سوالات کلیدی درانتخاب بازار هدف
سوالات کلیدی در انتخاب بازار هدف
ژوئن 3, 2016
انسجام در انتقال پیام برند
ایجاد انسجام در انتقال پیام برند
ژوئن 3, 2016

بازاریابی محتوا، آینده بازاریابی جهان

بازاریابی محتوایی

ما نیازمند روش خاصی هستیم که بتواند بهتر ارتباط برقرار کند،پیام را راحت تر به مخاطب برساند و از همه مهمتر ما را به آن شخصی که هم او و هم ما بدنبالش هستیم برساند،اینجاست که بازاریابی محتوا برای ما اهمیت پیدا می کند

آنچه که در ادامه می شنوید مصاحبه زنده تلفنی با برنامه ۹۸ ها شبکه رادیو اقتصاد است که با موضوع بازاریابی محتوا  صورت گرفته است


زمانی که در مورد آینده بازاریابی جهان صحبت می شود، چهار مشکل اساسی در ارتباط با آن وجود خواهد داشت که باید آنها را مورد بررسی قرار داد و نسبت به آنها شناخت پیدا کرد.

1- در دنیای امروز مشکل اصلی برندها دیده شدن و شنیده شدن است.

2- مخاطبان همیشه به دنبال اطلاعات خاص و کلیدی هستند تا در هنگام خرید و تصمیم گیری این اطلاعات به آنها کمک کند.

3- رسانه ها تغییر کرده اند، به این معنی که در رسانه ها، تبادلات یکطرفه ای که در گذشته از طریق تبادلات محیطی یا تبادلات تلویزیونی و … با مخاطبان برقرار می شد، دیگر وجود نخواهد داشت و در دنیای امروز افراد خود به سمت رسانه ها خواهند رفت.

4- وجود خلا ارتباطی در جامعه باعث شده است که افراد بیشتر به سمت شبکه های اجتماعی، که این شبکه ها دارای محتواهای زیادی هستند، اما بسیاری از این محتواها سالم و آموزنده نمی باشند و به مرور هم تکراری خواهند شد، جذب می شوند.

به منظور بررسی و رفع مشکلاتی که در آینده بازاریابی جهان پیش خواهد آمد، لازم و ضروری است که روشی طراحی کرد که به وسیله آن بتوان از یک طرف ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کرد و پیام خود را به بهترین شکل به آنها رساند و از طرف دیگر افرادی را که تمایل به همکاری با ما دارند و ما هم به دنبال آنها هستیم به ما برساند.

بنابراین به منظور رفع این مشکلات، در بسیاری از شرکت ها از روش بازاریابی محتوا استفاده می شود. در این روش می توان با استفاده از خلا ارتباط، خلا اگاهی و خلا آن چیزی که مردم، مخاطبان و مشتریان به آن نیاز دارند، به شکل گیری محتوایی پرداخت، که ارایه و اشاعه آن به افراد، منجر به جذب آنها و دریافت پیام کلیدی شرکت توسط این افراد خواهد شد.

در خیلی زمان ها تولید محتوا و بازاریابی محتوا، خلق محتوا نیست، بلکه ارایه متفاوت یک محتوا به منظور جذابیت بهتر و بیشتر می باشد.

به طور مثال اگر بخواهیم محتوایی به منظور رساندن پیام بیدار شدن از خواب در صبح زود تولید کنیم و انتشار دهیم، با توجه به این نکته که اغلب افراد نصیحت شدن را دوست نمی دارند، بنابراین لازم است که این محتوا به گونه ای طراحی شود که منجر به جذب افراد و دریافت پیام موردنظر توسط مخاطبان شود که در این صورت می توان محتوا را در قالب یک رنگ آمیزی به این شکل بیان کرد که؛ یکی از مهم ترین عادت های ثروتمندترین افراد دنیا، بیدارشدن آنها در ساعت 6 صبح یا شب زود خوابیدن این افراد به منظور بیدار شدن در صبح زود می باشد.

نتیجه گیری:

نکته قابل توجه این لست که مهم ترین هدف بازاریابی، جذب مشتری و تبدیل آن به مشتری اصلی خود می باشد. به منظور رسیدن به این هدف مهم، لازم است محتوایی ارزشمند تولید کرد و به اشتراگ رایگان گذاشت. از طرف دیگر این محتوا باید با آن محصول یا خدماتی که به فروش می رسد، متناسب باشد تا بتواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.

البته لازم به ذکر است که زمانی که محتوای خود را با افراد به اشتراک می گذاریم، در واقع به آنها آموزش می دهیم و چون افراد معلمان را دوست دارند، بنابراین ما را هم دوست خواهند داشت و در نتیجه سخن ما را گوش داده و در ذهن آنها بهتر می ماند.

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *