مشاوره برندینگ

برند یک معناست، جمع کل معناهایی است که تمام مخاطبان احتمالی و مشتریان کنونی شما در ذهن و قلب خود، درباره شما حس می‌کنند امروزه دیگر برندها در ترازنامه بسیاری از شرکت‌ها به‌عنوان دارایی قرارمی‌گیرند، اغلب ارزش ناملموس برند از ارزش خود شرکت و دارایی‌های ملموس آن بیشتر است. با توجه به تحقیقی که در بین ۵۰۰ کمپانی مطرح و تراز اول جهان (فورچون ۵۰۰) صورت گرفته است به‌طور میانگین ۷۵% ارزش این شرکت‌ها از ارزش برند حاصل می‌شود. آل رایس و جک تروت از بنیان‌گذاران مدیریت برند معتقد است که راه‌اندازی یک مجموعه بدون تفکر برندینگ، یک اشتباه نابخشودنی در تجارت است. من با مجموعه‌های (تولیدی و یا خدماتی) زیادی برخورد داشته‌ام که حتی بعد از فعالیت بالای ۱۰ سال هم، ارزش مادی آن مجموعه تنها به ملک و تجهیزات آن وابسته بوده است و تنها به‌این‌علت که از خود نامی (برندی) ساخته‌وپرداخته نکرده‌اند، فرصت‌ها و سهم بازار بسیاری را ازدست‌داده‌اند.

برند را ، همه می‌بَرند.

برای شروع یک فعالیت برند سازی می‌بایست یک معیار و ترازوی مشخص داشته باشید. باید بدانید قرار است چه چیزی بسازید و عناصری لازم دارید، من آن را برایتان در قالب یک چک‌لیست عالی آماده کرده‌ام. می‌خواهم زمانتان کمتر تلف شود. همین حالا بدون هزینه دانلود کنید.

تاثیر برندینگ در تجارت

شما با برندسازی اصولی علاوه با محصول و خدمات، نام خود را هم می‌فروشید و این برای شما ارزش‌های بیشتری را به‌همراه خواهد داشت.

یک برند خوش‌ساخت، عوامل زیر بر کسب‌و‌کار شما اثر ویژه‌ای خواهد داشت و عامل تمایز شما در می‌گردد.

brand04

افزایش سهم بازار

وقتی نرخ مراجعه بیشتر شود، تبلیغات اثرگذارتر باشد و اعتماد مشتریان هم ایجاد گردد، سیگنال‌های بازار را بهتر دریافت می‌کنید و فضاهای خالی بازار را پوشش می‌دهید.

brand06

کاهش مقاومت خرید

برندها مشتریان وفادار دارند، حساسیت قیمت و مقاوت خرید این نوع از مشتریان بسیار کمتر از دیگران است چون به شما اعتماد دارند و از منفعتی که برای آنها ایجاد کرده‌اید آگاهند.

brand02

اثرگذاری تبلیغات

پیام‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی یک برند شناخته شده، بیشتر دیده می‌شود و در ذهن مخاطبان نقش می‌بندند، اینگونه تبلیغات از برند شما حمایت می‌کند

brand03

نرخ مراجعه بیشتر

هرچه بیشتر شما را بشناسند، احتمال اینکه ابتدا به سراغ شما بیایند، بسیار زیاد است، برند همان آهنریایی است که مشتریان خاکستری بازار را به سمت شما جذب می‌کند.

brand08

بازگشت سرمایه سریع‌تر

با ایجاد یک توازن سفارش بین مصرف‌کنندگان، واسطه‌ها و تامین‌کنندگان می‌توانید گردش نقدینگی بالاتری داشته باشید و این باعث بازگشت سریع‌تر سرمایه‌ شما خواهد شد.

brand07

بهینه‌سازی تولید

اغلب تامین‌کنندگان، بهتر آفرها و شرایط پرداخت را به برند‌ها می‌دهند چون به واسطه سهم بازار با ثبات شما و شناخته‌شدن برندتان، یک مشتری مطمئن دارند.

brand05

جذب کارکنان حرفه‌ای

حرفه‌ای هر صنعتی جدای از مسائل مالی، علاقمند هستند تا در شرکت‌های پُرآوازه‌تر فعالیت کنند، اینگونه موضع قدرت شما در مذاکره برای جذب آنها بالا می‌رود.

brand01

قدرت درشبکه توزیع

وقتی یک برند تقاضا دارد، واسطه‌ها و عرضه‌کنندگان برای افزایش سود، سرمایه‌های اعتباری خود را برای آن برند خرج می کنند و آن را در سبد ارائه خود قرار می‌دهند.

راهنمای مقدماتی اصول برند سازی حرفه‌ای

قبل از شروع هرگونه فعالیت برندینگ، این راهنما را دانلود کنید و پیاده‌سازی نمایید. شاخص‌ها و معیارهای آن‌را با سازمان خود و هدفی که می‌خواهید به آن برسید، تطبیق دهید

قدرت برند

عامل تمایز اصلی با رقبا

یک تحول زلزله مانند در دنیای تجارت در حال شکل‌گیری است. تحولی که شکل فروش را به خرید مبدل می‌سازد. این تحول به دلیل ظهور برند تقویت و تسریع شده است چراکه قدرت یک برند، با میزان نفوذ آن در عملِ خرید یک مخاطب مشخص می‌شود.

دارایی نامشهود

سود اصلی شما اینجاست

دستیابی به مزیت رقابتی، تنها با تکیه‌بر ویژگی‌های کارکردی محصولات و خدمات حاصل نمی‌شود، بلکه برند مهم‌ترین عامل متمایزکننده یک شرکت تجاری از رقباست. فکر می‌کنید برند اپل، ماکروسافت، کوکاکولا، محسن، استاد فرشچیان، آیدین، مهرام، هاکوپیان و حتی مجموعه‌های کوچک‌تر، بیشتر ارزش مالی داشته باشند و یا کارخانه، ملک و تجهیزات آنها؟

فرآیند برندینگ

برند سازی فرآیندی منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می‌شود, تا بگوییم چرا مردم باید یک برند را نسبت به سایر برندها انتخاب نمایند. فرآیندبرندینگ، فقط به انتخاب نام و طراحی هویت بصری، لوگو و تبلیغات رسانه‌ای ختم نمی‌شود.برندسازی در سطوح بازارهای صنعتی (B۲B) و بازارهای مصرفی (B۲C) قواعد و اصول مشخصی دارد.
من بر اساس مطالعه و تجارب شخصی‌ام اینفوگرافیک فوق را طراحی کرده و تمامی عوامل و عناصر و ابزارهای یک فرآیند برندینگ را مشخص نموده‌ام. فکر می‌کنم در یک جلسه حضوری فرصت بیشتری برای صحبت درباره جزئیات آن باشد.

گام‌های اجرایی و جزئیات فرآیند برندینگ

تحقیق و پژوهش

تدوین استراتژی برند

طراحی ساختار

ارائه و انتشار

اولویت نخست این است که سازمان را با دید روشن درک نماییم: مأموریت، چشم‌انداز، بازارهای هدف، فرهنگ مشارکت، مزیت رقابتی و ارزش‌ها، نقاط قوت و ضعف، استراتژی‌های بازاریابی و چالش‌های آینده

  • Brifing
  • تحقیقات بر اساس مصاحبه/نظر سنجی/گروه کانونی
  • تجربیات مشتریان
  • نقاط ضعف و قوت رقبا
  • شناسایی جایگاه برند

با یک چشم به درون میکروسکپ سازمانمان را و با چشم دیگر به درون تلسکوپ رقبایمان را نگاه می‌کنیم.ترکیب تفکر عقلانی و هوش خلاق، خاصیت بهترین استراتژی‌هایی است که پیشی گرفتن از دیگران را به دنبال دارد

  • شخصیت برند
  • ارزش برند از دیدگاه مشتری
  • خواص برند
  • وعده و قول برند
  • تعریف سوال های کلیدی
  • حس برند
  • تعریف عناصر و برنامه ریزی توسعه برند
  • پلت فرم جایگاه سازی (نوع محصول/ ویژگی و منافع)
  • پیام های کلیدی
  • توسعه محصول
  • استراتژی طراحی هویت برند
  • بررسی کانال های ارتباطی برند
  • استراتژی های رسانه ای برند
  • استراتژی نقاط تماس

