طراحی هویت برند

چه کسی هستید؟ چه کسی این را باید بداند؟ چگونه خواهد فهمید؟ چرا باید برایشان اهمیت داشته باشد؟ این وظیفه هویت برند (brand identity) است که همه عناصر پراکنده را می‌گیرد و در یک سیستم کل و از قبل طراحی‌شده آنها را یکپارچه می‌سازد. رقابت امروزه موجب ایجاد انتخاب‌های بی‌شماری گردیده است ولی یک برند قوی در بازار شلوغ هنوز می‌تواند خودش را نشان بدهد. مردم عاشق یک برند می‌شوند، به آن اعتماد می‌کنند و برتری‌اش را باور می‌کنند. آنچه موجب جلب احساسات و منطق مخاطبان می‌شود، هویت برند است. می‌توانید آن را ببینید، بشنوید، لمس کنید، در دست بگیرید و حرکتش را تماشا کنید. هویت برند موجب شناخت می‌شود، تمایز ایجاد می‌کند و ارزش می‌آفریند. هویت برند در ذات خود یک دارایی است

یک چشم می بیند، دیگری احساس می کند!

برای شروع یک فعالیت برند سازی می‌بایست یک معیار و ترازوی مشخص داشته باشید. باید بدانید قرار است چه چیزی بسازید و عناصری لازم دارید، من آن را برایتان در قالب یک چک‌لیست عالی آماده کرده‌ام. می‌خواهم زمانتان کمتر تلف شود. همین حالا بدون هزینه دانلود کنید.

سرمایه گذاری بر روی هویت برند سازمان شما را برجسته تر می نمایید و باعث :

brand04

جایگاه ذهنی مشخص

امروزه مشتریان یک محصول را نمی خرند ، بلکه جایگاه آن محصول را خریداری می کنند.
brand06

ایجاد آگاهی از برند

یکی از سرمایه‌های بی‌نظیری که عامل افزایش ارزش برند می‌باشد، گستره آگاهی و شناخت مخاطبان از برند می‌باشد
brand02

بهینه‌سازی فروش

فروشندگان انرژی فکری و زمانی کمتری برای معرفی محصولات صرف خواهد کرد، مشتریان تمایل به استفاده از برند را در خود تقویت کرده‌اند
brand03

سهولت خرید

هویت یکپارچه برند، تسهیل خرید برای مشتریان را در پی خواهد داشت. چراکه نشان‌دهنده تصویر ذهنی قابل‌شناسایی برای مشتری است

راهنمای مقدماتی اصول برند سازی حرفه‌ای

قبل از شروع هرگونه فعالیت برندینگ، این راهنما را دانلود کنید و پیاده‌سازی نمایید. شاخص‌ها و معیارهای آن‌را با سازمان خود و هدفی که می‌خواهید به آن برسید، تطبیق دهید

ایجاد تصویر ذهنی

همه تلاش‌های ما با درک و بیان استراتژی برند آغاز خواهد شد و آن چیزی که باعث بروز عینی و فیزیکی و احساسی استراتژی برند می‌شود، هویت برند است. بهتر است بگویم تنها واژه‌ای که می‌تواند تا حدودی به کلمه هویت برند نزدیک باشد شهرت است. شهرت شما همانند برند شما خارج از اراده شماست. چیزی نیست که شما در مورد خودتان می‌گویید بلکه حاصل گفته‌ها و احساسات دیگران درباره شماست.

ایجاد جایگاه برند

در این میان تنها کاری که از دست شما برمی‌آید این است که بر این گفته‌ها و قضاوت‌ها تأثیر بگذارید و آنان را به سمتی که می‌خواهید هدایت (نه مدیریت) کنید. برای این کار نیازمند یک برنامه (Plan) از پیش تعیین‌شده و محکم خواهید بود که در آن تمامی عناصر هویت برند شامل کانسپت، ادبیات برند، فرهنگ برند، هویت بصری و … موردمطالعه و برنامه‌ریزی قرارگرفته باشد. این برنامه همان طراحی هویت برند است

فرآیند برندینگ

برند سازی فرآیندی منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می‌شود, تا بگوییم چرا مردم باید یک برند را نسبت به سایر برندها انتخاب نمایند. فرآیندبرندینگ، فقط به انتخاب نام و طراحی هویت بصری، لوگو و تبلیغات رسانه‌ای ختم نمی‌شود.برندسازی در سطوح بازارهای صنعتی (B۲B) و بازارهای مصرفی (B۲C) قواعد و اصول مشخصی دارد.
من بر اساس مطالعه و تجارب شخصی‌ام اینفوگرافیک فوق را طراحی کرده و تمامی عوامل و عناصر و ابزارهای یک فرآیند برندینگ را مشخص نموده‌ام. فکر می‌کنم در یک جلسه حضوری فرصت بیشتری برای صحبت درباره جزئیات آن باشد.

گام‌های اجرایی و جزئیات فرآیند برندینگ

تحقیق و پژوهش

تدوین استراتژی برند

طراحی ساختار

ارائه و انتشار

اولویت نخست این است که سازمان را با دید روشن درک نماییم: مأموریت، چشم‌انداز، بازارهای هدف، فرهنگ مشارکت، مزیت رقابتی و ارزش‌ها، نقاط قوت و ضعف، استراتژی‌های بازاریابی و چالش‌های آینده

  • Brifing
  • تحقیقات بر اساس مصاحبه/نظر سنجی/گروه کانونی
  • تجربیات مشتریان
  • نقاط ضعف و قوت رقبا
  • شناسایی جایگاه برند

با یک چشم به درون میکروسکپ سازمانمان را و با چشم دیگر به درون تلسکوپ رقبایمان را نگاه می‌کنیم.ترکیب تفکر عقلانی و هوش خلاق، خاصیت بهترین استراتژی‌هایی است که پیشی گرفتن از دیگران را به دنبال دارد

  • شخصیت برند
  • ارزش برند از دیدگاه مشتری
  • خواص برند
  • وعده و قول برند
  • تعریف سوال های کلیدی
  • حس برند
  • تعریف عناصر و برنامه ریزی توسعه برند
  • پلت فرم جایگاه سازی (نوع محصول/ ویژگی و منافع)
  • پیام های کلیدی
  • توسعه محصول
  • استراتژی طراحی هویت برند
  • بررسی کانال های ارتباطی برند
  • استراتژی های رسانه ای برند
  • استراتژی نقاط تماس

استخراج فرم‌های هویتی ، بصری ، رفتاری از معنای ایجاد برای برند بر‌اساس تصور استراتژیک، شهود، تخصص و تجربه طراحان

  • نام‌گذاری برند
  • اسلوگان
  • لوگو لوگوتایپ
  • ارتباط تصویری برند
  • رنگ
  • فونت و تایپوگرافی
  • برنامه‌ریزی مفهوم
  • توسعه وتولید محتوا داستان برند
  • اساسنامه هویت برند
  • استاندارد‌های دیجیتال / رسانه/چاپ
  • المان‌ها و عناصر برند
  • مسکات /کارکتر/پیکتوگرام
  • آواها/آهنگ موسیقی
  • برنامه‌های وفاداری برند
  • متون و ادبیات برند
  • تعریف استراتژی پیام
  • نهایی‌کردن راه حل‌ها
  • یکپارچه‌سازی عنصر برند

ایده‌پردازی نقاط تماس برند و روش‌های استراتژی رسانه‌ای ، مدیریت رفتار و ارائه ارزش‌های برند به جامعه هدف

  • استراتژی بازاریابی
  • کمپین تبلیغاتی
  • برنامه‌ریزی رسانه ATI media و BTI media
  • ویدئو مارکتینگ
  • شبکه‌های اجتماعی
  • رویدادها
  • نمایشگاه‌ها
  • بسته‌بندی
  • روابط عمومی
  • رسانه‌های چاپی
  • پروموشن
  • دیجیتال مارکتینگ
  • توسعه وب
  • ارتباطات درون‌سازمانی
  • پادکست
  • بازاریابی سازمانی
  • عملکرد فروش
  • باشگاه مشتریان
  • توسعه شعب

دانلود چک‌لیست انتخاب مشاور تبلیغات حرفه‌ای

حالا بهتر می‌توانید مشاور خود را انتخاب کنید
رقبای ما این فرم در سایت خود گذاشته‌اند؟
دانلود همین حالا
ضمانت حفظ اطلاعات حریم خصوصی شما
close-link
دانلود فیلم کمپین آموزشی

توانمندسازی سازمان در مقابل ویروس‌های محیطی در کسب و کار

صحبت‌های حسین طاهری برای بهره‌وری در سال جدید برای یک جمع خصوصی
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم بیزاریم
close-link