رقابت اثر بخش در توسعه کسب و کار
رقابت اثربخش در توسعه کسب و کار
آبان ۹, ۱۳۹۵
چشم انداز مبهم تبلیغات گفتگوی روزنامه ی دنیای اقتصاد با حسین طاهری
آذر ۱۶, ۱۳۹۵
توسعه برند از طریق تبلیغات

تبلیغات به هیچ وجه عامل ایجاد وفاداری برند نیست و نخواهد بود، آنچه در ادامه میشنوید مصاحبه رادیویی حسین طاهری با موضوع توسعه برند از طریق تبلیغات که در برنامه نود و هشتی ها در رادیو اقتصاد صورت گرفته است.

چگونه می توان اعتبار کسب و کار خود را مدیریت کرد؟

مدیریت در همه جا و تحت هر شرایطی حرف اول را می زند. در کسب و کارها نیز می توان گفت که مدیریت منجر به تقویت آنها می شود. اما سوال مهمی که در این زمینه مطرح می شود، این است که؛ چگونه می توان به واسطه ی تبلیغات، برند خود را رشد و توسعه بخشید؟

باید توجه کرد که تبلیغات عمدتا کار بسیار پرهزینه ای است و در دنیایی که رسانه ها در آن بیداد می کنند و اطلاعاتی که افراد حتی از طریق تلفن های همراه خود، اینفکس های ایمیلشان، رسانه های محیطی و موارد دیگر دریافت می کنند، در حال سر ریز شدن می باشد؛ دیده شدن و مورد توجه واقع شدن بسیار حائز اهمیت است. بنابراین در این فضا بسیار مهم است که افراد برای تبلیغات چگونه برنامه ریزی کنند، به گونه ای که این تبلیغات بتواند منجر به توسعه ی برند آنها شود.

قبل از انجام تبلیغات، فلسفه های وجود دارد که لازم است این فلسفه ها را در زمینه ی توسعه ی برند مدنظر قرار داد.

 باید توجه کرد که تبلیغات از برند حمایت می کند، اما هیچ گاه برند را نمی سازد. زیرا برند ساختنی نیست، بلکه بافتنی است. به این معنی که لازم است، دانه دانه   رفتارهایی که یک برند با تمام تامین کننده های خود در زنجیره ی تامین و مصیرف کننده های خود در شبکه توزیع و پخش دارد؛ طراحی و به نوعی پیاده سازی گردد.

 به طور کلی می توان گفت که در حوزه ی برند سه اتفاق جود دارد که می توان به واسطه ی آنها، از تبلیغات به منظور انطباق بهتر برند و گسترش دامنه ی بازار به  واسطه ی توسعه ی برند، استفاده نمود.

۱- جایگاه ساری برند: افراد باید در ذهن مخاطبان و موقعیتی که در بازار خواهند داشت، در جایگاه درستی قرار گرفته باشند.

۲- شخصیت برند: در واقع افراد باید برای برند خود شخصیتی را طراحی نمایند، تا بتوانند در برخورد با دیگران و انتقال اطلاعات به آنها، شخصیت  برند خود را به آنها معرفی نمایند.

۳- تفاوت و تمایز: تفاوت و تمایز برای برند، به واسطه ی ارزش های پیشنهادی تعریف شده برای برند و پاسخ به این سوال که چرا افراد باید مشتری برند ما باشند، تعریف می شود.

در واقع تا زمانی که افراد جایگاه و شخصیت درستی برای برند خود طراحی نکنند و تفاوت یا اصطلاحا ارزش های پیشنهادی مشخصی برای آن نداشته باشند، رفتن به سوی تبلیغات، کار بسیار خطرناکی خواهد بود. زیرا برند مانند یک آدم می ماند و افراد هر احساسی که نسبت به یک کمپانی؛ به لحاظ معنوی، بصری، رفتاری و حسی دارند، دقیقا مشابه احساسی است که نسبت به افراد دیگر دارند.

بسیاری از برند ها، فعالیت خود را با تبلیغات وسیع، بیلبوردهای زیاد و تبلیغات تلویزیونی کلان آغاز می کنند، اما پس از مدتی دیگر اثری از آنها در بازار وجود نخواهد داشت. علت این مساله این است که این برندها نتوانسته اند در مقابل آن قول، وعده و تفاوت هایی که ایجاد کرده اند، از خود دفاع کنند. در واقع می توان گفت که افراد برای بار اول به این برند ها اعتماد کرده اند، اما این اعتماد، اعتماد وفادارانه ای نبوده است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که اساس برند این است که زمانی که افراد قصد دارند برندی را بسازند، ابتدا باید یک وفاداری برای آن برند به دست آورند. در واقع افراد برای بار اول نمی آیند که خرید کنند، بلکه می آیند که اعتماد کنند

نکته قابل توجه این است که تبلیغات تنها تا جایی که افراد وارد سازمان ها شوند و درخواست های خود را ایجاد کنند، کارآیی دارد. اما مساله اصلی این است که پس از ورود مشنریان به سازمان ها، باید تجربه های آنها را طراحی کرد تا مشتریان بخاطر طراحی این تجربه و لذتی که از تجربه با این برندها و حس هایی که از آن به دست آورده اند، تصمیم به تکرار خرید خود نمایند.

بنابراین لازم است که سازمان ها و شرکت ها در تبلیغات مربوط به برند خود، طراحی تجربه مشتری را بیشتر مدنظر قرار دهند.

در واقع سازمان ها یا شرکت ها می توانند تبلیغات خود را با افرادی که در نت ورک، شبکه ها و فضاهای ارتباطی آنها قرار گرفته اند، صورت دهند. به این معنی که سازمان ها، علاوه بر تبلیغات کلی، می توانند برای افرادی که به آنها مراجعه می کنند، تبیلغات خاص تری نیز داشته باشند، که این کار بسیار می تواند در توسعه برند آنها موثر واقع گردد.

باید توجه کرد که جایگاه تبلیغات در برندسازی، به واسطه ی بالا بردن سطح آگاهی افراد از یک برند، امکان پذیر خواهد بود. به این معنی که زمانی که افراد به یک فروشگاه مراجعه می کنند، به واسطه ی این آگاهی، محصول جدیدی را که دارای برند جدیدی می باشد، بشناسند و این محصول برای یک بار هم که شده به ذهن آنها رسیده باشد. البته باید توجه کرد که این شناخت بر پایه ی اعتماد مشتریان به آن برند شکل خواهد گرفت.

اما نکته بسیار مهم این است که آگاهی از برند می تواند منجر به جذب مشتری شود، اما نمی تواند مشتری را حفظ کند. در واقع می توان گفت که فلسفه ی اصلی یک برند، نگه داری مشتری و ایجاد وفاداری نسبت به آن برند است، که این مساله با تبلیغات به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که افراد زمانی می توانند از محصولات یا خدمات یک شرکت یا سازمان بهره برند که آن سازمان یا شرکت، به منظور توسعه برند خود، ساختارهای اصلی یک برند که شامل جایگاه سازی، طراحی شخصیت و ایجاد تفاوت و تمایز است را مورد استفاده قرار دهد.

 

 

 

حسین طاهری
حسین طاهری
من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدهای
آموزشی برندسازی شخصی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم