هنر نگارش متن تبلیغاتی (کپی‌رایتینگ) | گلوله‌های جنگ بازاریابی

زمانی‌که ما به جنگ می‌رویم، کلیه تجهیزات جنگی از جمله

زمانی‌که ما به جنگ می‌رویم، کلیه تجهیزات جنگی از جمله: اسلحه، نقشه جنگ، سنگر، وسایل جنگی، توپ، تانک، تفنگ، هواپیما را در اختیار داریم، اما در یک جنگ آن چیزی که ما را برنده می‌کند، گلوله‌هایی است که شلیک می‌کنیم. حتی زمانیکه ما هدف مشخص هم داشته باشیم، تا زمانیکه گلوله‌ای درست به هدف شلیک نشود، نمی‌توانیم بگوییم آن جنگی صورت گرفته است، جنگ امروزی که در بازاریابی بین شرکت‌ها وجود دارد جنگ همین گلوله‌هاست.

اما این گلوله‌ها چیست که در اسلحه‌های ما باید قرار بگیرد؟

خیلی ساده است، کلام و متن تبلیغاتی ما که در ابزار رسانه‌ای سازمان ما(همان اسلحه‌ها) از جمله: وب‌سایت، در کاتالوگ، در ویدئوها استفاده می‌شود. در ابزار‌های رسانه‌ای که حکم یک اسلحه جنگی را برای ما دارد، باید گلوله‌های خوب، متن‌های خوب و کلام‌های خوب قرار بدهیم تا بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم، این باعث بوجود آمدن یک هنر اصیل و یک علم واقعا نتیجه‌بخش در صنعت بازاریابی و تبلیغات شده به اسم کپی‌رایتینگ یا نوشتن متون تبلیغاتی.

امروز اگر شما بتوانید یک متن تبلیغاتی خیلی خوب به مشتریان خود برسانید و معرفی درستی از کالا و خدماتتان داشته باشید، می‌توانید در جلب توجه که اولین قدم برای فروش بیشتر خدمات و کالاهاست را خیلی بهتر بردارید.

اما یک متن تبلیغاتی خوب، یک کپی‌رایتینگ خوب، چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

اولین ویژگی داشتن خلاقیت است ،ما باید از زبان مشتری متن تبلیغاتی را بنویسیم به‌جای اینکه بر روی ویژگی‌ها و مزیت‌های کالا و به صورت تبلیغی و خبری تمرکز کنیم و منافع حاصل از محصول را به مشتری ارائه کنیم.

این متن تبلیغاتی می‌تواند یک شعار کوچک، بخشی از یک آگهی تبلیغاتی که در روزنامه چاپ می‌شود یا در تلویزیون نمایش داده می‌شود و یا یک متن خیلی عظیم که در قالب یک رپورتاژ آگهی در مجلات یا در قالب یک صفحه‌ی فرود در وب‌ است باشد. اصل داستان این است که هرکجا از متن تبلیغاتی استفاده می‌کنیم اولین اولویت باید حس منفعت مشتری باشد

بهترین راه برای تشخیص حس منفعت مشتریان، این است که از خود آن‌ها پرسیده شود که در هنگام خرید چه چیزی برای آنها مهم است و اولویت دارد.

متون تبلیغاتی گلوله‌هایی است که در خشاب اسلحه‌های بازاریابی شما قرار می‌گیرد، تا با در نظر گرفتن اهداف و نشانه گیری های دقیق بتوانید فروش خود را افزایش داده و رشد و توسعه بهتری برای کسب و کارتان داشته باشید.


بنابراین ما سعی می‌کنیم در دوره کسب‌وکار بی‌همتا روش‌های نگارش یک متن تبلیغاتی مؤثر که پایه‌ی اصلی جنگ بازاریابی شماست آموزش دهیم.

2 نظرات
  1. محمدرضا فهمیده می گوید

    سلام و درود استاد طاهری عزیز. شما بی نظیر هستید تعارف نیست یک واقعیته.
    خیلی شفاف و روشن و با زبان ساده بهترین مطالب کاربردی را بیان می فرمایید و سهل و آسان در اختیار دیگران می زارید .این یک خلاقیت و هنر فوق العاده و ازعالیترین سجایای اخلاقی است.
    سعادت نداشتم کلاسای حضوریتون را شرکت کنم ولی ثمره و میوه و عصاره کلاساتون را در پیشرفت شاگردانت از جمله پسرم به عینه می بینم.
    خودم همش میگفتم چرا با این همه مطالعه و امادگی و توان در کسب و کارم اونطور که باید موفق نیستم و پاسخ و دلایلشو را در کانال شما و از زباان شما یافتم.
    ان شالله با عمل به نسخه های منحصر به فرد شما بتونم موانع سر راه موفقیت و کسب و کارم را اصلاح کنم .
    درود بر شما استاد گرامی و آرزوی سلامتی و طول عمر و موفقیت روزافزون برای شما.
    از اینکه ایقدر صادقانه و خالصانه ببخشش می کنید و علم و دانش خودتون را به راحتی در اختیار دیگران می گذارید بازم به سهم خودم سپاسگزارم..
    خدا یار و نگهدارتون باشه.
    دکتر محمدرضا فهمیده
    پزشک ، مشاور و مدرس حافظه و یادگیری بدون فراموشی

    1. ex8_ridom
      ex8_ridom می گوید

      ممنونم از این که به من لطف دارید

ارسال یک پاسخ

به پاس حفظ حریم شخصی شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دانلود چک‌لیست انتخاب مشاور تبلیغات حرفه‌ای

حالا بهتر می‌توانید مشاور خود را انتخاب کنید
رقبای ما این فرم در سایت خود گذاشته‌اند؟
دانلود همین حالا
ضمانت حفظ اطلاعات حریم خصوصی شما
close-link
دانلود فیلم کمپین آموزشی

توانمندسازی سازمان در مقابل ویروس‌های محیطی در کسب و کار

صحبت‌های حسین طاهری برای بهره‌وری در سال جدید برای یک جمع خصوصی
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم بیزاریم
close-link