استخراج فرم‌های هویتی ، بصری ، رفتاری از معنای ایجاد برای برند بر‌اساس تصور استراتژیک، شهود، تخصص و تجربه طراحان

  • نام‌گذاری برند
  • اسلوگان
  • لوگو لوگوتایپ
  • ارتباط تصویری برند
  • رنگ
  • فونت و تایپوگرافی
  • برنامه‌ریزی مفهوم
  • توسعه وتولید محتوا داستان برند
  • اساسنامه هویت برند
  • استاندارد‌های دیجیتال / رسانه/چاپ
  • المان‌ها و عناصر برند
  • مسکات /کارکتر/پیکتوگرام
  • آواها/آهنگ موسیقی
  • برنامه‌های وفاداری برند
  • متون و ادبیات برند
  • تعریف استراتژی پیام
  • نهایی‌کردن راه حل‌ها
  • یکپارچه‌سازی عنصر برند

ایده‌پردازی نقاط تماس برند و روش‌های استراتژی رسانه‌ای ، مدیریت رفتار و ارائه ارزش‌های برند به جامعه هدف

  • استراتژی بازاریابی
  • کمپین تبلیغاتی
  • برنامه‌ریزی رسانه ATI media و BTI media
  • ویدئو مارکتینگ
  • شبکه‌های اجتماعی
  • رویدادها
  • نمایشگاه‌ها
  • بسته‌بندی
  • روابط عمومی
  • رسانه‌های چاپی
  • پروموشن
  • دیجیتال مارکتینگ
  • توسعه وب
  • ارتباطات درون‌سازمانی
  • پادکست
  • بازاریابی سازمانی
  • عملکرد فروش
  • باشگاه مشتریان
  • توسعه شعب

چگونگی ایجاد برند ماندگار

امروزه جنگ کشورها و اقتصادها، مسئله تولید و کالا نیست، بلکه جنگ برندها است، جنگ سهم بازارهاست و جنگ تسخیر ذهن مشتریان هست. آنچه در ادامه می‌شنوید، مصاحبه رادیویی حسین طاهری با موضوع چگونگی ایجاد برند ماندگار است که در برنامه نودوهشتی‌ها در رادیو اقتصاد صورت گرفته است.

نگارش متون تبلیغاتی در برندینگ

نگارش متون تبلیغاتی اساس محتوای ادبیات برند در فرآیند برندینگ است. زمانی که از یک برند استفاده می‌شود، باید بررسی نمود که  قولی که برند در رسانه‌ها مطرح کرده است، همان وعده و قولی است که مشتریان بازار هدف انتظار آن را داشته‌اند!

نقش رسانه‌ها در برندسازی

رسانه‌ها تا چه حدی می‌تواند در مدیریت برند مداخله نمایند؟ نقش رسانه‌ها در برند سازی در فضای تعاملی دنیای امروز چگونه است؟ چرا مردم از رسانه‌ها گریزان هستند؟ چندین سال گذشته یک فضای تعاملی در حوزه فضای رسانه‌ای در صنعت تبلیغات و برندینگایجادشده است که درواقع این فضا می‌تواند عطش و خلأ موجود در افراد را به‌منظور تعامل با رسانه‌ها برطرف کند.

دانلود چک‌لیست انتخاب مشاور تبلیغات حرفه‌ای

حالا بهتر می‌توانید مشاور خود را انتخاب کنید
رقبای ما این فرم در سایت خود گذاشته‌اند؟
دانلود همین حالا
ضمانت حفظ اطلاعات حریم خصوصی شما
close-link
دانلود فیلم کمپین آموزشی

توانمندسازی سازمان در مقابل ویروس‌های محیطی در کسب و کار

صحبت‌های حسین طاهری برای بهره‌وری در سال جدید برای یک جمع خصوصی
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم بیزاریم
close-link