استراتژی بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا چیست ؟
تیر ۸, ۱۳۹۵
پیش بینی جنجالی حسین طاهری در مورد برند دیجی کالا
تیر ۱۸, ۱۳۹۵

هویت برند | 18 سوال کلیدی برای ارزیابی

طراحی هویت برند

هویت برند از عناصر کلیدی در فرآیند برندینگ می باشد و برای اینکه چگونگی تعریف آن و ارزیابی برند کنونی سازمان تان ، می بایست ابزار مورد نظر را در اختیار داشته باشید. در ذیل ، 18 سوال کلیدی که می تواند یک صورت وضعیت اولیه از میزان تاثیر هویت برند شما را مشخص نماید، طرح گردیده است . با پاسخ به آنها و بررسی پاسخ های موجود ، برند خود را بهینه کنید.

هویت برند

1. هویت برند خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ منحصربه‌فرد/ آشنا/ به‌یادماندنی

2. صدای برند شما چه حسی را ایجاد می‌کند؟(آرامش‌بخش/رسمی/ عجیب/ خودکار بودن /جدیت)

3. دوست دارید زمانی که از برند شما یاد می‌شود چه کلمه‌ای را به خاطر آورند؟

4. مزیت کلیدی شما نسبت به رقبایتان چیست؟

5. آیا نام برندتان متمایز از محصول و خدماتی کنونی شما است؟ آیا نام برندتان مناسب است؟

6. آیا نام برندتان مزایای منحصربه‌فرد و کلیدی را ارائه می‌دهد، اما زیاد بر روی این موضوع حساسیت به خرج ندهید که باعث شود توانایی برندتان از میان برود؟

7. آیا مشتریان شما نام برندتان را به یاد می‌سپارند؟

8. استراتژی برند شما به چه گونه‌ای است؟

9. دلیل استفاده از این نوع استراتژی چیست؟

10. آیا شعار و یا آوایی رادارید و در چه فضاهایی از آن استفاده کردید؟

11. رنگ‌سازمانی شما چیست؟

12. چگونه از طریق رنگ‌ها با مخاطبانتان ارتباط برقرار می‌کنید؟

13. آیا هویت برند شما شامل هویت بصری، رنگ، تایپوگراف، پس‌زمینه، کنتراست، سایزهای مختلف از نشان‌واره‌امی شود؟

14. آیا برندتان زیرمجموعه‌ای از یک برند بزرگ‌تر است؟

15. آیا برند شما هویت جهانی دارد؟ رنگ‌ها و نشانه‌های خاص در آن استفاده می‌شود؟

16. فونت‌هایی که استفاده می‌کنید برای وب‌سایت و اوراق اداری خود چیست؟ چرا آن‌ها را اثربخش می‌دانید؟ …

17. چه استراتژی را برای به نمایش گذاشتن کارها و تجربه خود در سراچه‌ها و رسانه‌های اجتماعی خود در نظر گرفته‌اید؟

18. آیا کارمندانتان از نرم‌افزار خاصی بدر دوره سازمان استفاده می‌کنند؟

حال پاسخ ها را بررسی نماید. کدام نقاط را باید برای طراحی هویت برند مستقل از رقابایتان تقویت و بازطراحی مجدد کنید؟

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *