چطور داستان برند شخصی خود را بسازیم؟

افراد زیادی در دنیا ادعا می کنند که کارشناس و متخصص هستند و برند خود را ساخته اند اما تعداد کمی از آنها به درآمد های بالا می رسند و هنوز برای اهداف دیگران کار می کنند . داستان برند شخصی درست مثل زمانی است که می خواهید برای فرزند خود داستان بگویید از همان ابتدا از کودکی خود شروع می کنید از زمانی که به دنیا آمدید ، زمانی که دو یا سه ساله بودید و هنوز توانایی خواندن و نوشتن را نداشتید و به سختی راه می رفتید و سپس دوران کودکی و زمان هایی  را که پدر و مادرتان وعده هایی را به شما می دادند و خاطراتتان را بیان می کنید و به بزرگسالی می رسید ، دستاوردهایتان را بیان می کنید و شغل و حرفه تان را عنوان می کنید، این چنین داستان خود را بیان می کنید.

هدف از ساختن داستان برند شخصی دستیابی به مخاطبان و عواطف آنها است.

از نظر من جوانب و فواید مثبت عصر دیجیتال تا حدی بیشتر از زیان ها و جوانب منفی آن است، اما به زبانی ساده تر ایجاد برندی آنلاین تا حدی نیازمند منابع قابل اعتماد است و کسی به غیر از شما نمی تواند این اطمینان را بسازد. بنابراین برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان از طریق داستانسرایی و بیان داستان شخصی تان امکان پذیر است.

درست است که گفتیم همانند زمانی که برای فرزند خود قصه می گویید رفتار کنید،  اما شاید بازهم فکر می کنید که از کجا شروع کنم؟؟؟!!!

در ابتدا به یاد داشته باشید که داستان شما یک داستان زنده است و باید روح در داستان شما وجود داشته باشد. مرحله ی آغازین برای نوشتن داستان برند این است که ابتدا از خود سوال هایی را بپرسید برخی از این سوالات را برای شما نام می بریم:

  1. چگونه بدین جا که الان هستید رسیدید؟ مسیر رسیدن به جایی که الان هستید را چگونه توصیف می کنید؟
  2. مسب اصلی شما برای افتاد در دام عشقی حرفه ی کنونی تان چیست؟
  3. چه ارزشی موجب نزدیکی بین شما و حرفه اتان شده است؟
  4. محصول و خدماتی که شما را از دیگران متمایزمی سازد چیست؟
  5. چگونه تمایزتان را با صنعت همگام در جامعه تنظیم می کنید؟
  6. زمانی که بیرون از یک فضای حرفه ای هستید اگر کسی از شما بپرسد شغل و حرفه اتان چیست چگونه برای آنها توضیح می دهید؟

هنگامی که شما، خودتان را باور کردید و توانستید خودتان را برای دیگران توصیف کنید، داستان خود تعریف کرده اید. کلماتی که بکار می برید باید یکپارچه و باید حاوی کلمات کلیدی باشد که افراد به دنبال آن هستند و آن را جستجو می کنند، باید خیلی خوش شانس باشید که این کلمات همان هایی باشد که در SEO استفاده می شود. پس بدین موضوع هم فکر کنید که کلمات کلیدیتان مخصوصا در بخش “درباره من” چه باشد.

در نهایت مسئله ی مهم این است که در داستانسرایی خود خواننده داستان پا به پای شما به دنبال داستان شما بیایند و نگارشتان منجر نشود که آنها در میانه های داستان آن را رها کنند.

لورنس وینست مدیر سایت برند استدیو می گوید:

“اکثر افرادی که از داستانسرایی برند صحبت می کنند در اصل نمی دانند به چه معنا است، من معتقدم که داستان های برند ها باید جذاب و جالب باشد واقعیت هر داستان برند این است که بگوییم چطور مصرف کننده و مشتری با برند زندگی می کنند و چطور با آن ارتباط برقرار می کنند.”

پس باید بین دیدگاه خود از خودتان و دیدگاه افراد از شما یک هماهنگی را ایجاد کنید و این همان راه تاثیر گذاری است که سبب می شود مصرف کننده، مشتری و مخاطب به صحبت های شما در مکالمات و رسانه های اجتماعی گوش دهد. برای ایجاد این یکپارچگی و هماهنگی موارد زیر را پاسخ دهید:

  1. مردم در خود شما و در مورد برندتان چه می گویند؟
  2. مخاطبانتان از شما و حرفه ی شما چه انتظاری دارند؟
  3. نقش شما و برندشما در زندگیشان چیست؟
  4. احساس و رفتار آنها در مقابل رقبایتان چیست؟

بیان داستانی مناسب و جذاب  برای برند شخصی تان درست مثل بیان تفاوت بین یک منبع قابل اعتماد و یک منبع جعلی است. شما با بیان داستانی واقعی می توانید مخاطبانتان را تا حد زیادی جذب و عمیقا به خود وابسته سازید.

درباره داستان برند و هویت بصری برند بیشتر بدانید:

 

ارسال یک پاسخ

به پاس حفظ حریم شخصی شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دانلود چک‌لیست انتخاب مشاور تبلیغات حرفه‌ای

حالا بهتر می‌توانید مشاور خود را انتخاب کنید
رقبای ما این فرم در سایت خود گذاشته‌اند؟
دانلود همین حالا
ضمانت حفظ اطلاعات حریم خصوصی شما
close-link
دانلود فیلم کمپین آموزشی

توانمندسازی سازمان در مقابل ویروس‌های محیطی در کسب و کار

صحبت‌های حسین طاهری برای بهره‌وری در سال جدید برای یک جمع خصوصی
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم بیزاریم
close-link