاز به تبلیغات فروش میرفته و نیاز چندانی به تبلیغ نداشته است، اما امروز که از هر کالا، نمونه های مختلف و برندهای متفاوت و متنوع می بینیم؛ امروز مشک آن است که علاوه بر بوی خوش که نشان از همان کیفیت دارد باید عطاری بالای سر خود داشته باشد که بتواند به خوبی و با شناخت مخاطب و بازار و کانال های تبلیغاتی مناسب، تبلیغ کند.

این مربی توسعه و شتاب کسب و کار، با بیان اینکه برای شناساندن کالای خود باید زمان، مکان و مخاطب را به درستی بشناسیم میگوید: در بسیاری از فرهنگهای بومی و محلی و منطقه ای در شهرهای کشور، اصلا تعریف درستی از مخاطب وجود ندارد. از این رو شرکت ها تصور میکنند که باید برای “عامه مردم” تبلیغ کنند و مخاطب خود را عامه مردم می دانند و شما با این شعار غلط که همه می توانند مشتری باشند روبرو می شوید. طاهری به ویژگیهای جامعه مشتریان و مدیران شهر اصفهان اشاره و به صراحت میگوید: عمده ارتباط مردم به یک نگاه عام و سنتی ختم می شود ولی تبلیغات نوین در اصفهان جواب می دهد. به همین دلیل است که ظرف دو تا سه سال گذشته دندانپزشکی اطفال در اصفهان وجود نداشته، اما ظرف این مدت کیلینیک تخصصی دندانپزشکی اطفال راه اندازی شد و حتی برخی از متخصصان فقط برای اطفال کار میکنند آنها به تبلیغات بنچ مارکینگ رو آورده اند در واقع قبول کرده اند که میتوانند مشتری کمتری داشته باشند، اما از طرف دیگر دارای سود بیشتری خواهند شد.

وی به اهمیت رسانه در تبلیغات و مخاطب پروری اشاره میکند و میافزاید: در زمینه رسانه برای مدیریت و طراحی کمپین های تبلیغاتی خوب عمل نکرده ایم. ما نتوانسته تولید و درخواست مخاطب را برای جلب اعتماد به جریان بیندازیم، رسانه محیطی که در اصفهان سال هاست به یک شکل دنبال میشود و هیچ ایده در آن وجود ندارد و یک شکل ساده دارد. برای همین هفتاد درصد تابلوهای محیطی در اصفهان خالی است. در فضای تلگرام نیز به ندرت و یا اصلا نمی توان یک کانال اصفهانی با فعالیت همه جانبه پیداکرد که بتواند مشتری را برای سفارش تبلیغ، ترغیب کند. در اینستاگرام نیز که هنوز بحث تبلیغات و شناخت از این رسانه بحث اصلی است و در اصفهان این رسانه حالتی خاموش دارد. این وضع برای اصفهان خوب نیست و برای همین مشتری به تبلیغات نوین و پیشرو و خلاقانه اعتمادی ندارد.

این مربی توسعه و شتاب کسب و کار و مشاور تبلیغات تاکید میکند که متاسفانه صنف تبلیغاتی در اصفهان از ۵۱۲ کانون تبلیغاتی مجوز دار تشکیل شده که حدود دویست کانون آن فعال هستند و بیش از نیمی از آنها غیرفعال بوده و نتوانسته اند در این بازار رقابت کنند. چراکه فکر و ایده را نتوانسته اند به جریان بیندازند. این صنعت یک صنف بسیار جوان است و به همین دلیل شرکت ها کمتر در این زمینه تعریف درستی از تبلیغات موثر دارند. در حالی که در زمینه تبلیغات و بازاریابی، افراد آموزش دیده کم نیستند اما از آنها استفاده نمی شود به همین منظور میتوان گفت چشم انداز بازار تبلیغات در اصفهان چشم انداز خوبی نیست و اصلا به تبلیغات در اصفهان دلسوزانه نگاه نمیشود.

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است.

پاسخ دهید

You have to agree to the comment policy.

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدها
و کلید راهنمای چرخ زندگی
همایش 11 بهمن ماه تالار ادب اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش همایش بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش جادوی بازاریابی اینترنتی و کارآفرینی آنلاین
فقط یک کلیک تا دانلود فایل اسلایدهای حسین طاهری
همایش مدیریت عالی تجارت و کسب و کار
دانلود اسلایدهای همایش
فرصت‌های تجارت ساز
تجارت‌های فرصت ساز
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم
دانلود اسلایدهای همایش
فروش حرفه ای
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم