دانلود اسلایدهای آموزشی
بهمن ۲۶, ۱۳۹۵
کمتر کار کنید، بیشتر نتیجه بگیرید “تکنیک پامادورو “
فروردین ۸, ۱۳۹۶
چالشهای معرفی محصول جدید

بازارها امروز عوض شده و نوع ارتباطی هم که در بازار  بین مشتریان و تولید کنندگان و کارآفرینان ها وجود داشته، طبیعتا”دچار یکسری تغیرات شده است. آنچه میشنوید مصاحبه رادیویی حسین طاهری با موضوع چالشهای معرفی محصولات جدید در بازار که در برنامه نود و هشتی هادر رادیو اقتصاد صورت گرفته است.

یکی از مهم ترین و بزرگترین دغدغه های خریداران و مصرف کنندگان جامعه و حتی تولیدکنندگان و کارآفرینان، پاسخ به این سوال است که آیا واقعا لازم است که در بازار، به رسانه ها وابزارهای جدید رو آورد؟

به طور طبیعی، در دنیای امروز، از یک طرف بازارها و از طرف دیگر نوع ارتباطی که بین ذی نفعان و مشتریان و همچنین تولیدکنندگان و کارآفرینان در بازار وجود دارد، دچار یک سری تغییرات شده است. در واقع می توان گفت که افراد دیگر همچون زمان های گذشته، نمی توانند به راحتی بفروشند و نیازهای مشتریان را مورد هدف قرار دهند و علت این مساله این است که در بازار امروز، رقابت بسیار سنگین شده است، به گونه ای که با نگاه به هر محصول، متوجه خواهیم شد که برای آن محصول، حجم بالایی از تولیدکننده ها وجود دارد.

به طور مثال در سال ۱۳۸۷، در ایران تنها ۲ برند آب معدنی وجود داشت، اما در زمان حاضر، چیزی بالغ بر ۴۰۰ برند آب معدنی در سراسر ایران وجود دارد که بعضی از آنها منطقه ایی بوده و تنها در یک سری مناطق خاص یافت می شوند.

بنابراین می توان گفت که در زمان حاضر، حجم زیاد محصول منجر به ایجاد مشکلات پیچیده ایی برای بسیاری از شرکت ها شده است. زیرا مراحل تولید یک محصول، تا قبل از اینکه وارد بازار شود، هزینه های بسیاری را به تولیدکننده تحمیل خواهند نمود.

در نتیجه، لازم است که به این سوال مهم و اساسی پاسخ داده شود که؛

افراد برای معرفی محصول خود در این شرایط، نیازمند چه استراتژی هایی می باشند؟

به منظور پاسخ به این سوال لازم است که به بررسی و تفکر بر روی دو مساله مهم و اساسی، در درون و بیرون سازمان خود بپردازیم.

۱- اولین مساله، یک مساله ی کاملا داخلی است. به این معنی که زمانی که تولید کننده قصد ورود یک محصول جدید به بازار را دارد، در ابتدا این محصول در بخش R&D و تحقیق و توسعه، با ایده های کارشناسان و مدیران شرکت تولید می شود و متاسفانه این محصول به لحاظ ایده، از درون به بیرون کارخانه انتقال می یابد. در حالی که تولیدکنندگان باید محصول واقعی و نیاز واقعی را در درون بازار شناسایی نموده و سپس بر اساس این شناسایی، محصول های جدید خود را تولید نمایند.

علت توجه به این مساله را می توان این گونه بیان کرد که متاسفانه در دنیای امروز، در صنعت، تفکری وجود دارد که می توان نام آن را بیماری نزدیک بینی محصول و یا سندروم محصول نامید و این تفکر باعث می شود که تولیدکنندگان آنقدر به محصول خود توجه نموده و عاشق آن شوند، که مابقی موارد از نظر آنها پنهان بمانند، که البته این مساله یک امر کاملا طبیعی است، زیرا آنها برای تولید این محصول بسیار زحمت کشیده اند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که پذیرش این مساله که تولید یک محصول و ایده ی اولیه ی آن نباید درون بخش تحقیق و توسعه باشد، بلکه باید تنها در این بخش به تکامل برسد و در واقع ایده ی اولیه ی محصول باید در درون بازار و وابسته به نیازها باشد؛ یک مساله ی کاملا داخلی محسوب می شود.

به طور مثال در زمان های گذشته، فرهنگ خرید کالای آنلاین، به واسطه ی عدم وجود امنیت، عدم حمایت درست دولت،  عدم وجود نماد الکترونیکی و عدم سرویس دهی خوب شرکت ها، در ایران وجود نداشت. اما در حال حاضر، این مساله تبدیل به یک فرهنگ شده است و افراد باید این مساله را پذیرفته و بر اساس این فرهنگ گام بردارند.

۲- اما دومین مساله، در جهت استفاده از استراتژی های مناسب به منظور معرفی محصول خود به بازار، مساله ی بیرون از سازمان است، که این مساله باعث می شود که محصولات جدید و نو نتوانند از اقبال خوبی در بازار بهره مند گردند.

در سال گذشته، در دنیا حدود ۲۵۶ هزار محصول جدید در قفسه های فروشگاه ها قرار گرفته است. به این معنی که به طور متوسط در هر ۲ دقیقه یک محصول جدید تولید و وارد بازار شده است. اما نکته قابل توجه این است که ۹۰% این محصولات در شروع با مشکلاتی روبرو شده اند. زیرا مردم دارای عادت های رفتاری در خرید خود می باشند، که نمی توانند این عادت ها را به راحتی عوض نمایند.

بنابراین می توان گفت، زمانی که یک محصول جدید وارد بازار می شود، مساله ی اصلی توجه به این نکته است که این محصول در ابتدا باید درست شناخته شود و برای اینکه این محصول درست شناخته شود، باید به درستی در بازار ارایه شود. در واقع یک محصول خوب باید دارای یک ارایه ی خوب باشد. اما پس از اینکه یک محصول به خوبی ارایه گردید، وارد مرحله ی بسیار مهمی می شود که نام آن را می توان چاله ی محصول نامید، که در واقع بسیاری از کمپانی ها دقیقا در همین بخش گیر می کنند که علت آن عدم توجه به این مساله است که پس از ارایه محصول لازم است که امکان مصرف آن برای اولین بار، به راحتی برای مشتریان ایجاد گردد.

در واقع اگر افراد به یک برند و یا ذائقه ی خاص از لبنیات عادت کرده باشند، تغییر این عادت بسیار برای آنها سخت خواهد بود. همین طور می توان این مساله را برای عادت های رفتاری افراد در خرید لباس از یک لباس فروشی و برند خاص نیز مطرح نمود.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که لازم است شرکت ها تمام تلاش خود را بر روی این مساله متمرکز نمایند که به واسطه ی پروموشن هایی که انجام می دهند، استراتژی های مناسبی که به منظور ورود محصول خود به بازار دارند، قیمت گذاری هایی درستی که برای محصول خود در نظر می گیرند و همچنین هدف های فروش واقع بینانه ی خود، به گونه ایی که فروش واقع بینانه خود را بر اساس حجم کل بازار شناسایی نمایند؛ این امکان را برای مشتریان خود ایجاد نمایند که بتوانند برای اولین بار آن را تست نمایند. زیرا مردم برای اولین بار زمانی که با محصولی مواجه می شوند، قصد خرید آن را ندارند، بلکه هدف آنها ایجاد یک زمینه ی اعتماد به آن محصول در خود، به منظور انجام خرید واقعی آن محصول در دفعات بعدی خرید می باشد.

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدها
و کلید راهنمای چرخ زندگی
همایش 11 بهمن ماه تالار ادب اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش همایش بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش جادوی بازاریابی اینترنتی و کارآفرینی آنلاین
فقط یک کلیک تا دانلود فایل اسلایدهای حسین طاهری
همایش مدیریت عالی تجارت و کسب و کار
دانلود اسلایدهای همایش
فرصت‌های تجارت ساز
تجارت‌های فرصت ساز
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم