چگونه یک کمپین تبلیغاتی ایجاد میشود؟

یک کمپین تبلیغاتی چیزی نیست که هنگام دوش گرفتن به ذهن برسد. کمپین های موفق بیشتر از این که بر روی یک ایده بزرگ و عالی تمرکز کنند، به سمت تحقیقات دقیق، تفکر عالی، جزئیات و نحوه اجرا گرایش دارند. برنامه ریزی برای یک کمپین تبلیغاتی با درک جایگاه خود در بازار آغاز و با پرداختن به جزئیاتی همچون جمله بندی آگهی پایان میپذیرد. در این راستا شما ممکن است در مورد مسائلی همچون لباس کارمندان, لوازم التحریر مورد استفاده، دکوراسیون محل کار و مواردی از این قبیل، تصمیماتی بگیرید. به یاد داشته باشید که برنامه ریزی شما قرار نیست مشابه زندان محدود باشد. از آن جایی که هیچ برنامه ای به طور کلی واقعیت را منعکس نمیکند, شما باید ذهنیت گذشته خود را ترک کنید و تغییراتی ایجاد نمایید. به علاوه شما باید به طور کامل خود را متعهد به اجرای برنامه خود یا نسخه های اصلاح شده آن در آینده نمایید. در این صورت شما قدمی بزرگ با قدرت تمام به سمت رشد و پیشرفت بر خواهید داشت.

برنامه خود را بازبینی کنید

یک تجارت در حال رشد، همان اندازه که به یک برنامه کاری جدید نیاز دارد نیازمند یک کمپین تبلیغاتی جدید نیز میباشد. مراحل بازبینی یک کمپین تبلیغاتی می بایست بر اساس یک پیشنویس باید طی شود.

اول: شما باید مجدداً کالا یا خدمت خود را تعریف کنید. محصول خود را به همراه ویژگیها و مزایای آن با تمامی جزئیات توصیف نمایید. بر وجه تمایز آن از محصولات رقیب تأکید کنید. خصوصیات کلیدی آن از قبیل قیمت, کارآمدی, پراکندگی و جایگزینی را برجسته نمایید و به عبارت دیگر بدانید که قصد فروش چه چیزی را دارید و مردم برای چه منظوری قصد خرید آن را دارند.

دوم: بخش های مختلف بازاری را که امید میرود در آن تقاضا برای محصول شما افزایش یابد، در نظر بگیرید. در مورد این که بیشتر احتمال خریده شدن آن توسط چگونه خریدارانی وجود دارد, تصمیم بگیرید. در این مرحله مشتریان نهایی خود را به تفصیل با توجه به معیار هایی از قبیل سن آماری، جنسیت، ساختار خانوادگی، میزان درآمد، منطقه های جغرافیایی، سبک زندگی، الگو های خرید و مواردی نظیر آن توصیف نمایید و در نظر داشته باشید که دقیقاً چه کسانی باعث رشد شما خواهند شد.

سوم: برای انتقال پیامی که باعث رشد شما خواهد شد یک استراتژی عالی طراحی کنید. بدانید که مشتریان مورد نظر شما، چه چیزی می خوانند یا گوش می دهند، آیا دوست دارند که شما را بشناسند و یا مکان شما را بدانند؟

انتخاب رسانه های مناسب

اگر شما در مکان های گذشته و با پیام قبلی به تبلیغ بپردازید، هرگز به بازار های جدید و مشتریان جدید دست نخواهید یافت. این به آن معنا نیست که شما باید یک برنامه رسانهای پرهزینه و کلان داشته باشید. شما هم مانند بسیاری از شرکتهای دیگر اگر تمرکز خود را بر روی بخش کوچکی از بازار بگذارید نسبت به زمانی که سعی می کنید محصولات خود را به تمام بازار بفروشید بیشتر رشد خواهید کرد. اطلاعاتی در مورد مشتری ها از قبیل مکان، سن، میزان درآمد، علایق و نظیر آن به شما خواهد گفت کدام رسانه برای دسترسی به آنها مؤثر است. تبلیغات و رسانه های مورد استفاده را تا حد امکان برای دستیابی به بهترین مشتریان محدود کنید. بعد از آن به تدریج دامنه تبلیغات خود را برای یافتن مشتریان جدید گسترش دهید. همزمان که رشد میکنید در مییابید که کدام یک از رسانه های تبلیغاتی ارزشمندتر و مؤثرتر بوده و مشتریان بیشتری را برای شما به ارمغان آورده است.

تبلیغات نوشتاری

متن تبلیغاتی واحد اساسی تبلیغات است که تمامی اشکال دیگر تبلیغات از آن سرچشمه میگیرند. رسانه های نوشتاری را میتوان به دو دسته اصلی تقسیم کرد.

دسته اول روزنامه ها با یک جنبه مثبت و یک جنبه منفی هستند. جنبه مثبت این است که شما سریعاً میتوانید تبلیغات خود را منتشر کنید. اما جنبه منفی این است که روزنامه ها معمولاً عمری به مدت ۲۴ ساعت دارند. بنابراین اگر شما آگهی خود را در روز دوشنبه منتشر کردید نمیتوانید مطمئن باشید که در روز سه شنبه هم کسی آن را خواهد دید، کسی نمیخواهد اخبار روز های گذشته را بخواند. اگر بودجه به شما اجازه میدهد که آگهی خود را چندین بار در روزنامه به چاپ برسانید. این کار را انجام دهید. انتشار منظم آن شناخت و اعتبار به همراه خواهد داشت. اگر مشتریان احتمالی شما نسبت به اولین آگهی بی تفاوت بودند نسبت به دومی یا سومی عکس العمل نشان خواهند داد. اگر در پیام تبلیغاتی شما به اندازه کافی حس اعتماد به نفس وجود دارد و واکنش اولیه کمتر از انتظار شما است نگران نشوید. انتشار بیشتر آگهی واکنش های بهتری را در پی خواهد داشت.

دومین دسته رسانه های نوشتاری مجلات هستند که خود از لحاظ تخصصی انواع مختلفی دارند. تبلیغ در این دسته از رسانه ها به شما اجازه میدهد تا گروه های خاصی را مخاطب خود قرار دهید. یکی دیگر از مزایای مجلات به ویژه ماهنامه ها, عمر طولانیتر آنها نسبت به روزنامه است: آنها معمولاً ماه ها پس از انتشار نیز دست به دست میشوند. بنا بر این آگهی شما ممکن است حتی بعد از شش ماه هنوز هم مخاطب داشته باشد. به علاوه خوانندگان برای مجلات نسبت به روزنامه ها زمان بیشتری صرف می کنند و این قضیه احتمال دیده شدن آگهی ها را افزایش میدهد.

تبلیغات رادیو و تلویزیون

بسیاری از کارآفرینان معتقدند که تبلیغات رادیو و تلویزیون فراتر از امکانات آنها است. اما همانگونه که هزینه تبلیغ در شبکه های تلویزیون ملی بیش از حد انتظار است، تبلیغ در شبکه های محلی و تلویزیون های اینترنتی به طور شگفت انگیزی به صرفه میباشد. بر اساس اطلاعات به دست آمده, صاحبان مشاغل کوچک بعد از مدتی در خواهند یافت که تبلیغات رادیو و تلویزیون نسبت به کمپین های تبلیغاتی دیگر مشتریان بیشتری را برای آنها به ارمغان خواهند آورد. نکته کلیدی این است که درک صحیحی از بازار داشته باشید در این صورت صرف هزینه برای تبلیغات رادیو و تلویزیون اتلاف نخواهد شد. در مورد این که قرار است تبلیغات چه دستاوردی به همراه داشته باشد مطمئن شوید و با توجه به آن یک بودجه منطقی در نظر بگیرید. تا آن جا که میتوانید از دیگر کار آفرینان کارمندان ایستگاه های تبلیغاتی و دیگران بازخورد بگیرید.

ارسال یک پاسخ

به پاس حفظ حریم شخصی شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دانلود چک‌لیست انتخاب مشاور تبلیغات حرفه‌ای

حالا بهتر می‌توانید مشاور خود را انتخاب کنید
رقبای ما این فرم در سایت خود گذاشته‌اند؟
دانلود همین حالا
ضمانت حفظ اطلاعات حریم خصوصی شما
close-link
دانلود فیلم کمپین آموزشی

توانمندسازی سازمان در مقابل ویروس‌های محیطی در کسب و کار

صحبت‌های حسین طاهری برای بهره‌وری در سال جدید برای یک جمع خصوصی
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم بیزاریم
close-link