پیش بینی جنجالی حسین طاهری در مورد برند دیجی کالا
تیر ۱۸, ۱۳۹۵
حسین طاهری میهمان قسمت سیزدهم برنامه کلید
مرداد ۹, ۱۳۹۵

دایتان برند شخصی

افراد زیادی در دنیا ادعا می کنند که کارشناس و متخصص هستند و برند خود را ساخته اند اما تعداد کمی از آنها به درآمد های بالا می رسند و هنوز برای اهداف دیگران کار می کنند . داستان برند شخصی درست مثل زمانی است که می خواهید برای فرزند خود داستان بگویید از همان ابتدا از کودکی خود شروع می کنید از زمانی که به دنیا آمدید ، زمانی که دو یا سه ساله بودید و هنوز توانایی خواندن و نوشتن را نداشتید و به سختی راه می رفتید و سپس دوران کودکی و زمان هایی  را که پدر و مادرتان وعده هایی را به شما می دادند و خاطراتتان را بیان می کنید و به بزرگسالی می رسید ، دستاوردهایتان را بیان می کنید و شغل و حرفه تان را عنوان می کنید، این چنین داستان خود را بیان می کنید.

هدف از ساختن داستان برند شخصی دستیابی به مخاطبان و عواطف آنها است.

از نظر من جوانب و فواید مثبت عصر دیجیتال تا حدی بیشتر از زیان ها و جوانب منفی آن است، اما به زبانی ساده تر ایجاد برندی آنلاین تا حدی نیازمند منابع قابل اعتماد است و کسی به غیر از شما نمی تواند این اطمینان را بسازد. بنابراین برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان از طریق داستانسرایی و بیان داستان شخصی تان امکان پذیر است.

درست است که گفتیم همانند زمانی که برای فرزند خود قصه می گویید رفتار کنید،  اما شاید بازهم فکر می کنید که از کجا شروع کنم؟؟؟!!!

در ابتدا به یاد داشته باشید که داستان شما یک داستان زنده است و باید روح در داستان شما وجود داشته باشد. مرحله ی آغازین برای نوشتن داستان برند این است که ابتدا از خود سوال هایی را بپرسید برخی از این سوالات را برای شما نام می بریم:

  1. چگونه بدین جا که الان هستید رسیدید؟ مسیر رسیدن به جایی که الان هستید را چگونه توصیف می کنید؟
  2. مسب اصلی شما برای افتاد در دام عشقی حرفه ی کنونی تان چیست؟
  3. چه ارزشی موجب نزدیکی بین شما و حرفه اتان شده است؟
  4. محصول و خدماتی که شما را از دیگران متمایزمی سازد چیست؟
  5. چگونه تمایزتان را با صنعت همگام در جامعه تنظیم می کنید؟
  6. زمانی که بیرون از یک فضای حرفه ای هستید اگر کسی از شما بپرسد شغل و حرفه اتان چیست چگونه برای آنها توضیح می دهید؟

هنگامی که شما، خودتان را باور کردید و توانستید خودتان را برای دیگران توصیف کنید، داستان خود تعریف کرده اید. کلماتی که بکار می برید باید یکپارچه و باید حاوی کلمات کلیدی باشد که افراد به دنبال آن هستند و آن را جستجو می کنند، باید خیلی خوش شانس باشید که این کلمات همان هایی باشد که در SEO استفاده می شود. پس بدین موضوع هم فکر کنید که کلمات کلیدیتان مخصوصا در بخش “درباره من” چه باشد.

در نهایت مسئله ی مهم این است که در داستانسرایی خود خواننده داستان پا به پای شما به دنبال داستان شما بیایند و نگارشتان منجر نشود که آنها در میانه های داستان آن را رها کنند.

لورنس وینست مدیر سایت برند استدیو می گوید:

“اکثر افرادی که از داستانسرایی برند صحبت می کنند در اصل نمی دانند به چه معنا است، من معتقدم که داستان های برند ها باید جذاب و جالب باشد واقعیت هر داستان برند این است که بگوییم چطور مصرف کننده و مشتری با برند زندگی می کنند و چطور با آن ارتباط برقرار می کنند.”

پس باید بین دیدگاه خود از خودتان و دیدگاه افراد از شما یک هماهنگی را ایجاد کنید و این همان راه تاثیر گذاری است که سبب می شود مصرف کننده، مشتری و مخاطب به صحبت های شما در مکالمات و رسانه های اجتماعی گوش دهد. برای ایجاد این یکپارچگی و هماهنگی موارد زیر را پاسخ دهید:

  1. مردم در خود شما و در مورد برندتان چه می گویند؟
  2. مخاطبانتان از شما و حرفه ی شما چه انتظاری دارند؟
  3. نقش شما و برندشما در زندگیشان چیست؟
  4. احساس و رفتار آنها در مقابل رقبایتان چیست؟

بیان داستانی مناسب و جذاب  برای برند شخصی تان درست مثل بیان تفاوت بین یک منبع قابل اعتماد و یک منبع جعلی است. شما با بیان داستانی واقعی می توانید مخاطبانتان را تا حد زیادی جذب و عمیقا به خود وابسته سازید.

درباره داستان برند و هویت بصری برند بیشتر بدانید:

 

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدها
و کلید راهنمای چرخ زندگی
همایش 11 بهمن ماه تالار ادب اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش همایش بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش جادوی بازاریابی اینترنتی و کارآفرینی آنلاین
فقط یک کلیک تا دانلود فایل اسلایدهای حسین طاهری
همایش مدیریت عالی تجارت و کسب و کار