بازاریابی محتوا، آینده بازاریابی جهان
در اقتصاد و تجارت امروز، نیازمند روش خاصی هستیم که بتواند ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کند، پیام را راحتتر به مخاطب برساند و از همه مهمتر ما را به آن شخصی که هم او و هم ما به دنبالش هستیم برساند، اینجاست که بازاریابی محتوا برای ما اهمیت پیدا میکند آنچه میشنوید مصاحبه زنده تلفنی با رادیو اقتصاد است، که با موضوع بازاریابی محتوا صورت گرفته است. زمانی که در مورد آینده بازاریابی جهان صحبت میشود، چهار مشکل اساسی در ارتباط با آن وجود خواهد داشت که باید آنها را موردبررسی قرارداد و نسبت به آنها شناخت پیدا کرد.
چالشهای پیش روی بازاریابی در آینده کسبکار
۱. در دنیای امروز مشکل اصلی برندها دیده شدن و شنیده شدن است.
۲. مخاطبان همیشه به دنبال اطلاعات خاص و کلیدی هستند تا در هنگام خرید و تصمیمگیری این اطلاعات به آنها کمک کند.
۳. رسانهها تغییر کردهاند، به این معنی که در رسانهها، تبادلات یکطرفه ای که درگذشته از طریق تبادلات محیطی یا تبادلات تلویزیونی و … با مخاطبان برقرار میشد، دیگر وجود نخواهد داشت و در دنیای امروز افراد خود به سمت رسانهها خواهند رفت.
۴. وجود خلأ ارتباطی در جامعه باعث شده است که افراد بیشتر به سمت شبکههای اجتماعی، که این شبکهها دارای محتواهای زیادی هستند، اما بسیاری از این محتواها سالم و آموزنده نمیباشند و بهمرور هم تکراری خواهند شد، جذب میشوند.
حال لازم و ضروری است که روشی طراحی کرد که بهوسیله آن بتوان ازیکطرف بتوان ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کرد و پیام خود را به بهترین شکل به آنها انتقال داد و از طرف دیگر افرادی را که تمایل به همکاری با ما دارند و ما هم به دنبال آنها هستیم به ما برساند. برای رفع این مشکلات، در بسیاری از شرکتها از روش بازاریابی محتوا استفاده میشود. در این روش میتوان با استفاده از خلأ ارتباط، آگاهی و نبود آن چیزی که مردم، مخاطبان و مشتریان به آن نیاز دارند، به توالید محتوایی پرداخت که ارائه و اشاعه آن به افراد، منجر به جذب آنها و دریافت پیام کلیدی شرکت توسط این افراد خواهد شد.
تولید محتوا و بازاریابی محتوا، خلق محتوا نیست، بلکه ارائه متفاوت یک محتوا بهمنظور جذابیت بهتر و بیشتر هست.
مهمترین هدف بازاریابی، جذب مشتری و تبدیل آن به مشتری وفادار است. بهمنظور رسیدن به این هدف مهم، لازم است محتوایی ارزشمند تولید کرد و به اشتراک رایگان گذاشت. از طرف دیگر این محتوا باید با آن محصول یا خدماتی که به فروش میرسد، متناسب باشد تا بتواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. البته لازم به ذکر است که زمانی که محتوای خود را با افراد به اشتراک میگذاریم، درواقع به آنها آموزش میدهیم، درنتیجه سخن ما را گوشداده و در ذهن آنها بهتر میماند.
دیدگاهتان را بنویسید